2009-05-05, 23:31
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apricot
Är helt säker på att du räknat hans steg och fört statistik på hur mycket han sprungit i varje match som han spelat denna säsong. Räknar kallt med att Ferguson är den som inte förstår sig på lagbygge och taktik Köper en spelare som inte springer förfhaen!
Herregud, hänger du med i tekniken eller? Aftonbladet har ju t.o.m. i sin måltjänst för Allsvenskan statistik för hur mycket spelarna springer. Att Berbatov rör sig mindre än din genomsnittsanfallare är allmänt känt, varför det känns som ett ganska ordentligt stolpskott att klaga på Zlatans löpningar för att sedan höja Berbatov till skyarna.
2009-05-05, 23:34
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Herregud, hänger du med i tekniken eller? Aftonbladet har ju t.o.m. i sin måltjänst för Allsvenskan statistik för hur mycket spelarna springer. Att Berbatov rör sig mindre än din genomsnittsanfallare är allmänt känt, varför det känns som ett ganska ordentligt stolpskott att klaga på Zlatans löpningar för att sedan höja Berbatov till skyarna.

Det känns nog lite dummare att läsa spelarkritik och sedan kritisera spelaren som att DU utvärderat något av dennes spel. Aftonbladet är ett skämt. Jag klagar inte på Zlatans löpningar. Höjer inte heller Berbatov "till skyarna". Lugna dig lite vetja
2009-05-05, 23:39
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Det känns nog lite dummare att läsa spelarkritik och sedan kritisera spelaren som att DU utvärderat något av dennes spel. Aftonbladet är ett skämt. Jag klagar inte på Zlatans löpningar. Höjer inte heller Berbatov "till skyarna". Lugna dig lite vetja
Aftonbladet är endast en förmedlare av tjänsten, och det är inte där jag sett statistiken från PL. Tekniken är avancerad och tillhandahålls av teknikföretag. Det handlar alltså inte om Anders Gärdins tre hemvideokameror från 90-talet där folk sedan kollar bandet och räknar spelarnas steg. Jag klagar inte på Berbatov utan påpekar att du påstår att "Berbatov vet vad som krävs" samtidigt som att "Zlatan behöver springa mer", som om Berbatov skulle vara någon tokspringande arbetshäst.
2009-05-05, 23:43
Medlem
Apricots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Aftonbladet är endast en förmedlare av tjänsten, och det är inte där jag sett statistiken från PL. Tekniken är avancerad och tillhandahålls av teknikföretag. Det handlar alltså inte om Anders Gärdins tre hemvideokameror från 90-talet där folk sedan kollar bandet och räknar spelarnas steg. Jag klagar inte på Berbatov utan påpekar att du påstår att "Berbatov vet vad som krävs" samtidigt som att "Zlatan behöver springa mer", som om Berbatov skulle vara någon tokspringande arbetshäst.

hehehe.. Du syftar på Investor Skål.
2009-05-05, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Ska man behöva sitta och lägga fram argument till varför man tycker att spelare som Zlatan eller Messi och Xavi är toppspelare..titta på matcherna där såna lirare spelar så kommer du förstå varför. Antingen tittar du inte på fotboll eller så tillhör du dom tuffa nazisterna som aldrig kommer acceptera att Zlatan är bra oavsett hur många mål han gör och på vilket sätt han gör det

Det räcker inte att han bär Italiens bästa lag på sina axlar, att han är Italienska ligans bästa spelare och leder skytteligan. Han måste förstås dubbla sin målskörd och fila bort halva näsan med en osthyvel samt göra sina medspelare i landslaget till fotbollsgudar med endast sin blotta närvaro för att tillhöra dom bästa i världen. Ta det lugnt med alkoholen några månader och skaffa en tv

Han är bäst i världens 4e bästa liga och Inter är inget vidare, det fick vi se i Champions League. Jag tillhör en av de personerna som kommer ifrån samma land som Zlatan. Bara för det betyder det inte att han skulle hålla måttet i Premier League.
2009-05-05, 23:48
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
hehehe.. Du syftar på Investor Skål.
Jaha ja, eftersom att du tog upp tråden trodde jag att det var du hela tiden..skål.
2009-05-06, 00:13
Medlem
hbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvestoR
Han är bäst i världens 4e bästa liga och Inter är inget vidare, det fick vi se i Champions League. Jag tillhör en av de personerna som kommer ifrån samma land som Zlatan. Bara för det betyder det inte att han skulle hålla måttet i Premier League.

Du tillhör den skara människor som vägrar inse Zlatans storhet och aldrig, vad han än gör, förstår hur stor han är.

Finns en spelare i dagsläget som, enligt mig, är större - Messi.
Jag förstår att du inte kollar på Inters matcher.

Jag förstår inte vad din härkomst har med Zlatans eventuella framgångar i Premier League att göra?
2009-05-06, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hby
Du tillhör den skara människor som vägrar inse Zlatans storhet och aldrig, vad han än gör, förstår hur stor han är.
Ifall "en av världens bästa" anfallare skulle kunna göra mer än 5 mål i Champions League skulle jag kunna diskutera saken. Som det ser ut nu är Zlatan en duktig fotbollspelare, men inte mer än så.
Citat:
Finns en spelare i dagsläget som, enligt mig, är större - Messi.
Jag förstår att du inte kollar på Inters matcher.
Jasså, vem?
Citat:
Jag förstår inte vad din härkomst har med Zlatans eventuella framgångar i Premier League att göra?
Killen frågade ifall jag tillhörde en av nazisterna som endast kritiserar Zlatan för hans härkomst. Jag förklarade att så var inte fallet, utan att jag tillhör en av de som kommer ifrån samma land som honom.
Senast redigerad av InvestoR 2009-05-06 kl. 00:25.
2009-05-06, 03:24
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ifall "en av världens bästa" anfallare skulle kunna göra mer än 5 mål i Champions League skulle jag kunna diskutera saken.

Han gjorde 5 mål och ledde skytteligan i Champions League förra säsongen. Det hade blivit fler om inte hans lag vore såpass kasst att det alltid åker ut i förtid. Är det Zlatans fel allena att Inters spelstil inte passar i CL?

Du menar för övrigt att tyska eller franska ligan är bättre än den italienska? Get a grip.
2009-05-06, 04:40
Medlem
muddafrikkas avatar
Citat:
Eto, Henry, Messi, Torres, Villa, Drogba, RVP och Berbatov.

Mittfältare?

Ronaldo, Iniesta, Xavi, Silva, Lampard, Kalou, Malouda, Essien, Fabregas, Senna, Rooney, Carrick, Giggs, Gerrard, Alonso och Robben.
det spelar faktiskt ingen roll vad du säger, bara genom det skrattretande påståendet att Kalou skulle vara topp 25 i världen.. Han är ju inte ens topp 25 i Chelsea, och det är bokstavligt talat. Han är lätt inte topp FEMHUNDRA i världen, om ens tusen. Helt uppenbarligen säger du bara spelare från stora lag helt utan någon analytisk insikt alls
2009-05-06, 19:32
Medlem
Treehorns avatar
Zlatan säljer sitt hus enligt Tuttosport. Verkar allt närmare en flytt nu.

http://fotbollskanalen.se/1.982535/2009/05/06/zlatan_saljer_hus_beckham_koper
2009-05-06, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Zlatan säljer sitt hus enligt Tuttosport. Verkar allt närmare en flytt nu.

Ribery, Hamsik, Diego, Lavezzi Xabi Alonso, Milito, Quagliarella, Inler, Agger, Lampard och Walcott är klara för Juventus enligt Tuttosport. Verkar allt närmare att vi får se ett Juventus som regerar Europa de 5 senaste åren just nu.

P.S. Juventus har numera 5 stycken coacher klara enligt Tuttusport, så jävla mycket bättre än lag som bara använder en.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in