Citat:
Ursprungligen postat av Tonic
Om det enda ni förväntar er av zlatan är att trolla så förstår jag vissa inlägg från
personer med långt under medel IQ som har postat här och kritiserat zlatan.
Zlatan var enligt mig godkänd i denna match där Elmander var något bättre ikväll. Dock utan vidare flyt.
Sveriges back + målvakt var något av det sämsta jag sett ikväll. Jämförbar med
div. 3 (även 4).
Såna spelare som inte har något självförtroende efter 4 raka segrar (även om man stundtals kan spela bra) och dessutom möter ett lag som Nordilrand förtjänar ingen plats i landslaget.
Zlatan i anfall, driver bollen ensam på högra anfallsbanan. Spelare runt omkring honom springer på djup, både på högra kanten och inne i mitten. Han hade minst tre - fyra, passningsallternativ som kunde utmynna till direkta farligheter. Men vad gör denna stora fotbollsstjärna? Han dribblar själv in bollen i mitten av banan, blir av med bollen och NordIrland startar genast en kontring som utmynnar i mål för dem. Här struntar Zlatan i sina springande kolleger, gör en livsfarlig inbrytning som direkt mynnar ut i en kontring. Det finns inga blågula spelare kvar där bak efter alla djupledslöpningar som inte var till någon nytta.
Är det geniet som inte förstår sig på de andra, eller de andra som inte förstår sig på geniet?