2007-09-09, 00:14
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Han drog på sig ett gult kort idag. Vad är det för mognad?

Att han inte kunde nicka en boll bättre redan som tonåring visar på hur usel fotbollsutbildning vi har i Sverige.

Visst, andra skall kanske löpa mer...men han stannar upp för mycket med bollinnehav samt att när skottchans dyker upp så missar han. Allbäck sätter sina (jag är inte Göteborgare).

Hur många fotbollsmatcher ser du om året? Jag tippar på 4 stycken och dom är alla landslaget...

Att jämföra Zlatan och Allbäck är som att jämföra Peter Crouch med Van Nilsterooy. Två helt skilda spelare som spelar på ungefär samma position. Den ena är targetplayer och den andra ren målmaskin. Zlatan kommer aldrig bli en målmaskin för han är en targetplayer. Det är meningen att Zlatan ska plocka ner bollen och skicka den vidare. Det kanske ser ut som att han sänker tempot men han gör exakt vad det krävs av honom. Mitt råd till dig är att du läser på lite om vad en targetplayer gör på planen innan du kommer med dessa intelligensbefriande analyser här på FB...
2007-09-09, 00:14
Medlem
Skulle Zlatan vara lika bra i varje match som denna då är det inget att snacka om. Tyvärr så har det ej sett ut så tidigare.

2007-09-09, 00:15
Medlem
Citat:

Att han inte kunde nicka en boll bättre redan som tonåring visar på hur usel fotbollsutbildning vi har i Sverige.

Visst, andra skall kanske löpa mer...men han stannar upp för mycket med bollinnehav samt att när skottchans dyker upp så missar han. Allbäck sätter sina (jag är inte Göteborgare).

Det ska bli en ära att upplysa denna människa om att de har exakt samma målsnitt i landslaget.
2007-09-09, 00:17
Medlem
Jag har väl rätt att tycka till även om jag inte kan lika mycket fotboll som du?

Jag skiter i om en spelare kallas targetplayer eller pajas.....jag ser vad jag ser.....att vi vinner mer och spelar bättre när Zlatan inte är med.

Allbäck, Rosenberg, Elmander o tjocka gudrun spelar ett fartfyllt spel som gynnnar hela laget och frambringar bollar i motståndarmålet.

Sedan skiter jag i vem som tar emot bollen osv.
2007-09-09, 00:20
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Jag har väl rätt att tycka till även om jag inte kan lika mycket fotboll som du?

Jag skiter i om en spelare kallas targetplayer eller pajas.....jag ser vad jag ser.....att vi vinner mer och spelar bättre när Zlatan inte är med.

Allbäck, Rosenberg, Elmander o tjocka gudrun spelar ett fartfyllt spel som gynnnar hela laget och frambringar bollar i motståndarmålet.

Du tycker alltså att Sverige spelade dåligt idag och det var Zlatans fel. Snälla säg att det inte är så.....
2007-09-09, 00:21
Medlem
När Zlatan inte är på planen är det mer brunkfotboll vi ser, Långa bollar på anfallare som löper som idioter.

Med Zlatan på planen blir anfallsspelet mer idérikt och ytorna används på ett helt annat sätt då Zlatan ser dom och vet exakt när bollen ska levereras.
2007-09-09, 00:23
Medlem
Citat:

Suck. Zlatan var matchens bästa spelare idag. Om du inte förstår det så ska du nog inte skriva i den här tråden. Som targetplayer skapar Zlatan ytor. När han håller i bollen kan laget flytta upp. Som du såg vågade knappt danskarna försöka ta bollen från honom, och när de försökte så blev de bortgjorda.

Du vet inte vad du pratar om.
2007-09-09, 00:24
Medlem
Citat:

Du är för dum för att jag ska orka diskutera med dig.
2007-09-09, 00:32
Medlem
rewnken88s avatar
Citat:

Om du tycker Zlatan var dålig i Lördagens landskamp så tycker jag du verkligen bör sluta kolla fotboll o börja kolla på tex Konståkning eller något sådant. Zlatan gjorde enligt mig sin bästa kvalmatch på år och dar. Han låg ju bakom det mesta i första halvlek. Men du verkar inte vara nån bollfantast/ha spelförståelse så inte så lätt då inte. ZLATAN FOR THE WIN
2007-09-09, 00:34
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:

Ha så kul på pride nästa år..
2007-09-09, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rewnken88
Om du tycker Zlatan var dålig i Lördagens landskamp så tycker jag du verkligen bör sluta kolla fotboll o börja kolla på tex Konståkning eller något sådant. Zlatan gjorde enligt mig sin bästa kvalmatch på år och dar. Han låg ju bakom det mesta i första halvlek. Men du verkar inte vara nån bollfantast/ha spelförståelse så inte så lätt då inte. ZLATAN FOR THE WIN

Zlatan var mycket duktig idag.
2007-09-09, 00:40
Medlem
Jag är inte med på förolämpningar. Ser det mer som ett tecken på bristande metodik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in