2009-07-25, 17:34
Medlem
ostresss avatar
Vi får veta på Måndag hur det blir. Han åker till Barcelona imorn Söndag för läkarundersökning. Det står det på Barcas officiella hemsida och går undersökningen igenom så kommer han skriva på

Känns som att det är klart!
Väldigt kul för Zlatan och för svensk fotboll att det går igenom. Då är ju Zlatan den största svensken i historian! Kommer nog dröja många år om ens nånsin det kommer någon så bra som honom.

Han är ju trots allt världens ?näst? dyraste spelare i världen och han är uppvuxen i Sverige! Det är väldigt stort!

Hoppas han vinner sin åtråvärda CL buckla
2009-07-25, 17:36
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Vi får veta på Måndag hur det blir. Han åker till Barcelona imorn Söndag för läkarundersökning. Det står det på Barcas officiella hemsida och går undersökningen igenom så kommer han skriva på

Känns som att det är klart!
Väldigt kul för Zlatan och för svensk fotboll att det går igenom. Då är ju Zlatan den största svensken i historian! Kommer nog dröja många år om ens nånsin det kommer någon så bra som honom.

Han är ju trots allt världens ?näst? dyraste spelare i världen och han är uppvuxen i Sverige! Det är väldigt stort!

Hoppas han vinner sin åtråvärda CL buckla

så det var inte så för 2 månader sedan menar du?
2009-07-25, 17:37
Medlem
hiphopnegers avatar
För mig känns det mer och mer som att båda parterna gör en ganska dålig affär. Zlatan är nog i stort sett oersättlig i Inter, med tanke på hur nästan allt offensivt kretsar kring honom. Visst får de Eto'o och massa pengar att förstärka ännu mer med, men i stort sett vem de än köper kommer de ju ha ett sämre lag utan Zlatan då Eto'o inte kan göra så mycket på egen hand.

Barca har inte alls samma behov av Zlatan som Inter har. De har redan kreativiteten och målfarligheten, och Eto'o funkar bra där framme. Zlatan kommer att vara ruskigt bra mellan bredvid Messi, Iniesta och Xavi, men det är ett sanslöst högt pris man betalar.

Dock så är jag väldigt glad att affären går igenom, ska bli hur roligt som helst att se Zlatan i Barcelona.
2009-07-25, 17:50
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekoman
så det var inte så för 2 månader sedan menar du?
Nej det var det inte. Nu står det fan på Barcas officiella hemsida att han ska undersökas på söndag å sedan skriva kontrakt. Innan var det ju bara massa rykten! Det stod ju fan ingenting för 2 månader sen pucko
2009-07-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopneger
Barca har inte alls samma behov av Zlatan som Inter har. De har redan kreativiteten och målfarligheten, och Eto'o funkar bra där framme. Zlatan kommer att vara ruskigt bra mellan bredvid Messi, Iniesta och Xavi, men det är ett sanslöst högt pris man betalar.

För att citera Barcas egen boss när Ronaldo gick till Madrid för 1 miljard: FC Barcelona kommer inte delta i det här ekonomiska "spelet" och betala 700 miljoner för en spelare. Laget som vann CL-titeln kostar lika mycket som Ronaldo. Citatet taget ur senaste Sportmagasinet.
2009-07-25, 17:58
Medlem
Saffoks avatar
Citat:
Nej det var det inte. Nu står det fan på Barcas officiella hemsida att han ska undersökas på söndag å sedan skriva kontrakt. Innan var det ju bara massa rykten! Det stod ju fan ingenting för 2 månader sen pucko

Tror nog du missförstod hans inlägg en aning. Läs den fetmarkerade meningen igen sen ser du vad han skrev så ska du nog se att det blir rätt..
Tycker för övrigt som så många andra att det ska bli jäkla spännande att se vad Zlatte kan uträtta i Barcelona! Sen skulle jag också bra gärna vilja veta källan på att Messi fick tvångsklippas
2009-07-25, 18:01
Bannlyst
zlatan är överskattad, det var hans mittfältare i inter som spelade fram han på mållinjen.
2009-07-25, 18:20
Medlem
hbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenBobby
zlatan är överskattad, det var hans mittfältare i inter som spelade fram han på mållinjen.

Haha, du skrev det här under för två dagar sen. Hur ska du ha det?

Citat:
Ursprungligen postat av CitizenBobby
Zlatan gör säkert lika många mål som eto'o, men sen har ju knappast eto'o och zlatan samma spelstilar. Zlatan är en mycket mer komplett fotbollsspelare än vad eto'o är, eto'o:s mål är nästan alla snarlika, medans zlatan kan göra nästan vad som helst och på egen hand. Där har du skillnaden.
Senast redigerad av hby 2009-07-25 kl. 18:23.
2009-07-25, 18:25
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hby
Haha, du skrev det här under för två dagar sen. Hur ska du ha det?
Haha Totalt ägd.
2009-07-25, 18:28
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Tror nog du missförstod hans inlägg en aning. Läs den fetmarkerade meningen igen sen ser du vad han skrev så ska du nog se att det blir rätt..
Tycker för övrigt som så många andra att det ska bli jäkla spännande att se vad Zlatte kan uträtta i Barcelona! Sen skulle jag också bra gärna vilja veta källan på att Messi fick tvångsklippas
hehe sant.. nu förstår jag vad han menade. Men det var fortfarande inte så för 2 månader sen.
2009-07-25, 18:30
Medlem
hbys avatar
Citat:
hehe sant.. nu förstår jag vad han menade. Men det var fortfarande inte så för 2 månader sen.

Vem var den största svensken för 2 månader sen då?

Henke Larsson?
2009-07-25, 18:30
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopneger
För mig känns det mer och mer som att båda parterna gör en ganska dålig affär. Zlatan är nog i stort sett oersättlig i Inter, med tanke på hur nästan allt offensivt kretsar kring honom. Visst får de Eto'o och massa pengar att förstärka ännu mer med, men i stort sett vem de än köper kommer de ju ha ett sämre lag utan Zlatan då Eto'o inte kan göra så mycket på egen hand.

Dock så är jag väldigt glad att affären går igenom, ska bli hur roligt som helst att se Zlatan i Barcelona.

Håller delvis med men jag vill nog hävda att det väger över en aning till Inters fördel i den här affären. Förut har det saknats kompetenta målgörare, tidigare har man förstärkt med Milito och nu ansluter även Eto'o. Här snackar vi spjutspetskompetens enda ut i tåspetsarna. Den sistnämnda underskattas allt för ofta och avfärdas som endast en spelbricka i det stora hela. Enligt mig så är han mycket mer än en vass målskytt, han kan driva bollen på egen hand, göra giftiga instick och skjuta från distans. Får man även låna Hleb så har Inter förstärkt på alla, förra säsongens, svaga punkter och fått en skattkista pengar därtill.

Barcelona har å sin sida gått miste om 30 mål, en backupspelare och x antal miljoner. Man har givetvis fått en stor världsspelare i Zlatan men samtidigt är det fortfarande ovisst hur han passar in i deras filosofi. Förmodligen kommer det gå väl med tanke på att spanska försvar är något vekare än den italienska motsvarigheten. Hans spelstil skiljer sig mångt och mycket mot Eto'o, som bevisligen spelade en ypperlig fotboll i Barcelona och passade spelsystemet som handen i handsken. Det ska även bli spännande att se om Inters spel kanske lossnar när Zlatan försvinner. Allt skulle passera honom och det kan onekligen hämma det offensiva spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av hby
Vem var den största svensken för 2 månader sen då?

Henke Larsson?

Gunnar Nordahl och så ligger det fortfarande till.
Senast redigerad av 4522 2009-07-25 kl. 18:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in