2008-12-31, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Risk att det går obemärkt förbi eftersom inte Aftonbladet skriver om det

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=868219
Starkt att slå sig in i "årets lag", fast jag undrar varför en viss torres är med där, men annars är ser det ju fint ut
2008-12-31, 13:07
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deak
Starkt att slå sig in i "årets lag", fast jag undrar varför en viss torres är med där, men annars är ser det ju fint ut

Förmodligen av samma anledning som att Cristiano är med.
2008-12-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Förmodligen av samma anledning som att Cristiano är med.
Haha förmodligen. Nog med Off-topic, kul att Zlatan är så pass uppskattad ute i fotbollsvärlden, han skulle verkligen förtjäna att få spela med ett bättre landslag.
2008-12-31, 13:32
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deak
Haha förmodligen. Nog med Off-topic, kul att Zlatan är så pass uppskattad ute i fotbollsvärlden, han skulle verkligen förtjäna att få spela med ett bättre landslag.

Inte nödvändigtvis ett bättre, utan ett mer anpassat för honom. Den svenska spelstilen och den zlatanistiska krockar med varandra.

Personligen tycker jag också att det svenska fotbollslandslaget är ett bättre lag när Zlatan inte är med. Inte för att Zlatan drar ner laget, utan för att det uppstår en förvirring som inte gynnar laget. Svenska kollektiv förs bäst på kollektivistiskt manér, ungefär som det svenska fotbollslandslaget år 1994 (ni vet när).

I övrigt tycker jag att han har gjort sig väl förtjänt av utmärkelsen i drömelvan. Det råder inga tvivel att han hör hemma där.
2008-12-31, 19:08
Medlem
Stone123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av battan--
Och det är vad man ser sig som räknas. Hade han sett sig som bosnier eller kroat hade han spelat där idag, svårt för dig att inse dock.

Zlatan är en zigenare. Hans bror heter Aleksandar Djordjevic(Serbiskt). Säger väl mycket om familjen. Näsans också.
2008-12-31, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stone123
Zlatan är en zigenare. Hans bror heter Aleksandar Djordjevic(Serbiskt). Säger väl mycket om familjen.
Du menar att de är rikare och bättre än din familj, eller? Förstår inte riktigt vad det säger.
2008-12-31, 19:12
Medlem
Stone123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Du menar att de är rikare och bättre än din familj, eller? Förstår inte riktigt vad det säger.

Ja bland annat. Men poängen var att zigenare bryr sig inte om namn och efternamn. Som om en Svensk som skulle ge sitt barn namnet: Arndol Schwarzenegger eller Sony Playstation.

Aleksandar Sasa Djodjevic var en känd (playmaker) basketbollspelare från Serbien.
Senast redigerad av Stone123 2008-12-31 kl. 19:14.
2009-01-01, 16:17
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Inte nödvändigtvis ett bättre, utan ett mer anpassat för honom. Den svenska spelstilen och den zlatanistiska krockar med varandra.

Personligen tycker jag också att det svenska fotbollslandslaget är ett bättre lag när Zlatan inte är med. Inte för att Zlatan drar ner laget, utan för att det uppstår en förvirring som inte gynnar laget. Svenska kollektiv förs bäst på kollektivistiskt manér, ungefär som det svenska fotbollslandslaget år 1994 (ni vet när).

I övrigt tycker jag att han har gjort sig väl förtjänt av utmärkelsen i drömelvan. Det råder inga tvivel att han hör hemma där.

Kan förstå det du skriver, men å andra sidan så har sverige ingen målskytt som kan ställa till det som Zlatan. Tror att man ska nog kombinera det att bättre landslag samt ett lag som är anpassat honom men där han oxå givetvis ska anpassa sig till laget.
2009-01-02, 12:26
Medlem
För alla er Zlatan zigenaren fans, så om det inte är uppenbart att själv avgöra det, så kan jag säga att han inte bryr sig det minsta om det svenska landslaget, det har framkommit av han själv.
2009-01-02, 12:31
Medlem
lanafishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KohSamui
För alla er Zlatan zigenaren fans, så om det inte är uppenbart att själv avgöra det, så kan jag säga att han inte bryr sig det minsta om det svenska landslaget, det har framkommit av han själv.

Länk till den intervjuen? Tror Zlatan bryr sig mer om det svenska landslaget än vad jag gör.
2009-01-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanafish
Länk till den intervjuen? Tror Zlatan bryr sig mer om det svenska landslaget än vad jag gör.

Intervju? Tror inte det finns en kamera när han pratar med bekanta eller landsmän om landslaget. Källan är jag, som har fått höra det av två personer, en elit fotbollsspelare och en landsman till han.
Dessutom är han inte omtyckt av spelarna i landslaget, rättare sagt nästan utfryst på träningarna.
Även utan denna info kan jag ändå avgöra att han inte bryr sig det minsta.
2009-01-02, 13:26
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KohSamui
Intervju? Tror inte det finns en kamera när han pratar med bekanta eller landsmän om landslaget. Källan är jag, som har fått höra det av två personer, en elit fotbollsspelare och en landsman till han.
Dessutom är han inte omtyckt av spelarna i landslaget, rättare sagt nästan utfryst på träningarna.
Även utan denna info kan jag ändå avgöra att han inte bryr sig det minsta.

Vad är det du försöker säga ?
Att han inte bryr sig ett smack det har vi alla förstått för länge sedan, så vad är nytt...??
Sen att han är utfryst är nog att ta i, han umgås ju med majstorovic och mellberg ganska ofta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in