2007-03-29, 12:14
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
Presterar i inter? Snälla någon. Sätt Larsson i inter och han skulle prestera precis lika bra. Vem fan bryr sig om den korrupta ligan i italien. Gör inte Zlatan det han ska göra, dvs göra mål, eller åtminstone försöka göra mål, i svenska landslaget, ja då kan han stanna bland sina spagettiätande fuskare i Italien.
Jo, för Larssons utflykt till Man United var ju succé rakt igenom
2007-03-29, 12:59
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Jo, för Larssons utflykt till Man United var ju succé rakt igenom

För att vara 36 eller 37 och komma direkt från en gärdsgårdsserie som allsvenskan är det fan jävligt bra. Mål i debuten, mål i slutet. Alltid kämpande, alltid sliter Larsson. Löpvillig, rör sig långt mycket mer än Zlatan. Larsson ger alltid 100% och är alltid fokuserad och Lojal till den klubb han spelar i.

Zlatan är loj, arrogant, icke - löpvillig och saknar offermentalitet.
Zlatan skulle inte få samma fina omdömme av Sir Alex som Larsson fick.
2007-03-29, 13:04
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Sen kan man undra vad han ska göra när allt han får under matchen är panikrensningar och felträffar som passningar.

Zlatan hade nog lite mer än så.
När Zlatan tappade boll mitt i banan som mynnade ut i NordIrlands segermål, hade han momentet innan haft tre fyra möjligheter att passa sina djupledsspringande lagkamrater. I samtliga fall kunde en pass mynna ut i en klar målchans.
men Zlatan är ju alltid Zlatan. Divan.
2007-03-29, 13:09
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Nej, det är du din kommersiella nolla som har fel. Fotboll handlar just exakt om vad man uträttar på planen. Hur Zlatan sköter sig i media har absolut ingenting med fotbollspelaren Zlatan att göra.

För att svara på din fråga. Nej, absolut inte. Men däremot kan jag verkligen förstå att han bojkottar den skiten Sverige har att erbjuda inom jounalistiken.

Man väljer sina liv. Som proffessionell fotbollsspelare har du inget annat val. Du har skylldigheter som ingen annan har. Skylldigheter till fans och närvarande medier, till sponsorer och till sina egna arbetsgivare. Fotbollen idag är inte bara vad du presterar på planen. Är du ingen bra förebild utåt för klubben, är du inget värd.
Detta måste Zlatan börja inse genast.
Om inte annat måste han börja sammarbeta så att vi slipper läsa i tidningarna om Zlatan hit och Zlatan dit. Svenska folket och landslaget måste börja fokusera på fotbollen. Zlatan har en del i den utvecklingen.
2007-03-29, 13:16
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Zlatan hade nog lite mer än så.
När Zlatan tappade boll mitt i banan som mynnade ut i NordIrlands segermål, hade han momentet innan haft tre fyra möjligheter att passa sina djupledsspringande lagkamrater. I samtliga fall kunde en pass mynna ut i en klar målchans.
men Zlatan är ju alltid Zlatan. Divan.

Zlatan är alltså en diva för att han inte passade vid just detta tillfälle, smart resonemang. Vid de flesta andra tillfällen igår tyckte jag han försökte nå sina medspelare.

Citat:
Svenska folket och landslaget måste börja fokusera på fotbollen. Zlatan har en del i den utvecklingen.

Precis man ska fokusera på fotboll inget annat. Dessutom säger du emot dig själv, först ska man ställa upp för alla medier, sedan säger du ju att att man måste fokusera på fotbollen.
2007-03-29, 13:42
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Zlatan är alltså en diva för att han inte passade vid just detta tillfälle, smart resonemang. Vid de flesta andra tillfällen igår tyckte jag han försökte nå sina medspelare.

Nej, det jag säger är att Zlatan, efter alla dessa år i toppen av fotbollen, fortfarande inte lärt sig att vara en del i ett lag.

Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Precis man ska fokusera på fotboll inget annat. Dessutom säger du emot dig själv, först ska man ställa upp för alla medier, sedan säger du ju att att man måste fokusera på fotbollen.

Att ställa upp för medier så att de kan ställa frågor så att Zlatans alla fans får svar på sina frågor, är en del i fotbollen lilla vän.
Om man som toppfotbollsspelare inte accepterar detta, så trampar personen samtidigt sina fans på tårna.
Fotbollen i dag är inte bara att springa runt och sparka boll. Fotbollen idag är mediekontakt, sponsorkontakt, lojalitet med laget, ledarna och föreningen.
Om du tror att toppfotboll idag bara är en liten lek så tror du fel, tyvärr.
2007-03-29, 15:26
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

Att ställa upp för medier så att de kan ställa frågor så att Zlatans alla fans får svar på sina frågor, är en del i fotbollen lilla vän.
Om man som toppfotbollsspelare inte accepterar detta, så trampar personen samtidigt sina fans på tårna.

Men inte ens du kan väl ha missat alla grottmongon till praktikanter som försökt intervjua Zlatan? Att det även rådit en häxjakt på Zlatan utan dess like i svensk fotboll är starka argument nog till att bojkotta skiten som hittar på lögner och går bakom ryggen på hans familj.
2007-03-29, 15:35
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Nej, det jag säger är att Zlatan, efter alla dessa år i toppen av fotbollen, fortfarande inte lärt sig att vara en del i ett lag.

Fotbollen i dag är inte bara att springa runt och sparka boll. Fotbollen idag är mediekontakt, sponsorkontakt, lojalitet med laget, ledarna och föreningen.
Om du tror att toppfotboll idag bara är en liten lek så tror du fel, tyvärr.
Ja, fast ingen kan tvingas till tala med amatörer till journalister. Hade jag varit Zlatan hade jag sparkat sönder Wegerup t.ex
2007-03-29, 16:08
Medlem
Shuyins avatar
Jag förstår inte alla dessa Ibrahimovic vs Larsson debatter som förs med jämna mellanrum här på forumet.

De är inte ens lika!

De enda de har gemensamt som är av relevans är att de är strikers båda två och främsta uppgiften är att göra mål.

Ibrahimovic är för tillfället världens bästa anfallare och att det då förs en debatt hurvida han ska spela från start eller inte i Sveriges landslag blir bara absurt.
2007-03-29, 16:23
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag förstår inte alla dessa Ibrahimovic vs Larsson debatter som förs med jämna mellanrum här på forumet.

De är inte ens lika!

De enda de har gemensamt som är av relevans är att de är strikers båda två och främsta uppgiften är att göra mål.

Ibrahimovic är för tillfället världens bästa anfallare och att det då förs en debatt hurvida han ska spela från start eller inte i Sveriges landslag blir bara absurt.

Världens bästa anfallare är inte sämst på plan mot ett jävla gärdsgårdslag som Nordirland.

Han är en äcklig osynkad arrogant j-a diva.

Ali Baba ska inte spela i ett svenskt landslag.

Var det Anders Svensson som indirekt sågade Zlatan när han sa "jag önskar att Allbäck hade varit frisk"?
2007-03-29, 16:32
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

De är inte ens lika!

Jag skulle snarare vilja säga att Zlatan är för tillfället världens bästa targetplayer. Som striker finns det många som är farligare.
2007-03-29, 16:43
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Världens bästa anfallare är inte sämst på plan mot ett jävla gärdsgårdslag som Nordirland.

Han är en äcklig osynkad arrogant j-a diva.

Ali Baba ska inte spela i ett svenskt landslag.

Var det Anders Svensson som indirekt sågade Zlatan när han sa "jag önskar att Allbäck hade varit frisk"?

Om han var sämst på plan igår går att diskutera, jag väljer att lämna det för det är oerhört svårt att jämföra 22 spelare som har olika positioner, det går exempelvis inte att jämföra Maik Taylor med Zlatan Ibrahimovic.

Om du tycker att han är äcklig, arrogant och divig får stå för dig men det är totalt ointressant i och med att detta är fotbolls sektionen.

Vem Ali Baba är vet jag inte, tråden handlar om Zlatan Ibrahimovic.

Jag har börjat ignorera vad babyn Anders Svensson säger till media, det är alltid samma gnäll oavsett match utgång.

Citat:
Jag skulle snarare vilja säga att Zlatan är för tillfället världens bästa targetplayer. Som striker finns det många som är farligare.

En defintionsfråga vad en striker är, jag drog en genrell slutsats att striker är samma sak som anfallare, kanske ett misstag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in