2009-11-10, 19:19
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Stupid is as stupid does
Jag menade att han har högst målsnitt i de som är aktiva just nu, du behöver inte återvända till 1920 för att hitta bättre spelare där.

Som sagt, 5 av dem är från vår nutid. Sen, vad spelar det för roll om han har bäst målsnitt av de aktiva just nu, han har ju för fan parkerat på forwardplatsen i 8 år. Då är det formligen omöjligt för de 4-5 andra anfallarna som sälldom fått chansen att starta bredvid Zlatan emellanåt att ha ett bättre snitt.

Citat:
Visste du att vi fransmän klassar Sverige i "skitnationerna" kategori när vi klassar och analyserar olika fotbollsnationer? Varför valde ni att räkna målen då om de var så oviktiga? skitnation......tillåt mig att skratta.

Så korkat

Jaså, fransmän klassar Swe som en skitnation? Det var som fan. Vilken fantastiskt saklig och punkterande information du delger. Vad tusan har det med diskussionen att göra?

Faktum kvarstår iaf, Zlatan har övervägande gjort mål mot skitnationer. Den åsikten tillskriver jag även som en allmän uppfattning.
2009-11-10, 19:20
Medlem
Rick Derriss avatar
Var de tvungna att gå ut med att Zlatan "tvekar"? Hade det inte varit smartare att a la Lagerbäck (smart karl trots allt) säga att Zlatan känner sig sliten och vilar mot Italien (det är väl sista matchen för året?) och sedan när det vankas träningsmatcher igen om nästan ett halvår kan man ju dra samma vals. Sen är han säkert tillbaka oavsett till nästa höst när kvalet börjar igen.
2009-11-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lajjjban
Som sagt, 5 av dem är från vår nutid. Sen, vad spelar det för roll om han har bäst målsnitt av de aktiva just nu, han har ju för fan parkerat på forwardplatsen i 8 år. Då är det formligen omöjligt för de 4-5 andra anfallarna som sälldom fått chansen att starta bredvid Zlatan emellanåt att ha ett bättre snitt.

Jaså, fransmän klassar Swe som en skitnation? Det var som fan. Vilken fantastiskt saklig och punkterande information du delger. Vad tusan har det med diskussionen att göra?

Faktum kvarstår iaf, Zlatan har övervägande gjort mål mot skitnationer. Den åsikten tillskriver jag även som en allmän uppfattning.

Jorå vi klassar Swe som en skitnation.
Jag skrev det för att du kanske tror att ditt land är så bra och att de övriga nationer Zlatan gjorde mål mot är skitnationer. Då tog jag en chans att avslöja vad "vi" övriga européer tycker om er.

Så vilka skitnationer menar du förutom Malta?
2009-11-10, 19:28
Medlem
Paulinhos avatar
Citat:
Jag skrev det för att du kanske tror att ditt land är så bra och att de övriga nationer Zlatan gjorde mål mot är skitnationer. Då tog jag en chans att avslöja vad "vi" övriga européer tycker om er.

han menar väl Kazakstan, Island och San Marino.
2009-11-10, 19:30
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Hur menar du? Han har bäst målsnitt i landslaget.

Citat:
Strax över 20 mål på nära 60 landskamper och de flesta gjorda mot skitnationer såsom Malta och San Marino. För övrigt är det svårt för någon att göra fler mål när det är 4-5 st anfallare som turas om att ta den andra forwardsplatsen bredvid Zlatan.

Om Zlatan har bäst målsnitt, strax över 20 mål och alla gjorda på skit situationer bevisar verkligen hur kasst landslag Sverige har
2009-11-10, 19:32
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Vad spelar det för roll? Åtminstone 5 av dem är från vår nutid. Alla bättre i landslaget än Zlatan målmässigt. Sen skulle det ju kunna bero på att Zlatan är en sådan grovjobbare och kämpar för laget i det tysta...öhm, nä...så var det visst inte heller

Visserligen går han rätt mycket ner på mitten för att hämta boll och hjälpa till att bygga upp ett anfall. Inget fel i det. Men kom inte att påstå att Zlatans ända uppgift är att stå i boxen som en ren striker och ösa in mål.
2009-11-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Om Zlatan har bäst målsnitt, strax över 20 mål och alla gjorda på skit situationer bevisar verkligen hur kasst landslag Sverige har

Du tog orden ur min mun

Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
han menar väl Kazakstan, Island och San Marino.

Just det
Senast redigerad av Freshbacken 2009-11-10 kl. 19:35.
2009-11-10, 19:36
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:

Till att börja med så skiter jag fullständigt om vad du tycker är skitnationer. Du tycker alltså att Sverige är det. Roligt att veta men, återigen, fullständigt irrelevant för diskussionen.

Här är några nationer jag tycker är skitnationer, vilket är de Zlatan gjort mål emot (Skriver jag några av dem flera gånger betyder det att Zlatan gjort mål mot dem flera gånger):

Malta
Malta
Malta
Malta
Malta
Malta
Azerbajdzjan
San Marino
San Marino
Island
Bulgarien
Bulgarien
Ungern
Ungern
Ungern
2009-11-10, 19:36
Medlem
funerals avatar
Citat:
Zlatan har gjort mål mot:
Adzerbadjan, Ryssland, malta, san marino, ungern, kroatien, spanien, england, bulgarien, Holland, Italien, island, grekland,
Då anser jag att:Ryssland, Kroatien, Holland, England, Grekland, Spanien, Italien knappast är några skitnationer.Han har alltså gjort mål på mer bra lag än dåliga Den åsikten tillskriver jag även som en allmän uppfattning.
2009-11-10, 19:39
Medlem
zzwampens avatar
Citat:

Allbäck gjorde 30 mål i landslaget. Av dessa har tre varit mot sk "stornationer", ett mot England, ett mot Spanien och ett mot Portugal. Två i tävlingsmatcher (ett i kval och ett i mästerskap). 10% av målen har han gjort mot stora lag alltså.

Larsson gjorde 37 mål i landslaget. Han har gjort tre mål mot "stornationer", mot Italien, England och Frankrike. Två av målen mot dessa nationer har gjorts i mästerskap, ett i en träningslandskamp. 8% mot storlag.

Zlatan har gjort 22 mål i landslaget. Av dessa 22 har 4 kommit mot "stornationer". Ett mot Holland, ett mot Italien, ett mot Spanien och ett mot England. Två av dessa mål har han gjort i mästerskap och två i träningsmatcher. 18% mot stornationer.

Jag orkade inte kolla upp vilka Kennet Andersson och Martin Dahlin gjort mål mot.
2009-11-10, 19:39
Medlem
lajjjbans avatar
Sen ogillar jag inte Zlatan i landslaget pga det han presterar på planen. Det är pga det han gör utanför. Han negativa effekter för hela laget under många års tid är enligt mig mycket värre än hans mediokra målsnitt.
2009-11-10, 19:41
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Till att börja med så skiter jag fullständigt om vad du tycker är skitnationer. Du tycker alltså att Sverige är det. Roligt att veta men, återigen, fullständigt irrelevant för diskussionen.

Här är några nationer jag tycker är skitnationer, vilket är de Zlatan gjort mål emot (Skriver jag några av dem flera gånger betyder det att Zlatan gjort mål mot dem flera gånger):

Malta
Malta
Malta
Malta
Malta
Malta
Azerbajdzjan
San Marino
San Marino
Island
Bulgarien
Bulgarien
Ungern
Ungern
Ungern

Bulgarien och Ungern är de så mycket sämre än Sverige? Två gånger har vi tex klarat oss i Slut minuterna mot Ungern. Tack vare en viss person dessutom. Så så mycket sämre än oss är de inte. Dock en skit nation i det stora hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in