2008-08-25, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Jämfört med internmatchen han spelade ja! För jävelen människa. Läsförståelse är inte din gren va?

Du jämför med internmatchen, jag jämför med ROMA!!

Och det är där lögnen och sveket ligger!
2008-08-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

Men sluta då antyda på att jag jämför med Roma.

Okej, jag vill att du skriver exakt hur det är ett svek och en lögn. Och beskyll inte Zlatan för lögnerna för det är fortfarande Inter som tvingat han till detta, så det är inte Zlatan som ljugit om att han varit skadad och tackat nej. Han var i Sverige för att spela men blev sen hemtvingad av Inter för att de inte ville riskera han.

Han står över en obetydlig landskamp och spelar sen 5 dagar senare en viktig(nå ja, hyfsad viktig) match för sin arbetsgivare.
2008-08-25, 11:20
Medlem
Nahibos avatar
Citat:

men vad ska zlatan göra då? sätta sig i bilen och sura för att Inter ville ha hem honom och nu vill att han ska spela för dom mot Roma?
2008-08-25, 14:22
Medlem
lanafishs avatar
Varför fortsätter ni att mata trollet? Ignorera henne istället.
2008-08-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Varför fortsätter ni att mata trollet? Ignorera henne istället.

Precis min tanke.

...trodde förresten att Roma skulle ha lekstuga med Burdisso(som är typ 5:e valet bakom Cordoba, Samuel, Materazzi, Chivu) och Cambiasso(som typ aldrig spelat mittback innan?)
Även att Totti skulle sätta sin straff. Men icke.
2008-08-26, 16:55
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article3185928.ab

Citat:
Hur gick det till, Lars Lagerbäck?

– Jag vet inte hur Mourinho resonerar, han kanske ville testa Zlatan inför ligastarten.

Citat:
Men sen gick någonting fel. Zlatan lämnade samlingen med känningar i knät – men väl på plats nere på träningsanläggningen i Milano var han fullt kapabel att genomföra en internmatch.

Jamen han löper ju större risk att skadas i en landskamp än inteernmatch, vet inte aftonhoran det?

Citat:
I söndags spelade han också hela matchen plus förlängning, alltså 120 minuter, i supercup-mötet med Roma.

Citat:
I dag gav Lars Lagerbäck sin syn på förra veckans turer med Inter-stjärnan.

Enligt förbundskaptenen fick Zlatan känningar i knät och efter en sittning tillsammans med landslagsläkaren togs beslutet att Zlatan skulle åka hem.

– Vi hade ett snack med vår läkare hur vi skulle hantera det här. Zlatan hade en retning i knät och vi gjorde bedömningen att det inte var värt att riskera någonting utan tog beslutet att skilja Zlatan från truppen.

Vilka jävla bortförklaringar! Vilket svek från Zlatte!!

Citat:
Enligt Lagerbäck har varken Inter eller José Mourinho haft någonting med det beslutet att göra. Och förbundskaptenen hade ingen aning om vad som väntade för Zlatan nere i Milano.

– Vi har inte fått minsta påtryckning. Men det är ju en viss skillnad på att genomföra en taktisk träning jämfört med en träningslandskamp. Jag tror inte Zlatan hade en aning om vad han skulle göra när han kom hem till Inter.

Hoppas Mourihno gör så fler gånger
2008-08-26, 17:21
Medlem
Nahibos avatar
Citat:

Jamen han löper ju större risk att skadas i en landskamp än inteernmatch, vet inte aftonhoran det?

läser du det du själv postar eller?

Citat:
– Vi har inte fått minsta påtryckning. Men det är ju en viss skillnad på att genomföra en taktisk träning jämfört med en träningslandskamp. Jag tror inte Zlatan hade en aning om vad han skulle göra när han kom hem till Inter.

där säger ju lagerbäck det vi alltid har sagt, och då kan du väl inte beskylla zlatan för att han gjorde som dom sa åt honom?

och jo, jag tror nog "aftonhoran" vet om att det är större chans att skadas i en landskamp, men hur tror du dom säljer flest tidningar?
2008-08-26, 18:09
Medlem
zzwampens avatar
Citat:

http://fotbollskanalen.se/1.602003/2008/08/26/just_nu_lagerback_zlatan_ville_sjalv_spela

Citat:
Vår läkare tog ett medicinskt beslut att inte ta några risker med Zlatans knä, säger Lagerbäck.

- Kan man något om fotboll så inser man att det är en viss skillnad mellan en taktisk träning med en del primaveraspelare (ungdomsspelare) och en halvlek i en träningslandskamp, säger förbundskaptenen.

- Så här i efterhand känns det som om det var det bästa beslut vi kunde ta. Zlatan ville själv vara med och spela, men vi ville inte riskera något
2008-08-26, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
läser du det du själv postar eller?

där säger ju lagerbäck det vi alltid har sagt, och då kan du väl inte beskylla zlatan för att han gjorde som dom sa åt honom?

och jo, jag tror nog "aftonhoran" vet om att det är större chans att skadas i en landskamp, men hur tror du dom säljer flest tidningar?

Men för i helvete människa

Taktiskt träning

Landskamp

ROMA!
2008-08-30, 03:09
Bannlyst
Ser att det krigas lite. Tänkte komma med statistik här. Zlatan gjorde 17 ligamål förra säsongen, det är rätt bra, men 8 av de 17 målen kom på straff. Så målen utan straff blir alltså 9. Av alla hans spelmål under hela säsongen kom 3 st av dem mot lag som kom på plats 13 eller bättre.

De han gjorde flest mål mot var:
18 Empoli
19 Parma
20 Livorno
2008-08-30, 08:32
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mufc
Ser att det krigas lite. Tänkte komma med statistik här. Zlatan gjorde 17 ligamål förra säsongen, det är rätt bra, men 8 av de 17 målen kom på straff. Så målen utan straff blir alltså 9. Av alla hans spelmål under hela säsongen kom 3 st av dem mot lag som kom på plats 13 eller bättre.

De han gjorde flest mål mot var:
18 Empoli
19 Parma
20 Livorno

Samtidigt spelade han 26 av 38 matcher och vann trots det poängligan. Utöver det så gjorde han fem mål i Champions League. Sen förstår jag inte heller varför mål gjorda på straff är så hemskt dåliga jämfört med spelmål.
2008-08-30, 10:19
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Men för i helvete människa

Taktiskt träning

Landskamp

ROMA!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article3203649.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera