2008-06-05, 09:45
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
http://www.fotbollsexpressen.se/FotbollsExpressen/1.1187403/folket-zlatan-blir-em-s-besvikelse

Ska historien upprepas från VM 2006?

Om det visar sig Zlatan är i urusel form, kommer Lagerbäck inte plocka av han, inte en chans!
Tja, han verkar ju inte vara i så usel form. Han var ju bra mot Ukraina och han var ju hyfsat bra mot Parma. Och enligt Ekwall och han Lundh var han sjukt bra på träningarna.

Jag tror inte VM 2006 upprepar sig. Men visst, det finns en risk. Och tja, Lagerbäck plockade ju av honom 2006 men det var ju för att han var skadad.
2008-06-05, 11:24
Medlem
Trillskes avatar
Är mer orolig över henke. Alltså, snackar vi 2006 så gjorde ändå Zlatan ett par fina grejer ensam mot en köttmur av försvarare, även om han inte var i närheten av toppform. Men Henke... Jag kan inte minnas en enda grej på hela turneringen som gick rätt där. Han verkar mer sugen nu dock.
2008-06-05, 12:10
Bannlyst
Herr Ibrahimovic har inte nätet för Sverige sedan 2005 om jag inte minns fel? Inte särskilt imponerade facit med tanke på att Allbäck la 6 mål i em-kvalet. Hur kommer det sig att Ibrahimovic lägger mål för Inter men misslyckas grovt när han har på sig en svensk landslagströja? Kan det bero på att han inte serveras av lika duktiga mittfältare som i Inter? Den teorin kan väl inte hålla då Ibrahimovic ofta lägger mål från situationer som han själv skapar?
2008-06-05, 15:44
Medlem
Trillskes avatar
Men är lite överdrivet det där. Zlatan har inte spelat så mycket i landslaget under den där tiden. Visst, han var med VM2006, men då var han skadad och hela anfallspelet var dåligt.

Sedan kan man ju kika på matherna i slutet av kvalet när han var hel. Visserligen inga mål, men har stundtals dominerat fullständigt. Skulle haft ett gäng läckra assist om inte ellmander och CO snubblat sig fram.

Han hade ju nån målsvacka på typ 10 matcher eller nåt i serie A också.
2008-06-05, 16:25
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Han var ju bra mot Ukraina och han var ju hyfsat bra mot Parma.

Get a grip.
2008-06-05, 17:06
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Get a grip.
Jag var lätt sarkastisk.
2008-06-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Herr Ibrahimovic har inte nätet för Sverige sedan 2005 om jag inte minns fel? Inte särskilt imponerade facit med tanke på att Allbäck la 6 mål i em-kvalet. Hur kommer det sig att Ibrahimovic lägger mål för Inter men misslyckas grovt när han har på sig en svensk landslagströja? Kan det bero på att han inte serveras av lika duktiga mittfältare som i Inter? Den teorin kan väl inte hålla då Ibrahimovic ofta lägger mål från situationer som han själv skapar?

Bara för att Zlatan inte gjort mål i landslaget på sistone betyder inte det att han misslyckats grovt. Tvärtom har han varit en av Sveriges bästa spelare de senaste matcherna han varit med.
2008-06-05, 21:49
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JB9
Bara för att Zlatan inte gjort mål i landslaget på sistone betyder inte det att han misslyckats grovt. Tvärtom har han varit en av Sveriges bästa spelare de senaste matcherna han varit med.
Han har varit i en klass för sig. Han har aldrig varit någon målskytt. Kommer nog aldrig bli det heller. I ett förståndigt lag så vet hans medspelare hur man utnyttjar de möjligheterna han skapar.
Jag hoppas och tror att Henke men även Källström kommer att läsa av hans intentioner.
Förhoppningsvis gör han 2-3 baljor själv så att pajasarna stänger truten.
2008-06-05, 21:53
Bannlyst
http://www.fotbollsexpressen.se/FotbollsExpressen/1.1188967/har-far-larsson-kliva-at-sidan-for-zlatan

Citat:
I genrepet mot Ukraina fick Sverige ett perfekt frisparksläge strax utanför straffområdet. Sebastian Larsson, som gjort flera frisparksmål i årets Premier League, såg sugen ut - men fick se Zlatan Ibrahimovic ta bollen och skjuta i muren.

Ja så där beter sig en diva

2008-06-05, 22:01
Medlem
Treehorns avatar
Zlatan ska hålla sig borta från frisparkar så länge dom inte är riktigt långt ut och man är tvungen att gå på kraft.
2008-06-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Fan är felet på dig? Har han satt på din morsa eller?

Må vara helt åt helvete off topic. Men fan vad jag skrattade.
2008-06-06, 11:35
Medlem
Zlatan kan inte bli den optimala fotbollsspelaren, det som hindrar honom är hans ego, men samtidigt skyddar egot hans självförtroende. Det hade varit bättre om Zlatan hade samma mentala pondus som Henke, Henke behöver inte intala sig själv 1000 ggr per dag att han är bäst, utan han har en ödmjuk framtoning och vet sin kapacitet och kan istället lägga all sin fokus på fotbollen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in