Citat:
Ursprungligen postat av hiphopneger
För mig känns det mer och mer som att båda parterna gör en ganska dålig affär. Zlatan är nog i stort sett oersättlig i Inter, med tanke på hur nästan allt offensivt kretsar kring honom. Visst får de Eto'o och massa pengar att förstärka ännu mer med, men i stort sett vem de än köper kommer de ju ha ett sämre lag utan Zlatan då Eto'o inte kan göra så mycket på egen hand.
Barca har inte alls samma behov av Zlatan som Inter har. De har redan kreativiteten och målfarligheten, och Eto'o funkar bra där framme. Zlatan kommer att vara ruskigt bra mellan bredvid Messi, Iniesta och Xavi, men det är ett sanslöst högt pris man betalar.
Dock så är jag väldigt glad att affären går igenom, ska bli hur roligt som helst att se Zlatan i Barcelona.
Håller delvis med men jag vill nog hävda att det väger över en aning till Inters fördel i den här affären. Förut har det saknats kompetenta målgörare, tidigare har man förstärkt med Milito och nu ansluter även Eto'o. Här snackar vi spjutspetskompetens enda ut i tåspetsarna. Den sistnämnda underskattas allt för ofta och avfärdas som endast en spelbricka i det stora hela. Enligt mig så är han mycket mer än en vass målskytt, han kan driva bollen på egen hand, göra giftiga instick och skjuta från distans. Får man även låna Hleb så har Inter förstärkt på alla, förra säsongens, svaga punkter och fått en skattkista pengar därtill.
Barcelona har å sin sida gått miste om 30 mål, en backupspelare och x antal miljoner. Man har givetvis fått en stor världsspelare i Zlatan men samtidigt är det fortfarande ovisst hur han passar in i deras filosofi. Förmodligen kommer det gå väl med tanke på att spanska försvar är något vekare än den italienska motsvarigheten. Hans spelstil skiljer sig mångt och mycket mot Eto'o, som bevisligen spelade en ypperlig fotboll i Barcelona och passade spelsystemet som handen i handsken. Det ska även bli spännande att se om Inters spel kanske lossnar när Zlatan försvinner. Allt skulle passera honom och det kan onekligen hämma det offensiva spelet.
Citat:
Ursprungligen postat av hby
Vem var den största svensken för 2 månader sen då?
Henke Larsson?
Gunnar Nordahl och så ligger det fortfarande till.