2007-03-30, 08:41
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag förstår inte alla dessa Ibrahimovic vs Larsson debatter som förs med jämna mellanrum här på forumet.

De är inte ens lika!

De enda de har gemensamt som är av relevans är att de är strikers båda två och främsta uppgiften är att göra mål.

Ibrahimovic är för tillfället världens bästa anfallare och att det då förs en debatt hurvida han ska spela från start eller inte i Sveriges landslag blir bara absurt.

Världens bästa anfallare?
Går det att bli världens bästa anfallare när man, som Zlatan, spelar i en depraverad liga som Serie A?
När Henke Larsson vann Guldbollen under tiden i Celtic var det många som höjde på ögonbrynet och frågade sig: Skottska ligan? Vem som hälst kan väll spruta in mål i Skottland? Folk frågade sig hur Larsson skulle klara sig i de större ligorna.

Och samma fråga ställer jag nu.
Hur kan du säga att Zlatan är världens bästa anfallare, när han spelar i en liga där det bästa laget degraderats till serie B, och där andra bra lag bestraffats och därmed förlorat sin moral i jakten på guldet? Serie A i år är sämre än någonsin. Frågan är ju om Zlatan skulle lyckas lika bra i Man United, eller Chealse.
2007-03-30, 09:15
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
Världens bästa anfallare?
Går det att bli världens bästa anfallare när man, som Zlatan, spelar i en depraverad liga som Serie A?
När Henke Larsson vann Guldbollen under tiden i Celtic var det många som höjde på ögonbrynet och frågade sig: Skottska ligan? Vem som hälst kan väll spruta in mål i Skottland? Folk frågade sig hur Larsson skulle klara sig i de större ligorna.

Och samma fråga ställer jag nu.
Hur kan du säga att Zlatan är världens bästa anfallare, när han spelar i en liga där det bästa laget degraderats till serie B, och där andra bra lag bestraffats och därmed förlorat sin moral i jakten på guldet? Serie A i år är sämre än någonsin. Frågan är ju om Zlatan skulle lyckas lika bra i Man United, eller Chealse.

Ja, det går mycket bra om du följt Inter och då Ibrahimovic i år så hade du märkt det också han har bra självförtroende och spelar mycket bra.

Jag förstår också att det är svårt att jämföra ligor, det är så stora skillnader.

Jag tror inte att Ibrahimovic hade passat in i Man U: s spel, kanske Chelseas dock.

Jag vill förtydliga att detta är en högst personlig åsikt och det är egentligen dumt av mig att uttala mig på det viset idag, i och med att det är lite kvar av säsongen och det finns många andra bra anfallare, Villa, Drogba bland annat.
2007-03-30, 11:42
Medlem
Flinta82s avatar
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1034927,00.html

Känns lite som att han menar :-Är egentligen mig dom vill prata med, men du kan ju sköta snacket, du som är en så tongivande spelare, INTE!

Utan att ha en aning så känns det ändå som att Zlatan orskar dålig stämning i truppen, och kanske är en bidragande orsak till att "det svenska kollektivet" inte riktigt är lika starkt som förr.
2007-03-30, 11:51
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1034927,00.html

Känns lite som att han menar :-Är egentligen mig dom vill prata med, men du kan ju sköta snacket, du som är en så tongivande spelare, INTE!

Utan att ha en aning så känns det ändå som att Zlatan orskar dålig stämning i truppen, och kanske är en bidragande orsak till att "det svenska kollektivet" inte riktigt är lika starkt som förr.

Eller så ska man kanske sluta upp med att filosofera och ta det för vad han säger. Han säger att du kan väl ta mina frågor oxå. Vilket betyder att han inte vill snacka med media...
2007-03-30, 11:57
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Zlatan tycker om att skoja med lagkamraterna. Den som försöker få detta med Majstorovic till något annat än just ett skämt jobbar troligtvis på Afton**adet.
2007-03-30, 12:06
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Eller så ska man kanske sluta upp med att filosofera och ta det för vad han säger. Han säger att du kan väl ta mina frågor oxå. Vilket betyder att han inte vill snacka med media...

Ett forum i allmänhet och denna tråd i synnerhet handlar väl till 99% om att spekulera, tycka och filosofera? Ingen av oss har ju ändå den insynen i landslagstruppen så att vi med säkerhet kan säga hur allt ligger till.
2007-03-30, 12:17
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Ett forum i allmänhet och denna tråd i synnerhet handlar väl till 99% om att spekulera, tycka och filosofera? Ingen av oss har ju ändå den insynen i landslagstruppen så att vi med säkerhet kan säga hur allt ligger till.

Gillar bara inte att ni förstorar upp småsaker. Det är aftonhorans jobb att göra det. Jag menar va fan det var ett skämt men folk(aftonhoran och diverse tabloider) har ofta problem med att förmedla ironi och diverse humor...
2007-03-30, 12:44
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Zlatan tycker om att skoja med lagkamraterna. Den som försöker få detta med Majstorovic till något annat än just ett skämt jobbar troligtvis på Afton**adet.
Precis. Om nu herr Zlatan velat tracka Majstorovic så hade han knappast gjort det inför reportrar, så korkad är ingen.
2007-03-30, 14:00
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Gillar bara inte att ni förstorar upp småsaker. Det är aftonhorans jobb att göra det. Jag menar va fan det var ett skämt men folk(aftonhoran och diverse tabloider) har ofta problem med att förmedla ironi och diverse humor...

Att Zlatan är självgod, dryg och arrogant är knappast Aftonbladets fel.
Den bilden skapar han jävligt bra själv.
2007-03-30, 16:59
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa_odem
Att Zlatan är självgod, dryg och arrogant är knappast Aftonbladets fel.
Den bilden skapar han jävligt bra själv.

Nu återkommer vi till den svenska mentaliteten där man inte får sticka ut hakan.Jag bor inte i Sverige och jag saknar många saker från Sverige som är bra men den ständiga politiska korrektheten är ngt jag verkligen inte saknar. Tacka gudarna för personlig frihet att tycka och tänka vad man vill och inte alltid sitta som Ljungberg och resten av gänget och dra klyschor framför kamerorna. Jag gillar alla personer som vågar gå emot strömmen för det visar att man har lite ballar.

Angående Aftonhoran så har jag sagt vad jag tycker. Dom har problem med att förmedla vad som är ironi eller humor. I detta fall har dom återigen gjort det utan minsta tvekan...
2007-03-30, 22:31
Medlem
booses avatar
Vad hände med att denna tråden enbart skulle handla om Zlatan spelmässigt,
inte en massa skvaller och "Zlatan är sämst tycker jag".
Tråden håller på att balla ur som den andra gjorde tillslut.
Kan inte nån mod rensa lite?
Och ni andra, Ni vet vilka ni är.
Kan ni inte skriva i skvaller tråden eller i övrigt tråden och skriva hur mycket ni hatar Zlatan istället.
Och låt oss som vill diskutera hans spel istället.
2007-04-02, 22:52
Medlem
Lucens avatar
Zlatan är i form nu. Hoppas han utvecklas mer och blir världens bästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in