2009-07-25, 12:35
Medlem
wernblom88s avatar
Alltså Zlatan handlar inte om mål, Messi och Henry kommer göra fler mål när Samuel "målkåt" Eto'o lämnat. Zlatan kommer göra de bättre, han gör kanske runt 20 mål.
2009-07-25, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Just ja..men det bör väl inte vara några problem? Tänker på Zlatans knä som det skrevs så mycket om i media förut, att han aldrig skulle bli av med problemen osv. Har vart väldigt tyst sedan dess. Är han bra i knät nu eller?

Får han fortfarande en smäll i knät så grinar han, så det är fortfarande tumult efter jag sett Inters matchen denna säsong.
2009-07-25, 13:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Mourinho är inne på samma linje som mig:

Citat:
Inter-tränaren tycker att det slutade på bästa sätt för honom och klubben. I stället för Ibrahimovic så får han både Alexander Hleb och Samuel Eto'o plus 50 miljoner euro att lägga på ytterligare spelare.

– Inter hade två möjligheter: Att säga att Ibrahimovic inte var till salu eller att ta Eto'o, plus att låna Hleb gratis och få 50 miljoner euro. I min värld är det en fantastisk överenskommelse, en deal värd 100 miljoner, sommarens bästa affär. Det är värt 100 miljoner euro då Eto'o inte är värd en enda euro mindre än ”Ibra”.

Mourinho, igen:

Citat:
– Ibrahimovic gav allt han hade för mig och Inter, men han var aldrig älskad av Inter-fansen. De kommer inte att gråta att han försvinner och de kommer att älska Eto'o. Om det är som Ibrahimovics agent säger att affären varit på gång i ett år, då är det något konstigt som händer, sade Mourinho enligt Gazzetta dello Sport.

http://sydsvenskan.se/sport/fotboll/zlatan/article520411/Mourinho-Zlatan-var-inte-alskad-har.html

Vilket inte stämmer! Fansen älskade Ibra.
2009-07-25, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mourinho är inne på samma linje som mig:

Alla vet att Mourinhos uttalande svänger lika mycket som bussar på rondeller.
Riktigt konstigt att han har börjat uttala sig så negativt, innerst inne vet Mourinho att han inte kan ersätta Zlatan och Inter lutar något neråt med sin försämrade status.
2009-07-25, 14:10
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artikelfrånsydsvenskan
– Inter hade två möjligheter: Att säga att Ibrahimovic inte var till salu eller att ta Eto'o, plus att låna Hleb gratis och få 50 miljoner euro. I min värld är det en fantastisk överenskommelse, en deal värd 100 miljoner, sommarens bästa affär. Det är värt 100 miljoner euro då Eto'o inte är värd en enda euro mindre än ”Ibra”.

Det där är lite av ett logiskt felslut. Om Eto'o är värd lika mycket som Zlatan så är Eto'o värd ca 100 miljoner Euro, men det är han inte, för då hade Zlatans värde varit 150 miljoner Euro, och hade Zlatans värde då varit 150 miljoner Euro så hade Eto'o varit lika mycket värd, vilket gjort att Zlatans värde varit 200 miljoner Euro. Så kan vi fortsätta i all evighet.

Min poäng är då alltså att Zlatans värde inte är 50 miljoner euro, utan Zlatans värde är 50 miljoner Euro plus Eto'os och Hlebs gemensamma värde. Då har de bevisligen inte samma värde alls, utan Zlatan är värd troligtvis och ungefärligen det dubbla av Eto'os marknadsvärde.
2009-07-25, 14:21
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Får han fortfarande en smäll i knät så grinar han, så det är fortfarande tumult efter jag sett Inters matchen denna säsong.

Hoppas det inte stoppar övergången bara

Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

Mourinho är besviken för att Ibra lämnade Inter, det är nog så vi kan tolka det uttalandet
2009-07-25, 15:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Alla vet att Mourinhos uttalande svänger lika mycket som bussar på rondeller.
Riktigt konstigt att han har börjat uttala sig så negativt, innerst inne vet Mourinho att han inte kan ersätta Zlatan och Inter lutar något neråt med sin försämrade status.

Han är bara sur över att Zlatan lämnade honom och Inter.
2009-07-25, 15:17
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Det där är lite av ett logiskt felslut. Om Eto'o är värd lika mycket som Zlatan så är Eto'o värd ca 100 miljoner Euro, men det är han inte, för då hade Zlatans värde varit 150 miljoner Euro, och hade Zlatans värde då varit 150 miljoner Euro så hade Eto'o varit lika mycket värd, vilket gjort att Zlatans värde varit 200 miljoner Euro. Så kan vi fortsätta i all evighet.

Min poäng är då alltså att Zlatans värde inte är 50 miljoner euro, utan Zlatans värde är 50 miljoner Euro plus Eto'os och Hlebs gemensamma värde. Då har de bevisligen inte samma värde alls, utan Zlatan är värd troligtvis och ungefärligen det dubbla av Eto'os marknadsvärde.

Ja bevisligen var det ju så i den här affären. Mourinho menar att spelarna är lika bra, och att Barcelona har blivit lurade, något jag håller med om.
2009-07-25, 15:44
Medlem
hbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narzael
Har även haft det i klubblag?

När då?
Skulle möjligtvis vara 05/06 i juventus där han bara gjorde 7 mål på 35 matcher. Men annars har han inte haft måltorka i sitt klubblag.

Zlatan kommer ha en given startplats i Barcelona. De skulle aldrig köpt honom för den summan för att bänka honom, samt att Eto'o inte är kvar.
2009-07-25, 16:58
Medlem
Kenny Kuks avatar
Ursäkta om frågan kanske låter oseriös, men kommer Barca att tvinga Zlatte att klippa sig? Betänk att Messi fick tvångklippas!
2009-07-25, 17:08
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ursäkta om frågan kanske låter oseriös, men kommer Barca att tvinga Zlatte att klippa sig? Betänk att Messi fick tvångklippas!

Puyol har kvar sin kalufs.
2009-07-25, 17:14
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Wtf!?
Källa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in