2009-03-15, 22:34
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Reaktionen var väl av typen "Kolla jag är visst grym fast jag aldrig lyckas när det gäller, snyft, snyft". Och nej Zlatan, det räcker inte, du har mycket kvar att bevisa.

Är du på riktigt? Det finns ingen i Sverige som kan förstå hur stor Zlatan är i Italien. Att det då finns människor, i hans eget hemland, som har mage att förringa hans insatser är för mig ofattbart. Vad återstår att bevisa? Räcker det inte med att bära Italiens bästa fotbollslag på sina axlar? Kom inte dragande med att han måste prestera i Champions League. Inter är inte tillräckligt bra för att Zlatan ska kunna komma till sin rätt där.
2009-03-15, 22:39
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Är du på riktigt? Det finns ingen i Sverige som kan förstå hur stor Zlatan är i Italien.
Förutom du?
Citat:
Att det då finns människor, i hans eget hemland, som har mage att förringa hans insatser är för mig ofattbart. Vad återstår att bevisa?

Att han kan bära sitt lag själv internationellt, det är det riktigt, riktigt stora spelare gör.
Citat:
Räcker det inte med att bära Italiens bästa fotbollslag på sina egna axlar?
Inte om det handlar om att göra det iSerie A.
Citat:
Kom inte dragande med att han måste prestera i Champions League.
Dels där, dels i landslaget.
Citat:
Inter är inte tillräckligt bra för att Zlatan ska kunna komma till sin rätt där.
Må så vara, men stora spelare gör sin egen lycka.
2009-03-15, 22:41
Medlem
Dekomans avatar
Citat:
Att han kan bära sitt lag själv internationellt, det är det riktigt, riktigt stora spelare gör.

Vilka spelare?
2009-03-15, 22:41
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Reaktionen var väl av typen "Kolla jag är visst grym fast jag aldrig lyckas när det gäller, snyft, snyft". Och nej Zlatan, det räcker inte, du har mycket kvar att bevisa.
Det argumentet var taffligt innan EM och efter så är det totalt tillintetgjort.
2009-03-15, 22:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Förutom du?
Att han kan bära sitt lag själv internationellt, det är det riktigt, riktigt stora spelare gör. Inte om det handlar om att göra det iSerie A.Dels där, dels i landslaget.Må så vara, men stora spelare gör sin egen lycka.

Nämn gärna en spelare som spelat hem en Europeisk turnering för sin klubb, trots mediokra lagkamrater i sammanhanget. När det gäller modern tid kommer jag bara på en spelare och denne är ingen mindre än Maradona. Således har det bara existerat en riktigt stor spelare de senaste 20 åren?
2009-03-15, 22:43
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Förutom du?
Att han kan bära sitt lag själv internationellt, det är det riktigt, riktigt stora spelare gör. Inte om det handlar om att göra det iSerie A.Dels där, dels i landslaget.Må så vara, men stora spelare gör sin egen lycka.
Menar du att han inte gör det?
2009-03-15, 22:48
Medlem
Treehorns avatar
Föresten, nästa ämne då... Figo... Är han den långsamaste spelaren på planeten eller? Man förstår att det går åt helvete för Inter i CL när dom har sådana spelare i laget.
2009-03-15, 22:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Är du på riktigt? Det finns ingen i Sverige som kan förstå hur stor Zlatan är i Italien. Att det då finns människor, i hans eget hemland, som har mage att förringa hans insatser är för mig ofattbart. Vad återstår att bevisa? Räcker det inte med att bära Italiens bästa fotbollslag på sina axlar? Kom inte dragande med att han måste prestera i Champions League. Inter är inte tillräckligt bra för att Zlatan ska kunna komma till sin rätt där.

Du får nog ta och inse att Ibrahatarna har problem med att han är svartskalle inget annat. JA, det är så enkelt finns ingen annan förklaring. Behöver inte gå in på hans status ute i Europa, men i Sverige så ska han alltid upp till bevis för att hatarna inte inser att landslaget är en bunt sopor, svårt att prestera då. Samma sak gäller Inter, han är omringad av mediokra spelare.

Och det är alltid lika kul när de patetiska rasisterna alltid kommer med argument som gällde för 5 år sedan när de ska påpeka ngt negativt om Ibra.
2009-03-15, 22:51
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Nämn gärna en spelare som spelat hem en Europeisk turnering för sitt lag, trots mediokra lagkamrater i sammanhanget. När det gäller modern tid kommer jag bara på en spelare och denne är ingen mindre än Maradona. Således har det bara existerat en riktigt stor spelare de senaste 20 åren?
Saken är ju den att hans ego säger honom att han är och vill vara i ungefär den superklassen som bara Maradona och ett fåtal andra nått upp till.

Min kommentar var till hans egen reaktion på sitt mål och jag drog slutsatsen att reaktionen handlade om att han inte nådde upp till sina egna och omgivningens krav i CL. Han vet att han hela tiden förbättrat sig men att han nu måste vänta lång tid igen innan han kan bevisa det han vill bevisa och det räcker inte att stänka in den där baljan.

Jag har aldrig påstått att jag inte anser Zlatan vara en gudabenådad spelare, det var inte det saken handlade om.

Edit. Ernst här under förstår precis.
Senast redigerad av BagareBengt 2009-03-15 kl. 22:55.
2009-03-15, 22:52
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekoman
Vilka spelare?

Klass 1: Zidane och Maradona. Vilka meriter! Ja, lagen utan dessa hade aldrig aldrig nått de framgångar utan dem.

Klass 2: Ingen är i närheten av Zizou och Diego

Klass 3: Pelé, Ronaldo, Di Stefano, Lothar Mathäus osv osv

The list could go on and on.

Märk väl att jag älskar Zlatan och inte tillhör hans kritiker men han kommer aldrig upp i den klass ni påstår utan att ta lag till europatitlar eller VM-guld/finaler.

Att hans status i Italien är inte bara i topp utan kanske högst av alla räcker inte för att nämnas bland de riktigt stora. Så är det bara. Sedan säger jag inte att en del påstår det, men ibland undrar man.
2009-03-15, 22:56
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Klass 1: Zidane och Maradona. Vilka meriter! Ja, lagen utan dessa hade aldrig aldrig nått de framgångar utan dem.

Märk väl att jag älskar Zlatan och inte tillhör hans kritiker men han kommer aldrig upp i den klass ni påstår utan att ta lag till europatitlar eller VM-guld/finaler.

Att hans status i Italien är inte bara i topp utan kanske högst av alla räcker inte för att nämnas bland de riktigt stora. Så är det bara. Sedan säger jag inte att en del påstår det, men ibland undrar man.

Jag inser mycket väl att Zlatan inte är någon bandiera. Däremot stör jag mig något enormt på dessa individer som alltid försöker förringa hans insatser. Analyser av varenda liten detalj görs för att hitta fel, är det inte tuggummituggande under nationalsången så är det hans interagerande med lagkamraterna. Sen finns det enligt mig en hel drös spelare som hade kunnat klassas under din kategori två, men det hör till en annan tråd eller åtminstone en annan diskussion.
2009-03-15, 22:57
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner

Den där listan var verkligen sämst, alla dom spelarna hade världspelare runt sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in