2008-06-13, 14:47
Medlem
FillilutteN2s avatar
Är det någon här som har pdf:n "50 laddade sidor om fenomenet Zlatan" från Aftonbladet?

Tack på förhand!
2008-06-13, 14:57
Medlem
gorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Han är en högoddsare för världens bästa spelare, eftersom Ronaldo tagit den taktpinnen. Men världens bästa anfallare.... Frågan är om han inte blir utsedd till det i år. Skulle det avgöras nu skulle han ligga jävligt bra till. Skulle väl vara typ Torres som konkurrerar?
Ett kriterium för att benämnas världens bäste anfallare borde baseras på statistik dvs antal gjorda mål samt assist och inte via känslomässiga förhållanden eller vad media väljer att skriva. För mig är en anfallare som gör sjutton mål där åtta tillkommer på straff, samt mot motståndare i följande tabellposition 2-6-12-13-15-16-18-19-20 utav tjugo föreningar, inget som enligt mig påvisar att man är världens bäste forward. Jag förnekar inte att han är en bra spelare men världens bäste anfallare ställer jag mig tveksam inför.
2008-06-13, 15:03
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Ett kriterium för att benämnas världens bäste anfallare borde baseras på statistik dvs antal gjorda mål samt assist och inte via känslomässiga förhållanden eller vad media väljer att skriva. För mig är en anfallare som gör sjutton mål där åtta tillkommer på straff, samt mot motståndare i följande tabellposition 2-6-12-13-15-16-18-19-20 utav tjugo föreningar, inget som enligt mig påvisar att man är världens bäste forward. Jag förnekar inte att han är en bra spelare men världens bäste anfallare ställer jag mig tveksam inför.
Det baseras både på statistik och empiri. Hade det varit så lätt att världens bästa anfallare utsågs baserat på hur många mål han har gjort och mot vilka så hade man lätt kunnat räkna ut vem som skulle vinna varje år. Dock så innefattar begreppet "bra anfallare" mer än att man sätter strutar.
2008-06-13, 15:04
Medlem
Khapis avatar
Citat:

17 mål på 26 matcher ja. Han spelade 2/3 av hela säsongen och vann trots det poängligan.
2008-06-13, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
17 mål på 26 matcher ja. Han spelade 2/3 av hela säsongen och vann trots det poängligan.

Det finns inte bara anfallare i Italien. Enligt mig är Adebayor och Drogba bättre än vad Zlatan är, faktiskt Torres också.
2008-06-13, 15:32
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Det finns inte bara anfallare i Italien. Enligt mig är Adebayor och Drogba bättre än vad Zlatan är, faktiskt Torres också.

Att utse nr 1 är omöjligt då det handlar mycket om vilken typ av fotboll man själv föredrar. Att Zlatan går in på top 10 bland världens anfallare är ett faktum snarare än en åsikt. Var på listan kan vi diskutera i all evighet...
2008-06-13, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan
Att utse nr 1 är omöjligt då det handlar mycket om vilken typ av fotboll man själv föredrar. Att Zlatan går in på top 10 bland världens anfallare är ett faktum snarare än en åsikt. Var på listan kan vi diskutera i all evighet...

Stämmer bra det.
2008-06-13, 16:39
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Nu verkar det vara så att du bara tycker det är en kul grej att argumentera mot Zlatan för sakens skull, men är du fullt seriös kan jag meddela att han är ansedd som bästa anfallare i Serie A och har varit det rätt länge nu. I italien, av italienska 1) Tränare 2) Fans 3) "Experter".

Dina påhopp om "familjen popcorn" är rätt löjliga i sig, men dom blir ju ännu värre när du är påfallande clueless i ämnet.

Han är en högoddsare för världens bästa spelare, eftersom Ronaldo tagit den taktpinnen. Men världens bästa anfallare.... Frågan är om han inte blir utsedd till det i år. Skulle det avgöras nu skulle han ligga jävligt bra till. Skulle väl vara typ Torres som konkurrerar?

Men jag tror som sagt inte att du är helt seriös. Du har enligt egen utsago ingen koll på sydamerikansk fotboll och dess spelare. Du har bevisligen ingen koll på italiensk fotboll och dess spelare. Är intresset av fotbollsspelare då så stort att du kan säga åt alla dessa tränare, experter, fotbollsfans att dom har fel? Knappast. Bläddrat i statistiken har du dock gjort (av någon konstig anledning), vilket som sagt föranleder mig att tro att du bara har valt en sida och sedan försöker vinna en debatt. Sånt där funkar bara inom politiken.

Något du måate förstå är att Italienarna är artiga och nämner varje anfallare i storlag till en av de absolut bästa,tomed Andreas Andersson får beröm som en stor spelare när Maldini interjuvas om Andreas tid i Milan.

Hur var kritiken i de seriösa tidningarna efter Liverpoolmatcherna eller hans succer i Juvematcherna,Milanmatchen?Hur har kommentarerna gått internationellt efter i princp varje stormatch den här säsongen?Två mål mot Parma i en uppgjord liga förändrade betygsnittet och gjorde att han hoppade upp till andra plats efter Camoranesi,innan Parmamatchen låg han inte på topp 10 om jag minns rätt.

Att han skulle anses vare en bättre anfallare än tex Totti tror jag helt enkelt inte på och att han skulle gjort det länge är jag övertygad om att du medvetet ljuger om.
Det största laget Zlatan gjort spelmål mot den senaste säsongen är cska moskva i gruppspelet.Hur många mål har Zlatan gjort i Clslutspelet någonsin,borde vara ganska många med tanke på att han spelat i Juventus,Inter och en riktigt bra Ajax-generation och anses vara den bästa anfallaren i serie A och förmodligen hela världen??
Senast redigerad av sebastian_ 2008-06-13 kl. 16:43.
2008-06-13, 17:19
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Är det någon här som har pdf:n "50 laddade sidor om fenomenet Zlatan" från Aftonbladet?

Tack på förhand!

http://www.flashback.org/showpost.php?p=11586002&postcount=3525
2008-06-13, 17:43
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap. Morgan

Topp 5 när det gäller anfallare. Att det är faktum får vara min åsikt.
2008-06-13, 18:20
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Asså, kriterium hit och dit. Om jag inte minns fel rankades han officielt som typ 7e bästa spelaren - alla positioner - i världen eller nåt förra året (där nånstans). Han kom väl typ 2a eller 3a av anfallarna (tror att någon var före iaf, men är osäker). Han har varit mycket jämnare och vassare i år.

sebastian_,
Öhm, även du verkar gå en del bortom poängen. Artighetsfaktorn är orelevant. Frågar du tyckarna i Italien (Experter, tränare) vem som är den bästa anfallaren i Serie A får du ett tveklöst "Zlatan" som svar av majoriteten. Kan vi inte gå på det kan vi ju inte någonsin bedöma någon. Gissningvis skulle många (dom flesta?) idag även svara "Zlatan" när du frågar efter bästa spelare alla positioner, även om konkurrensen blir lite tuffare då.

Fortsätter Zlatan prestera i EM som han gjorde mot Grekland är vägen till "årets bästa anfallare i världen" ganska spikrak.

Tror ni underskattar hans kvalitéer enormt här.

EDIT: Och jo, kika runt lite bland italienska medier. Zlatan är rankad högre än totti - dock inte lika klassisk, förståss. Totti är en symbol; Zlatan är bara påväg att bli det.

bLyGE_kEntA, just Torres är väl den spelaren som främst utmanar om titeln "bästa anfallare". Jag kan inte komma på någon som ligger i deras klass för närvarande.
Senast redigerad av Trillske 2008-06-13 kl. 18:26.
2008-06-13, 18:51
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Tror ni underskattar hans kvalitéer enormt här.

Jag instämmer. Det börjar bli tröttsamt med ständiga nedvärderingar av Zlatan när han uppenbarligen är en världsstjärna av rang. 10 bästa anfallare i världen, jo tjena. Han är i den absoluta världstoppen, tillsammans med C. Ronaldo och grabbarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in