2008-09-10, 23:25
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Helt under isen var ju inte Zlatan. Visst, det var ju ingen bra dag men kolla hur han sysselsätter en försvarare vid 2-0 vilket gör att Holmén kan ta sin löpning. Rena handbollsgruffningen.
Jo jo han gör ju alltid så att andra får större ytor. Sen blixtrade han till vid ett par tillfällen. Han var bättre än Henke större delen av matchen, men Larsson spelade trots allt fram till båda målen.

Men man förväntar sig mer. Han var inte lika dominant som mot Albanien.

Hade två lirare bakom mig från typ östergötland på matchen. De snackade ständigt om Zlatan och hur kass han var och att de ville byta ut honom mot Allbäck. Sen sa ljushuvudena att Zlatan inte ville riskera att skada sig "inför ligapremiären" . Såfort han inte jobbade i defensiven började de klaga.

Kom genast att tänka på den här tråden. Ungefär lika stort fotbollskunnande.
2008-09-10, 23:26
Medlem
Zlatan sög donkey balls större delen av matchen, ändå blir han så förbannad när han blir utbyt i ~84. BS!
2008-09-10, 23:28
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Zlatan sög donkey balls större delen av matchen, ändå blir han så förbannad när han blir utbyt i ~84. BS!
Klart han är besviken när han har spelat dåligt. Vore väl konsigt annars
2008-09-10, 23:30
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Han hade någon enstaka passning i sidled eller hemåt som gick rätt, annars kan jag inte minnas en enda passning eller dribbling som gick vägen. Vore han inte totalt jävla överlägsen i vanliga fall skulle han nog varit rätt hårt petad nu.

Men jag tycker alltid spelare ska bli arga när dom blir utbytta dock. Det visar iaf på att dom bryr sig och antagligen gjort sitt bästa.
2008-09-10, 23:33
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Han hade någon enstaka passning i sidled eller hemåt som gick rätt, annars kan jag inte minnas en enda passning eller dribbling som gick vägen. Vore han inte totalt jävla överlägsen i vanliga fall skulle han nog varit rätt hårt petad nu.

Men jag tycker alltid spelare ska bli arga när dom blir utbytta dock. Det visar iaf på att dom bryr sig och antagligen gjort sitt bästa.
Han lyckades med några stycken dribblingar. Sen hade han en del snygga nedtagningar och skarvar.

Men inte alls som man är van att se honom.
2008-09-10, 23:33
Medlem
MikaelaHs avatar
Citat:

Han blir nog mer förbannad på sig själv när han inte uträttar det han egentligen vill. Samtidigt är det ju aldrig kul att bli utbytt, speciellt inte om man är Zlatan. Alla vet vilka kunskaper han besitter.
2008-09-10, 23:34
Medlem
Nån mer som noterat Raffe Edströms genuina ogillande av Zlatan? Idag blev han rejält sågad (möjligt att det var befogat, men Raffe tog i lite extra), och lyssnar man märker man av att Edström inte gillar Zlatans osvenska stil särskilt mycket. Allbäck alla dagar i veckan över Zlatte. Till och med när Zlatan gjorde sitt klackmål mot Italien hade Edström svårt att berömma ordentligt.

Fördomsfull som jag är tror jag den gamle alkoholisten är lite smygrasse, gillar bara ordentliga svenska fotbollsgrabbar som Alexandersson, Linderoth och Svensson.
2008-09-10, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Han blir nog mer förbannad på sig själv när han inte uträttar det han egentligen vill. Samtidigt är det ju aldrig kul att bli utbytt, speciellt inte om man är Zlatan. Alla vet vilka kunskaper han besitter.

Det är väl inte rätt att ge honom speltid för det? Finns ju spelare som också besitter mycket talang som vill fram.
2008-09-10, 23:42
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Det är väl inte rätt att ge honom speltid för det? Finns ju spelare som också besitter mycket talang som vill fram.
Det finns ingen spelare i Sverige som har den talangen, nej. Dessutom är det en vits att ha honom på planen bara för att han tar ju upp två av motståndarnas spelare.

Sen så vore man outgrundligt dum om man ville peta Zlatan.
2008-09-10, 23:48
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Han ska ha kritik när han är dålig och idag vara han banne mig inte bra. Han skulle ju "dominera"..kanske även han skulle må bra av viss ödmjukhet ibland? Nu byggde han ju själv upp förväntningarna med det uttalandet. Landslaget är grått och trist och jag tror att det färgar av sig på honom, han trivs helt enkelt utomordentligt i Italien men inte i landslaget och dess omgivning
2008-09-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Det finns ingen spelare i Sverige som har den talangen, nej. Dessutom är det en vits att ha honom på planen bara för att han tar ju upp två av motståndarnas spelare.

Sen så vore man outgrundligt dum om man ville peta Zlatan.

Den talangen nej, men annan talang. Vi låter Zlatan spela tills han är 60 bast, han har ju trots allt talangen.
2008-09-11, 00:13
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Den talangen nej, men annan talang. Vi låter Zlatan spela tills han är 60 bast, han har ju trots allt talangen.
Om han spelar som han gör nu (ja, eller inte som han gjorde mot Ungern men som han brukar göra nuförtiden) när han är 60 år så ja.

Jag tror han kommer sluta inom 2-4 år

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in