2007-09-07, 14:10
Bannlyst
Haha, vadå tv-bråk?
Zlatan skrattade ju åt det. Det var väl Lagerbäck som blev lite småsur men jag hade förväntat mig lite mer.
2007-09-07, 18:16
Medlem
Linkzies avatar
Ett bråk!? Jösses kvällspressen kan det där med rubriker.

Till er andra, varför var Lagerbäcks reaktion t.o.m. "sämre" än Zlatans och därmed mer blatte-aktig, omogen och iq-befriad när han själv är svensk? Har han blatte-gener månntro? Annars borde han väl ha kontrat kommenteraren på ett finurligt och intelligent sätt?
2007-09-07, 23:26
Medlem
diannos avatar
hahaha jag tycker det är jättekul det här
tråkig fråga, men just att de gjorde det är ju skitkul. vafan fick de komma in där från första början för? och att de skickar en engelsman sedan igen är ju jätteroligt. jag beskyller varken lagerbäck, zlatan eller landslaget i allmänhet för att vara blattar, sossar, svenskar, tråkmånsar, medieskygga eller dumma i huvudet, de ska spela fotboll och hur de beter sig annars spelar inte så där fruktansvärt stor roll (även om ett leende någon gång inte skulle skada). men jävligt kul gjort av fredrik och filip iaf
2007-09-07, 23:41
Medlem
Hånad av Zlatan idag som älskar att göra den där som Bojan en gång lanserade...två fingrar som springande ben under hakan, syftandes på mina korta ben o mitt stora huvud.
Humor.
2007-09-08, 23:35
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Jag undrar vad Zlatan kommer att göra efter fotbollen. Jag kan inte se honom som tränare.

Nej tränare kan han aldrig bli han har alldeles för få hjärnceller för att bli det.
2007-09-08, 23:43
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
Nej tränare kan han aldrig bli han har alldeles för få hjärnceller för att bli det.

Lagerbäck klarade ju det så det är nog inte allt för höga krav.
2007-09-08, 23:51
Medlem
Visst, Zlatans match mot Danmark var bra....

men.......det som Zlatankramarna verkar glömma är det faktum (ja faktum) att han:

Drar ner tempot när han stannar upp med bollen och väntar in motståndaren precis som Gren eller Nacka och grabbarna gjorde på 50 o 60-talet.

Zlatan är bara nyttig med boll. Andra spelare gör nytta även utan boll......back som forward.

Zlatan behöver bara göra en överstegsfint så gör kramarna vågen.

Det hela påminner om sagan om kejsarens nya kläder. Alla är så måna om att inte verka politiskt inkorrekt att folk hummar med och ställer sig i ledet och jublar så fort Zlatan misslyckas med ännu en cykelspark. Men här o där står det barn o vuxna som säger vad de ser.......dvs att Zlatan bidrar totalt sett mindre än vad Allbäck gör. För det är väl mål som skall göras?

Hursomhelst....så står vi där och hojtar "Men han har ju inga kläder".

"Schhh...." väser dumfolket till oss som genomskådat det hela.

Ni kan hysha mig hur mycket ni vill men jag vidhåller att Zlatan inte skall hyllas för mycket så länge han spelar 5-manna fotboll.
Var är farten och fantasin? Var är raiderna som han gjorde i Malmö o Ajax?

Han är sämre idag efter några år i Italien.
2007-09-09, 00:04
Medlem
Linkzies avatar
Jag jublar för att Zlatan har formen med sig, till skillnad mot hur det var under VM. Nu gör han högklassiga framspelningar (synd bara att inte alla är med på dem), har bra målchanser, samarbetet mellan honom och Elmander blir bättre och bättre och att han gör allt detta i klubblaget, plus mål. Han bör således också göra mål i landslaget snart. Kommer han in en tråkig svacka bör han bänkas (jag tyckte att han skulle bänkats fler gånger under VM), men nu är han het och ska sålunda få så mycket speltid så möjligt, det är vad jag tycker eftersom jag tror att detta är bäst för Sverige.

Jag tror att det är ganska få som har problem med att vara icke politiskt korrekta här på FB.

Men om du inte vill att de andra spelarna ska lära sig att ta hand om framspelningar, att samarbetet mellan honom och Elmander ska avbrytas och bänka en spelare som har fin, fin form, tja då får du väl tycka det.
2007-09-09, 00:04
Medlem
Shuyins avatar
Jag tycker inte att Ibrahimovic har gått bakåt i utvecklingen, i Holland så kunde han inte nicka och i början på Juventus tiden var det ofta efterslängar, han har mognat och spelar med finess men ändå med lugn.

Sedan så är Sveriges taktik att Wilhelmsson och Elmander ska löpa medan Ibrahimovic ska ligga längre ned, det ser man i Sveriges försvarsspel bland annat.
2007-09-09, 00:06
Medlem
Han drog på sig ett gult kort idag. Vad är det för mognad?

Att han inte kunde nicka en boll bättre redan som tonåring visar på hur usel fotbollsutbildning vi har i Sverige.

Visst, andra skall kanske löpa mer...men han stannar upp för mycket med bollinnehav samt att när skottchans dyker upp så missar han. Allbäck sätter sina (jag är inte Göteborgare).
2007-09-09, 00:11
Medlem
Linkzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Att han inte kunde nicka en boll bättre redan som tonåring visar på hur usel fotbollsutbildning vi har i Sverige.

Visst, andra skall kanske löpa mer...men han stannar upp för mycket med bollinnehav samt att när skottchans dyker upp så missar han. Allbäck sätter sina (jag är inte Göteborgare).

Tja hur mogen är Mellberg egentligen? Han tjafsade ju också till sig ett gult kort. Jävla barnunge borde ju bänkas eller hur? Jävla långbollar han gör f ö, han borde få mer skäll av Ljungberg.
2007-09-09, 00:13
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Alla spelare får gula kort, så är det. Jag håller med dig om att utbildningen i Sverige inte är bra jämfört med övriga Europa men du hävdade att han inte hade utvecklats, men faktum är att så är det.

Han ska ha bollinnehav eftersom att han är duktig med boll och kan göra sin gubbe, som han visade ikväll bland annat. Det går inte att jämföra honom med Allbäck eftersom att de är olika typer, vi har redan en snabb måltjuv i Elmander, Ibrahimovic är perfekt bredvid honom eftersom att han kan skarva och annat.

Jag tvivlar på att Allbäck hade gjort mål på den där cykelsparken som Ibrahimovic försökte sig på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in