2009-08-20, 09:54
Medlem
Ap-ungens avatar
Har man någon kunskap gällande fotboll och speciellt Barca så borde man vet bättre än att måla fan på väggen redan idag. Zlatan gick helt klart inte in 100% utan kände mest på de. Visst, kunde mkt väl satt en boll men det kommer. Blixtrade till ett par gånger med Messi som var fantastiskt fina samspel. Och detta var första matchen dom tillsammans. Ge dom lite tid och jag tror redan på söndag vi kommer få se ett mål signerat Zlatan&Messi.

Förövrigt riktigt tråkig tillställing. Ett Man City som inte bjöd till riktigt och som sagt mer ett jippo från Laportas sida än en bra vänskapsmatch.

Gai, Jeffren och Jonathan var mkt bra. Pedro sisådär men han vet vi var vi har åandra sidan. Tror Jonathan och Jeffren kommer bli vassa i år.
2009-08-20, 10:34
Medlem
P3RK3L3s avatar
Trodde aldrig jag skulle sitta och längta till en vanlig spansk ligamatch som jag nu gör inför söndagen. Z visade ju igår att det finns hopp och att han när han tänder till lite mer och går in för fullt kommer att vara en god anfallspartner till Messi.

Det enda negativa är väl att publiken förväntar sig helt sjuka grejer av honom, just när han lärt sig spela lite mer kontrollerat och mer för laget. Ibrakadabra och allt det där. De har väl rullat hans sjukaste grejer om och om igen på TV där nere så nu kommer alla att förvänta sig trolleritrick i varje match. Blir intressant att se om han är mogen nog att fortsätta välja spela klokt istället för snyggt i alla lägen...
2009-08-20, 11:45
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Gai, Jeffren och Jonathan var mkt bra. Pedro sisådär men han vet vi var vi har åandra sidan. Tror Jonathan och Jeffren kommer bli vassa i år.

Gai gjorde nog den sämsta insatsen jag sett av en vänsterytter i Barcelona på 5 år, och det säger inte lite när det är Henry som brukar hålla till därute. Vad han visat hittills i a-laget så är det pinsamt att han kallas/kallades den nya Messi.

Jeffren gjorde en bra match, men kommer ändå inte räcka till över en säsong.

Jonathan, och även Thiago visade däremot att det inte behövs någon Fabregas till mittfältet, perfekt balanserat mittfält om man lyckas behålla Gudjohnsen med. Hoppas de unga får chansen bara.
2009-08-20, 13:06
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Gai gjorde nog den sämsta insatsen jag sett av en vänsterytter i Barcelona på 5 år, och det säger inte lite när det är Henry som brukar hålla till därute. Vad han visat hittills i a-laget så är det pinsamt att han kallas/kallades den nya Messi.

Jeffren gjorde en bra match, men kommer ändå inte räcka till över en säsong.

Jonathan, och även Thiago visade däremot att det inte behövs någon Fabregas till mittfältet, perfekt balanserat mittfält om man lyckas behålla Gudjohnsen med. Hoppas de unga får chansen bara.

Ja ungtupparna var bra förutom Gai, känns som det är bättre att kasta in någon annan där eller sätta honom på en högerkant. å våran Zlatan borde nästan gjort ett mål på dom chanserna han hade igår även om han är väldigt ringrostig.
2009-08-20, 13:26
Medlem
Konstigt med Gai, många hyllar honom efter igår och lika många sågar honom. Själv tyckte jag han var helt ok, bättre än Pedro sett till gårdagen iaf. Man ser tydligt vilket stort spel han har kroppen iaf, det är en sak som är säkert.
2009-08-20, 13:55
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Konstigt med Gai, många hyllar honom efter igår och lika många sågar honom. Själv tyckte jag han var helt ok, bättre än Pedro sett till gårdagen iaf. Man ser tydligt vilket stort spel han har kroppen iaf, det är en sak som är säkert.

Pedro har ju imponerat i stort sett varje match innan dess iofs. Gai sågs ju iaf innan debuten i A-laget som den största talangen i hela ungdomsakademien, och som en större talang än Messi, men ser man till de matcher han gjort i a-laget, alltså igår och i wembley cup, så är han nog den som varit sämst av alla, iaf av yttrarna.

Många pratar om att Bojan saknar fysiken, men det är ju inget mot Gai, han blev ju helt uppäten. Möjligt att han kan lyckas om han får lite bättre steg, styrka och självförtroende/speluppfattning, men hittills har han knappt gjort ett rätt.
2009-08-20, 14:26
Medlem
semuors avatar
Tyckte Gai var alldeles strålande igår, han var ju i princip den enda som skapade något förutom Messi som spelade fram till Zlatan några gånger då..
2009-08-20, 15:33
Medlem
serbers avatar
Citat:
Pedro har ju imponerat i stort sett varje match innan dess iofs. Gai sågs ju iaf innan debuten i A-laget som den största talangen i hela ungdomsakademien, och som en större talang än Messi, men ser man till de matcher han gjort i a-laget, alltså igår och i wembley cup, så är han nog den som varit sämst av alla, iaf av yttrarna.

Många pratar om att Bojan saknar fysiken, men det är ju inget mot Gai, han blev ju helt uppäten. Möjligt att han kan lyckas om han får lite bättre steg, styrka och självförtroende/speluppfattning, men hittills har han knappt gjort ett rätt.

Tror han (Gai) kan lära mycket av Henry som var helt borta när han var i Juventus sen tog Dr.Wenger honom under sina vingar och gjorde honom till den spelaren han är idag.
Jag tror dessutom Zlatan kommer in i laget ganska lätt, Henry var inte speciellt het första året men andra riktigt grym så alla som tvivlat på Zlatan kan sluta nu
2009-08-20, 15:55
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Tror han (Gai) kan lära mycket av Henry som var helt borta när han var i Juventus sen tog Dr.Wenger honom under sina vingar och gjorde honom till den spelaren han är idag.
Jag tror dessutom Zlatan kommer in i laget ganska lätt, Henry var inte speciellt het första året men andra riktigt grym så alla som tvivlat på Zlatan kan sluta nu

Förstår inte jämförelsen, Henry och Gai är ju varandras motsatser. Henry har alltid haft fysiken, men det är ju framförallt det Gai saknar. Han behöver ett par år till för att klara tempot i seniorfotboll, sen får vi se hur bra han är.

Men ja, topic var ju Zlatan märkte jag, här gör du ytterligare en märklig jämförelse med Henry, men det är klart att det alltid tar tid att anpassa sig. Synd att han inte kunde vara med hela försäsongen bara. Pep har ju alltid velat ha den spelartypen i mitten, och med tiden kan det nog t.ex gå att utnyttja Alves ännu bättre med Zlatan i laget. Dock saknar jag Eto'o mer än vad jag är glad över att Zlatan har kommit.
2009-08-20, 16:05
Medlem
wernblom88s avatar
Gai var äckligt ego spelade bara för sig själv, gillar inte det.
2009-08-20, 16:36
Medlem
Occultuss avatar
Jag tror inte Zlatan kommer göra en dundersuccé såhär i början som många (speciellt barcas fans) förväntar sig. Kommer nog dröja ett tag innan han är helt inne i sin roll, och i bra form.
2009-08-20, 16:38
Medlem
Occultuss avatar
Citat:
Förstår inte jämförelsen, Henry och Gai är ju varandras motsatser. Henry har alltid haft fysiken, men det är ju framförallt det Gai saknar. Han behöver ett par år till för att klara tempot i seniorfotboll, sen får vi se hur bra han är.

Men ja, topic var ju Zlatan märkte jag, här gör du ytterligare en märklig jämförelse med Henry, men det är klart att det alltid tar tid att anpassa sig. Synd att han inte kunde vara med hela försäsongen bara. Pep har ju alltid velat ha den spelartypen i mitten, och med tiden kan det nog t.ex gå att utnyttja Alves ännu bättre med Zlatan i laget. Dock saknar jag Eto'o mer än vad jag är glad över att Zlatan har kommit.

Tja, sett till mål så kommer ju Zlatan aldrig göra fler mål än Eto'o, men han kan tillföra annat. Duktig bollhållare, targetspelare, och det lilla extra spektakulära, bland annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in