2007-09-06, 13:16
Medlem
asa_odems avatar
Jag har letat överllt.
Vad exakt frågade dem?
Varför blev folk förbannade?

jag kan inte titta på web - teve här på jobbet å dem har ju inte skrivit ut exakt vad det var.
2007-09-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
Jag har letat överllt.
Vad exakt frågade dem?
Varför blev folk förbannade?

jag kan inte titta på web - teve här på jobbet å dem har ju inte skrivit ut exakt vad det var.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/1.828266/tv-kuppen
2007-09-06, 13:57
Medlem
Rocky69s avatar
Just i detta fallet så var väl inte humorn så hög direkt, men svenska fotbollsfamiljen är såååååå djävla stiff. Påminner om ett gäng frilegiösa smålänningar från 60-talet i grå kostym. Allt skall vara tillrättalagt för att de smarta fotbollskillarna inte skall sättas på pottan, och journalisterna spelar med för att inte bli bannade av den "mäktiga" förortsungen som fått en släng av storhetsvansinne.

Alla i landslag och förbundsledningen är mkt upprörda över detta illdåd. Oj oj oj, hur kuuuuunde de bara ställa en sådan fråga till Zlatan?
I fortsättningen kan de ju skicka ut färdiga frågor till media så att allt flyter på nästa gång.
2007-09-06, 14:04
Medlem
KennyVsSpennys avatar
Haha ja precis, vad fan var det där att gnälla över? De fick en rolig fråga som inte kunde besvaras med "bollen är rund, allting kan hända". Komiken i det hela kanske inte är riktad mot landslaget i sig utan på de triviala frågor som sportjournalistik är begränsad till.

Men jag är också sjukt trött på hur svenska fotbollsförbundet ser på sig själva. Speciellt när de påpekar att de inte "är här" för att göra underhållning. Nähä? Är ni munkar, frihetskämpar eller nått annat halvseriöst? Nej.. just det ni är vuxna människor som springer efter en boll så kallade bollkonstnärer eller ptja kanske just underhållare till o med. Bollpajas kanske passar bäst in på Zläääetaahn. För inte fan stannar världen för att Elmander bryter foten eller Lagerbäck får hjärnkollaps.
2007-09-06, 14:19
Medlem
Fan va trött jag är på alla journalister som slickar Zlatans lilla sjärt. På en fråga om hur det är att spela med Elmander svarade han ju typ "Han är ju en och nittio... så man ser honom". Ett ganska obegripligt svar, men tydligen var det en journalist som fann det roligt. Ja, han skrattade ta mig fan som om det var det roligaste han någonsin hört i sitt liv.
Jävla idiot!
2007-09-06, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Vad som var roligt eller svårt med den frågan kan jag inte förstå?

Att beskylla Zlatan för att inte vilja svara är än mer befängt. Som man frågar får man svar.

Beträffande Zlatans attityd tycker jag att han ger ett betydligt mer jordnära intryck än dig. Lugna ner dig.

Som en del andra sansade individer i tråden redan sagt: Humorn i deras fråga var kanske inte en fullträff (F&F kan bättre än så...) men det spelar ingen roll - Blatte-zlatte är inte mogen nog att kunna hantera situationen. Tror du en ung Ralf Edström hade betett sig så? Knappast - han hade flinat och sagt något smålustigt tillbaka.

Pinsamt att den där kromosombabyn ska kunna styra upp ett helt landslag + media som han gör. Han är en jävligt duktig fotbollslirare. Men han är likt förbannad bara en fotbollslirare och inte en ny Messias (eller Muhammed).
2007-09-06, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Som en del andra sansade individer i tråden redan sagt: Humorn i deras fråga var kanske inte en fullträff (F&F kan bättre än så...) men det spelar ingen roll - Blatte-zlatte är inte mogen nog att kunna hantera situationen. Tror du en ung Ralf Edström hade betett sig så? Knappast - han hade flinat och sagt något smålustigt tillbaka.

Pinsamt att den där kromosombabyn ska kunna styra upp ett helt landslag + media som han gör. Han är en jävligt duktig fotbollslirare. Men han är likt förbannad bara en fotbollslirare och inte en ny Messias (eller Muhammed).

Ok, om man nu tycker att media dansar efter fotbollslandslagets och Zlatans pipa, för de gör dem. Jag kan däremot inte förstå vad Zlatan gjorde för fel vid sitt svar på frågan.

Han svarade bara att det inte intresserade honom på ett bestämt sätt. Lagerbäck levererade ett svar i samma anda, men han gjorde tydligen inget fel!? Den här historien är bara ett i raden på exempel då folk letar efter saker de kan irritera sig på hos Zlatan.
2007-09-06, 15:23
Medlem
Ny TV-kupp: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article719953.ab

Ännu roligare denna gång.
2007-09-06, 16:31
Medlem
Visst, Zlatan hade kanske kunnat svara roligare.
Men en presskonferens ska inte gå ut på att ge roliga svar till ännu roligare, hehehöaaöapapapaåaåaåaåå, skojare.
De är där för att prata fotboll. Och fotboll är en magnifik form av underhållning.
2007-09-06, 16:44
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ja vad är en kapning med fotbollsskor över vaden jämfört med en axeltackling mot en sarg iklädd skydd?

Jämför gärna en fotbollskapning med när en skogstokig kanadensare kör upp klubban stenhårt mellan dina ben så ena pungkulan spricker, i nästa sekund får du en cross-checking i ansiktet så dina tänder ligger utspridda på isen...

Hockey kan vara rätt tufft...
2007-09-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Ny TV-kupp: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article719953.ab

Ännu roligare denna gång.
Extremt komiskt!
2007-09-07, 12:00
Medlem
Vem är denna engelsktalande man? Kan det vara så att han blivit "lurad" att ställa frågan av F&F eller var det helt enkelt så att han visste vad han frågade?

Försöker hitta en tråd om detta, men hittar ej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in