2008-06-14, 16:00
Medlem
Jodo21s avatar
En intressant fråga, är Arsenalsupporter sen 15 år tillbaka och det Adebayor har åstadkommit sen han kom från Monaco (där han tämligen var ganska okänd) till att bli en fruktad och eftertraktad storspelare är imponerande.

Men jag har aldrig riktigt gjort den jemförelsen, Adebayor KAN se väldigt oteknisk ut pga sina långa ben och fladdriga stil. Men nog har en en god teknik allt.

Adebayor är ju klart mer straffområdesspelare än vad Zlatan är, huvudspelet hos Togolesen är betydligt bättre än Zlatans.

OM jag idag hade fått välja att få Zlatan utbytt mot Adebayor hade jag tackat nej, utan tvekan. Handlar inte om kvalitet, utan om vad som passar in i lagets spelfilosofi. Zlatan hade nog stjälpt mer en hjälpt. Faktiskt.
2008-06-14, 16:01
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Hur kan du då säga att Zlatan har mycket bättre teknik? Adebayor har e underbar teknik.

För att det är ren fakta. Adebayor påminer mer om Toni och Drogba, men du kan uppenbart inte se skillnad för du stirrar dig blind på Zlatans längd.
2008-06-14, 16:01
Medlem
Snälla. Zlatan är på en helt annan nivå, Adebayor är en väldigt ordinär fotbollsspelare.
2008-06-14, 16:04
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Snälla. Zlatan är på en helt annan nivå, Adebayor är en väldigt ordinär fotbollsspelare.

Finns en anledning till att han kallas Il Genio. Men Adebayor är knappast ordinär...
2008-06-14, 16:13
Medlem
Trumpeters avatar
Skulle inte förvåna om Zlatan petar in ett mål i kvällens match.
2008-06-14, 16:15
Medlem
mteds avatar
Adebayor har en helt okej teknik, visst. Men att ens jämföra den med Zlatans är faktiskt helt åt helvete rent utsagt, då Zlatan troligtvis har den bästa bollkänslan i världen just nu (ja, bättre än Ronaldo och Messi). Men visst, Adebayor har helt klart bra teknik, det kan jag köpa.

Vore underbart om han gör en bra match idag, kom igen nu Sverige!
2008-06-14, 16:16
Bannlyst
Vi vet att Zlatan har bra teknik, men vi snackar vem som är bäst av dem, inte vem som har bäst teknik.
2008-06-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Vi vet att Zlatan har bra teknik, men vi snackar vem som är bäst av dem, inte vem som har bäst teknik.

Eftersom det verkar vara statistik du är ute efter så:

Zlatan:
Serie A:
17 mål (8 på straffar)
9 assist (enligt Wiki 10, men jag litar på La Gazzetta)
26 matcher

CL:
5 mål
0 assist
7 matcher

Adebayor:
PL:
24 mål (3 på straffar)
4 assist
35 matcher

CL:
3 mål
1 assist
10 matcher

Till detta kan man ju nämna att Adebayor gjorde sex mål på två matcher mot Derby i PL. Dessutom var denna säsong första gången på sex år han gjorde fler än 10 mål i någon liga (2 år i PL och 3 i franska ligan tidigare).

Men vi verkar vara överens om att Zlatan har bäst teknik och att han enligt statistiken gör fler poäng per match.

Jag tror att allt jag skrev redan har nämnts tidigare, men eftersom det inte riktigt verkar fastna så sammanfattade jag det.
Senast redigerad av Brille68 2008-06-14 kl. 16:29.
2008-06-14, 16:39
Bannlyst
Men det är först iår Adebayor har blommat ut. Han är ännu ganska ung. Zlatan har fler assist men Adebayor fler mål, tyder på en sak. Att Zlatan är en mer second striker och ingen utpräglad målskytt.
2008-06-14, 21:10
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legionvasa
Ja det ska bli skoj att se hur ni halvbögar och enögda zlatan fantaster kommer kunna förklara bort att han än en gång gjort dåligt ifrån sig nu efter EM
Jaså så pass! Kan du inte lägga upp en bild på dig själv med dumstruten på?
Eller har du några riktigt dåliga bortförklaringar att komma med?
2008-06-14, 21:12
Medlem
eastwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Finns en anledning till att han kallas Il Genio. Men Adebayor är knappast ordinär...
Il Ordiniäro?
2008-06-14, 22:13
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Adebayor? I dagens läge finns det bara två spelare som är i klass med Zlatan eller kanske tom snäppet vassare och det är Messi samt C Ronaldo. Fjollan Hedman kallade Zlatan för världens bästa spelare under dagens match, det är nästan svårt att säga emot. Men jag håller nog iaf Messi som snäppet vassare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in