2007-10-03, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Man ska inte jämföra hela tiden. Det var skitenkelt att vara dominant på den tiden. Bara gamla gubbar och barn som inte fattar fotboll jämför dagens fotboll med 50-talets.

Eller var du bara sarkastisk?

Zlatan, fantastisk spelare. Världsstjärna.

Gunnar Nordahl, odödlig legend.

Zlatan är nog en bättre spelare. Men det blir en jävligt löjlig jämförelse.
På Nordahls tid fanns inte den utrustningen, inte den bollen, inte den fysiska träningen, inte de träningsmöjligheterna, inte lika skickliga tränare, inte samma precis vad som helst.

Fotbollen har gått framåt. Men i ren djävla talang och klass, ligger nog Nordahl ett par tre fem tolv pinnar högre.
2007-10-03, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linkzie
Vem bryr sig egentligen? Han försvarade sin lagkamrat, kanske på ett "stöddigt" sätt, so what? För osvenskt? För anti-jante? Hoppas att Zlatan fortsätter med sin diviga stil och inte rättar sig efter ledet .

Vad fan hjälper det att snacka med domaren? Domaren ändrar ju knappast sitt beslut? Men något man borde kunna göra är att granska tveksamma fall i efterhand.

Spelar ingen roll vilken nationalitet en diva har. Det kan vara Totti, Ibrahimobitch eller vem det nu är som tror han är duttig och käftar till och med mot sin egna klubbs ledning
2007-10-03, 20:37
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Oavsett hur många mål han gjort denna säsong och per match är det agerande som detta som gör honom till diva

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/championsleague/article919243.ab

Det måste kännas tryggt att ha en som Zlatan i laget, som ställer upp och försvarar en och viker inte ner sig. Du har ingen anning om vad han säger och varför......
2007-10-03, 21:49
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Man ska inte jämföra hela tiden. Det var skitenkelt att vara dominant på den tiden. Bara gamla gubbar och barn som inte fattar fotboll jämför dagens fotboll med 50-talets.

Eller var du bara sarkastisk?

Jag menar i princip det du menar. Att de är svårt att avgöra, men jag anser ändå att Nordahl var mer dominant på sin tid och att de finns spelare som är bättre i Europa än Ibrahimovic för tillfället.

T.ex. en Lionel Messi i Barcelona, om man nu ska dras med jämförelser vilket jag tycker att vi struntar i och konstaterar att Ibrahimovic är bra just nu .
2007-10-04, 13:15
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nja, han har inte gjort 35 mål i Serie A ännu...

Även om fotbollen på Gunnar Nordahls tid var sämre så var han mer dominant i jämförelse med de spelare han spelade mot.

På Nordahls tid hade anfallarna ungefär lika hård markering som Marta har i dagens damfotboll.
2007-10-04, 13:21
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
På Nordahls tid hade anfallarna ungefär lika hård markering som Marta har i dagens damfotboll.

Heh.

Jag vill egentligen inte uttrycka mig alltför väl, jag har inte sett några hela matcher ifrån den tiden.
2007-10-04, 15:02
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Det måste kännas tryggt att ha en som Zlatan i laget, som ställer upp och försvarar en och viker inte ner sig. Du har ingen anning om vad han säger och varför......

Känns som att Zlatan är en sån som ställer upp när det passar honom, inte som en Keane som ställer upp i ALLA väder.
2007-10-05, 00:53
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok

Ja Zlatan verkar ju vara en riktig hård typ
2007-10-05, 09:06
Medlem
Stones avatar
Är Zlatan för tillfället Italiens meste spelare så sätter han nog sin gränser själv. det fins säkert många "rådgivare" som både vill det ena och det andra. Jag tycker det är helt förståeligt. Alla är inte Henke till humöret tack och lov.
2007-10-05, 18:29
Medlem
Luffsens avatar
http://www.channel4.com/sport/football_italia/blogs/rg5.html

Där ser man, undrens tid är inte förbi, nu blir han hyllad på channel4's hemsida också
2007-10-06, 10:50
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffsen
http://www.channel4.com/sport/football_italia/blogs/rg5.html

Där ser man, undrens tid är inte förbi, nu blir han hyllad på channel4's hemsida också

Det är inget under att man hyllar en av världens bästa fotbollsspelare.
2007-10-06, 20:58
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Det är inget under att man hyllar en av världens bästa fotbollsspelare.

helt rätt

just nu, assist till ett-noll målet. passningen gav cruz chansen att bredsida in den, vilket han gjorde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in