Citat:
Ursprungligen postat av KohSamui
Tror han har blivit konsulterad av sin klubb, agent eller nån annan. Dessutom tror jag inte han hade intention att bojkotta för alltid, han ville bara få lite uppståndelse och han visste att fotbollsförbundet skulle fjäska, och det levar han gott med nu.
Dessutom vill han inte bli ihågkommen som en rebell som lämnar ett landslag redan i 25 års ålder, det hade inte sett fint ut i hans meritlista.
- Zigenar Zlatan i ett nötskal
Äsch, var inte så djävla avundsjuk. Hade du tränat mer när du var mindre så kanske du själv hade varit i hans skor idag. Ingen idé att skylle på Zlatan pga av det. Lägg istället skulden på judarna eller sossarna som resten av oss...
Jag tror själv inte att han tänkte så långt med den där bojkotten. Det var nog mer hans balkanmentalitet á la:
Va fan do muckar inte me mej!!! som tog överhanden när han tog det förhastade beslutet. Han verkar ha eller snarare haft stora problem med auktoritet tidigare. Men man ska inte vara för hård mot honom dock, han verkar ju verkligen ha skärpt till sig de senaste åren och jag själv är då grymt glad att han spelar för Sverige igen.