2008-09-11, 22:05
Bannlyst
Missa inte Zlatte på lilla sportspegeln i morgon

Han ska visa oss hur man gör mål
2008-09-11, 22:21
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är en sak som jag tycker är riktigt märklig med Zlatan. Jag ser alla matcher med han i Inter och i landslaget och jag tycker att han ser klumpig, orapp och oharmonisk ut i landslaget men när han spelar i Inter så blir man snabbt påmind om varför man älskar att se han spela. Zlatan i Inter är en fröjd att skåda han dribblar, utmanar och ligger bakom 98 % av anfallspelet och gör dessutom en hel del mål.

Varför är det så? Kan väl inte vara så enkelt att lagkamraterna i Inter är avsevärt bättre än dom i landslaget?! Kom med edra funderingar om detta då jag funderat på det under en lång tid.

Mvh M

Förmodligen är det som du säger, att Zlatan spelar mycket bättre när han är omgiven av världsstjärnor än dom i svenska landslaget. Kan inte komma på en bättre förklaring än så, dock tycker jag att om man ska bli världens bästa fotbollsspelare måste man kunna skapa saker på egen hand, vilket Zlatan inte lyckas göra i landslaget. Samtidigt tycker jag inte man kan lägga all skuld på honom, då i stort sett ingen har kommit upp i normal standard under dessa 2kvalmatcher.
2008-09-11, 22:24
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Möjligt men det förändrar ju inte det faktum att han är en omogen tönt som inte har koll på hur man uppför sig civiliserat. Överhuvudtaget känns Zlatan så pojkaktig. Ralf Edström och grabbarna var män - men Zlatten är bara så jävla liten...

Jag håller verkligen inte med om att han skulle vara extremt mycket mer omogen än någon annan fotbollsspelare. Du skulle se hur 37-åriga familjefäder kan bete sig under korpmatcher alltså... Vare sig det är fotboll eller innebandy vi snackar. I just landslaget finns ju betydligt värre grinfittor än Zlatan också. Minns du Mellbergs och Ljungbergs brottningsmatch i Japan 2002 t.ex.? De var flera år äldre än Zlatan vid det tillfället. Sen har vi ju grin-Olle nummer uno, Anders Svensson också... List goes on.. Rajalakso? Eller alla tränare som gång på gång blir uppvisade på läktaren. Und so weiter...
2008-09-11, 23:22
Bannlyst
Zlatan kan ju knappast argumentera bort Ralfs kritik.
Alla som såg matchen igår är nog enade om att Zlatan inte förtjänade mer än en etta(tvåa på sin höjd). Men att föra något ordkrig tjänar ingen på.
Ralfs jobb är att säga vad han tycker. Zlatans jobb är att spela bra.
Jag vet i alla fall vem som skötte sitt jobb bäst igår..
2008-09-11, 23:23
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Möjligt men det förändrar ju inte det faktum att han är en omogen tönt som inte har koll på hur man uppför sig civiliserat. Överhuvudtaget känns Zlatan så pojkaktig. Ralf Edström och grabbarna var män - men Zlatten är bara så jävla liten...

Liten...
Varför tar du inte och spolar ner dig i skithusstolen? Gärna efter du har lagt en riktigt stor skit först. Glöm inte att ta en djupt andetag innan du spolar.

Zlatan talar på plan så kan andra snacka skit utanför. Det är vad ni klarar av. För att citera en annan forumit i en annan tråd: "Folkrace och taja dygnet runt kommer aldrig att bli några stora sporter så det kan ni fortsätta med på tu man hand." Kom igen när du har bevisat nåt.
2008-09-11, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Liten...
Varför tar du inte och spolar ner dig i skithusstolen? Gärna efter du har lagt en riktigt stor skit först. Glöm inte att ta en djupt andetag innan du spolar.

Zlatan talar på plan så kan andra snacka skit utanför. Det är vad ni klarar av. För att citera en annan forumit i en annan tråd: "Folkrace och taja dygnet runt kommer aldrig att bli några stora sporter så det kan ni fortsätta med på tu man hand." Kom igen när du har bevisat nåt.

I motsats till de flesta fotbollsstjärnorna vi har i Sverige så saknar Zlatten förmågan att hantera sin framgång på det sociala planet. Hybris är det minsta man kan kalla det. Han verkar uppenbarligen dyrka marken han själv kliver på.

Hans kommentarer efter matcherna - särskilt de gånger han spelat dåligt - är pinsamma. Nördarna som ser upp till honom flinar dreglande åt alla hans otajmade "lustigheter" och imbecilla påhopp.

Han är inte speciellt omtyckt som person av lagkamraterna - dom tvingas väl se mellan fingrarna eftersom han faktiskt kan lira riktigt bra fotboll ibland.
2008-09-11, 23:52
Medlem
-Salo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Du ska nog se att han är den mest kände personen från det här landet utanför rikets gränser just nu.

Och sen vad gäller Zlatans humör så finns det väl betydligt fler fotbollsspelare med mycket sämre humör. Kolla Joey Barton i England t.ex. Eller du kanske inte vet vem det är? Du intresserar ju inte dig för fotboll förutom när du tror att du kan vinna billiga främlingsfientliga poänger på någon spelare eller klubb... Du är ju inte direkt frekvent på fotbollsforumet i rena sportdiskussioner.

Jo, Joey Barton har ett dåligt humör, men det är väl i sammanhanget tämligen ointressant. Bara för att han beter sig som en praktidiot rättfärdigar inte det Zlatans ibland barnsliga beteende.

Att mr. Ibrahimovic är en gudabenådad fotbollsspelare råder det väl ingen tvekan om, men han verkar jävligt lynnig i humöret. Höga toppar och djupa dalar. Ibland är det mönsteruppträdande både på och utanför plan, för att nästa dag tjura ihop som en barnunge. Konstigt och lite synd...
2008-09-12, 04:38
Medlem
LastCaresss avatar
Fan vad lugnt och skönt det kommer bli när Zlatan lägger av.
2008-09-12, 06:21
Medlem
bitternas avatar
Citat:
Fan vad lugnt och skönt det kommer bli när Zlatan lägger av.

I can´t wait. Å tänk va bra vårat landslag blir då när vi
slipper den där jävla divan ståendes trampande på bollen.

Zlatte kan fortsätta med sina apelsiner istället, de va han ju bra på.
Senast redigerad av bitterna 2008-09-12 kl. 06:25.
2008-09-12, 08:37
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
I can´t wait. Å tänk va bra vårat landslag blir då när vi
slipper den där jävla divan ståendes trampande på bollen.

Zlatte kan fortsätta med sina apelsiner istället, de va han ju bra på.

Med tanke på din signatur tycker jag inte du ska skriva här överhuvudtaget då du knappast kan undvika att vara subjektiv.
2008-09-12, 08:38
Medlem
Så lugn denna tråden varit medan Zlatan presterat. En dålig match och trollen kryper fram. Lustigt.

Att kritisera honom för insatsen i onsdagens match: Okey!
Att kritisera honom för bristande fotbollskunskaper och att vara diva: Inte okey!

Zlatan har mognat enormt de senaste åren och är en av världens bästa fotbollsspelare ("Hyffsade" ( ) placeringar i diverse seriösa omröstningar, team of the year etc.)
2008-09-12, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Med tanke på din signatur tycker jag inte du ska skriva här överhuvudtaget då du knappast kan undvika att vara subjektiv.
Finns många här i denna tråd som är subjektiva, kolla bara på ärke-pajasen Odes.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in