2007-03-29, 16:51
Medlem
Nina Hartleys avatar
Shuyin->

Kan vi inte ignorera kioskmongon som Cracker-Jack och co, så kanske vi en vacker dag slipper läsa deras skitinlägg?

Det är ju helt omöjligt att föra en vettig debatt med dom.
2007-03-29, 17:03
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
En defintionsfråga vad en striker är, jag drog en genrell slutsats att striker är samma sak som anfallare, kanske ett misstag.
Kanske det. Många definerar 'striker' olika. Min poäng var att Zlatan är världens bästa targetspelare och att det finns många anfallare som är farligare i egenskap av måltjuvar.
2007-03-29, 17:13
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kanske det. Många definerar 'striker' olika. Min poäng var att Zlatan är världens bästa targetspelare och att det finns många anfallare som är farligare i egenskap av måltjuvar.

Han är inte den bästa måltjuven men att göra 15 mål i Serie A är inte fy skam.
2007-03-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G

Skulle hellre välja jan koller som svar.
2007-03-29, 17:31
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Om han var sämst på plan igår går att diskutera, jag väljer att lämna det för det är oerhört svårt att jämföra 22 spelare som har olika positioner, det går exempelvis inte att jämföra Maik Taylor med Zlatan Ibrahimovic.

Om du tycker att han är äcklig, arrogant och divig får stå för dig men det är totalt ointressant i och med att detta är fotbolls sektionen.

Vem Ali Baba är vet jag inte, tråden handlar om Zlatan Ibrahimovic.

Jag har börjat ignorera vad babyn Anders Svensson säger till media, det är alltid samma gnäll oavsett match utgång.

En defintionsfråga vad en striker är, jag drog en genrell slutsats att striker är samma sak som anfallare, kanske ett misstag.

Den som inte anser att Zlatan är både arrogant & divig, är uppenbarligen både synskadad, döv & dum.

Sverige spelar bättre utan Zlatan, han passar helt enkelt inte in. Han förstör stämningen bara genom att "finnas", när gjorde han sist en riktigt bra landskamp??
2007-03-29, 17:43
Medlem
Jole25s avatar
Kan vi alla komma överens om att Zlatan inte bojkottar media. Han har aldrig gjort det och kommer antagligen aldrig att göra det. Det han däremot bojkottar är tabloiderna i Sverige. Tabloider pratar inga fotbollspelare med. Zlatan pratade med dom i början men blev sedan proffessionell och bojkottade dom. Chelsea tex förbjuder alla sina spelare att prata med media. Mourinho väljer ut vilka dom får prata med och inte.

Zlatan är bra men världens bästa? Jag ser då Drogba som en bättre targetplayer och det säger jag inte bara för att jag håller på CFC.
2007-03-29, 18:35
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Kan vi alla komma överens om att Zlatan inte bojkottar media. Han har aldrig gjort det och kommer antagligen aldrig att göra det. Det han däremot bojkottar är tabloiderna i Sverige. Tabloider pratar inga fotbollspelare med. Zlatan pratade med dom i början men blev sedan proffessionell och bojkottade dom. Chelsea tex förbjuder alla sina spelare att prata med media. Mourinho väljer ut vilka dom får prata med och inte.

Zlatan är bra men världens bästa? Jag ser då Drogba som en bättre targetplayer och det säger jag inte bara för att jag håller på CFC.

Självklart är Drogba både bättre & mer effektiv än Ali Baba.. Han är ingen lagspelare, och till skillnad från andra världsspelare (om han nu är det) så gör han inte sina medspelare bättre, snarare bara sämre.

Landslaget är bättre utan Babben, statistiken finns.
2007-03-29, 18:53
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Den som inte anser att Zlatan är både arrogant & divig, är uppenbarligen både synskadad, döv & dum.

Sverige spelar bättre utan Zlatan, han passar helt enkelt inte in. Han förstör stämningen bara genom att "finnas", när gjorde han sist en riktigt bra landskamp??

Jag bryr mig faktiskt inte om vad du tycker om honom som person. Som sagt detta är fotbollsforumet och här diskuterar vi hans fotbollsmässiga insatser med mera.

Jag vet inte om Sverige spelar bättre med eller utan någon generell spelare, fotboll är ett lagspel så att lasta en person för att ett lag spelar dåligt känns lite hårt.

Jag tror inte att han förstör någon stämning genom att 'finnas', möjligtvis för motståndarnas backlinje kanske, så lät de på nordirländarna innan match i alla fall.

Eftersom han hade en otroligt lång svacka från januari ifjol fram till årets seriestart i Serie A så var det ett tag sedan.

Men det är inget snack om att kvalité finns där, det har han visat hur många gånger som helst.

Citat:
Shuyin->

Kan vi inte ignorera kioskmongon som Cracker-Jack och co, så kanske vi en vacker dag slipper läsa deras skitinlägg?

Det är ju helt omöjligt att föra en vettig debatt med dom.

Möjligt, det blir mycket icke-fotbollsrelaterat som får avhandlas vilket gör att person(erna) ser lite pinsamma ut, men jag är villig att ge alla en andra chans. Kanske är det fel..
2007-03-29, 18:53
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Självklart är Drogba både bättre & mer effektiv än Ali Baba.. Han är ingen lagspelare, och till skillnad från andra världsspelare (om han nu är det) så gör han inte sina medspelare bättre, snarare bara sämre.

Landslaget är bättre utan Babben, statistiken finns.

jaså? visa mig statistiken då
2007-03-29, 19:29
Medlem
Citat:
och till skillnad från andra världsspelare (om han nu är det) så gör han inte sina medspelare bättre, snarare bara sämre.

haha du är ett perfekt bevis på någon som inte följer zlatans karriär utan bara ser honom i landslaget. varför då försöka framstå som du kan prata om honom med auktoritet?

sedan så undrar man om de engelska fansen är lika hårda mot rooney, lampard och gerrard, och om fransmännen är lika hårda mot henry, eller om spanjorerna uppvisar samma hat mot sina världsspelare. för alla dessa spelare är ökända för att aldrig prestera i landslaget(kom inte nu och nämn gerrards mål mot andorra, snälla).

är dessa spelare inte heller stora världsspelare enligt er zlatan-hatare?
2007-03-29, 22:37
Bannlyst
Läste dagens Metro (eller kan ha varit City) en krönika om matchen och framförallt hur dålig Zlatan är. Länge sedan man läste något som verkligen prickade rätt.
2007-03-29, 23:31
Medlem
Lite offtopic: Undra om en fråga i den här stilen skulle lätta på Zlatans humör under de få intervjuer han gör - http://www.youtube.com/watch?v=gGk-x4kt47w

Jag tror han skulle säga Chippen eller Mellberg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in