2009-07-28, 14:03
Medlem
NirvanAs avatar
Nu vet jag inte hur många som läser bank/nivas blogg men zlatan och ronaldo har valt väldigt lika vägar genom karriären så här långt :P

http://blogg.aftonbladet.se/25977/

Får hoppas att zlatans karriär får bättre slut dock
2009-07-28, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av weakeSt Link
Ännu en till som tror sig veta bättre än ledningarna, agenterna, experterna och spelarna.

Pinsamt.

vad får dig att tro att alla experter kan så mycket mer än folket på flashback? för att de har en stämpel som det står "expert" på eller? vem som helst fattar att detta är en dålig deal. 400 miljoner mellan etoo och zlatan, samt en kompetent spelare som hleb på lån. du hör ju själv. etoo är en van målskytt och har faktiskt gjort mål i champions league slutspel. jag tror zlatan kommer göra bra ifrån sig i barcelona, men det är fortfarande alldeles för mycket.
2009-07-28, 14:12
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foulkes
vad får dig att tro att alla experter kan så mycket mer än folket på flashback? för att de har en stämpel som det står "expert" på eller? vem som helst fattar att detta är en dålig deal. 400 miljoner mellan etoo och zlatan, samt en kompetent spelare som hleb på lån. du hör ju själv. etoo är en van målskytt och har faktiskt gjort mål i champions league slutspel. jag tror zlatan kommer göra bra ifrån sig i barcelona, men det är fortfarande alldeles för mycket.
"Experterna" är folket i barcelona f.c. som har god insyn i klubben, antagligen har studerat zlatan mer noggrannt än de flesta av oss, och tog beslutet att dealen skulle gynna klubben. De har all information, det har inte du. Kanske tyckte de att eto'o var en bättre spelare, men att han inte passade i lagbygget... Endast tiden lär utvisa om det var ett bra köp av barcelona, det känns bara fånigt att döma ut affären på förhand...
2009-07-28, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
"Experterna" är folket i barcelona f.c. som har god insyn i klubben, antagligen har studerat zlatan mer noggrannt än de flesta av oss, och tog beslutet att dealen skulle gynna klubben. De har all information, det har inte du. Kanske tyckte de att eto'o var en bättre spelare, men att han inte passade i lagbygget... Endast tiden lär utvisa om det var ett bra köp av barcelona, det känns bara fånigt att döma ut affären på förhand...

med experter tror jag snarare han menar typ journalister. etoo har redan bevisat att han passar in i lagbygget, har faktiskt svårt att se någon annan än david villa eller kanske forlan passa bättre in i lagbygget än vad etoo gjort. jag tror zlatan kommer vara bra i barcelona, men nu saknar dem ju den där riktiga snipern i boxen som etoo hade varit. nu är det faktiskt risk för att man har för många spelare som vill hålla i bollen för mycket, men det blir nog bra ändå tror jag. men få spelare passar bättre in än etoo, men den stora anledningen var nog att han var en bitch i omklädningsrummet eller eventuellt att han inte kom överens med guardiola.

mvh
2009-07-28, 14:28
Medlem
selvovics avatar
Citat:
med experter tror jag snarare han menar typ journalister. etoo har redan bevisat att han passar in i lagbygget, har faktiskt svårt att se någon annan än david villa eller kanske forlan passa bättre in i lagbygget än vad etoo gjort. jag tror zlatan kommer vara bra i barcelona, men nu saknar dem ju den där riktiga snipern i boxen som etoo hade varit. nu är det faktiskt risk för att man har för många spelare som vill hålla i bollen för mycket, men det blir nog bra ändå tror jag. men få spelare passar bättre in än etoo, men den stora anledningen var nog att han var en bitch i omklädningsrummet eller eventuellt att han inte kom överens med guardiola.

mvh
Nåja, i vilket fall som helst tror jag inte att affären gjordes baserat på myten om hans storhet i Italien. Man vet vad man bör få för pengarna. Man vet att han inte är någon klassisk striker, men har hittat andra önskvärda kvalitéer.

Zlatan är dessutom extremt fokuserad på att vinna CL, La Liga och guldbollen, så han kommer träna hårt och göra allt för att hålla sig på god fot med guardiola, till skillnad från eto'o, som genom problemen visat att han inte fungerar i barcelona årgång 09/10...
2009-07-28, 14:45
Medlem
Får se hur läne det dröjer innan media letar upp sändningen när zlatan i en diskusion henke dissade den spanska ligan?
2009-07-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
Får se hur läne det dröjer innan media letar upp sändningen när zlatan i en diskusion henke dissade den spanska ligan?

Länk?
2009-07-28, 15:52
Bannlyst
Citat:

mvh

Nah jag menade på experterna i ledningen, och de ritkigt insatta barcafansen i spanien.

Barca's ledning har nog studerat zlatan bra mycket mer än vad någon på flashback har. De sa ju att de kollat in Zlatan sen han kom till Inter och att de haft planer på att värva honom i över 1 år. Att de gjorde det nu beror kanske på att Etoo's kontrakt snart löper ut.

Men i alla fall, de har nog studerat zlatan in i minsta detalj och de lär nog vara bra säkra på att denna affär är bra för dom när de lägger ut så mycket pengar.

Hur kommer det sig att du vet bättre? Vad är det som du vet som barcelonas ledningen nu då skulle ha missat? Vad är det du ser som Iniesta inte ser? Vad är det du ser som Real Madrids president missat? Vad ser du som alla dessa överglada barcafans missar? Vad ser du som barcas tränare missat?
Senast redigerad av weakeSt Link 2009-07-28 kl. 15:56.
2009-07-28, 15:54
Bannlyst
Jag tror i alla fall att Zlatan kan göra en hel del mål i Barcelona.

Lyckas han i en sån defensiv liga som Serie A så tror jag nog han lyckas i denna fartfyllda och mer "öppna" ligan, La Liga.
2009-07-28, 15:57
Bannlyst
Börjar störa mig på att många påstår att Zlatan är överskattad och vad grunder de detta på? jo, de grundar detta på hans insatser i landslaget.

Herregud.
2009-07-28, 16:05
Medlem
Folk får naturligtvis ha åsikter och tycka vad de vill men det är ju ändå klubbarna och agenterna som är mest insatta och vet mest om spelarna. Tror Barcelona har sett tillräckligt av Zlatan för att bedöma att han är ett bra köp. Sen att det sitter folk i Sverige som aldrig sett en träning med Zlatan och tycker det är ett dåligt köp är en annan sak.
2009-07-28, 16:19
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
han är svensk
Visst heter han Ingvar svensson?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem