Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Där håller jag med dig fullständigt! Vissa kan inte bara sluta snacka skit om Zlatan och hugger så fort tillfälle ges. Tror också det har att göra med hans påbrå tyvärr. Fan märkligt att man inte gläds att vi just nu har en världsklasspelare.
PS Angående kategorierna så har du säkerligen rätt. Något jag skrev på en minut och de första namnen som ploppade upp. Dock håller jag fast vid att inga har varit i närheten av att i så hög grad själva burit sina lag till enorma meriter som Zizou och Diego.
Då vi trots allt är i Serie A-tråden kan jag inte undvika att ta två Italienska exempel som åtminstone jag håller högre än Zizou. Främst eftersom dessa inte hade samma kvalitet runt omkring sig. Till att börja med, då Brille inte är närvarande, så får jag ta på mig att nämna Gigi Riva. Kanske en av tidernas vassaste huvudspelare i boxen, som spelare spenderade han hela sin professionella karriär i Cagliari. Vilket han gjorde med bravur. Inte nog med att han bar sin klubb till deras ända scudetto, han spelade även hem EM-guldet till Italien 68 och ett silver i VM 70. Den meste målgöraren genom tiderna i gli azzurri och spelade för Cagliari. Smått fantastiskt.
I övrigt kan vi nämna Gianni Rivera som jag håller otroligt högt i kurs. 501 matcher för Milan och en stor, om inte den största anledningen till deras glansdagar under den tidsperioden. En otroligt karismatisk och skicklig spelare med hjärtat på rätt ställe. Han förde Milan till fyra Coppa Italia, tre scudetto, två vinster i Cupvinnarcupen, lika många i Europacupen och tillika EM-guld 68 och silvret i VM 70. Nu hade han förvisso inga sopor kring sig, men det var en bit ifrån samma kvalitet som Zidane hade i sin omgivning.
Nåja. Det kanske inte räknas till modern tid men herrarna förtjänar alltid en hedersomnämning. Fan, håll det på en god nivå nu så vi slipper en likadan pajkastarmentalitet som i PL-tråden.