2014-12-13, 17:26
  #11641
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Blir sista dagen med oxycontin idag och tänkte börja med suboxone imorgon kväll. Finns det risk att bli sjuk eller är det bara köra på? Kör inte iv utan enbart nasalt

Beror helt på hur länge samt vilka doser du tagit av Oxikodonet.
Har du bara klivit på ett par dagar är det inga problem men har du utvecklat ett fysisk beroende skulle jag vänta minst 36h eller tills du är i fullfjädrad abstinens med allt vad det innebär.
Citera
2014-12-13, 17:51
  #11642
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kothic
Beror helt på hur länge samt vilka doser du tagit av Oxikodonet.
Har du bara klivit på ett par dagar är det inga problem men har du utvecklat ett fysisk beroende skulle jag vänta minst 36h eller tills du är i fullfjädrad abstinens med allt vad det innebär.

Tack för ett snabbt svar. Har varit igång med oxy i en vecka. Tagit 20-30mg om dagen fast tog lite mer igår runt 60mg. Får väl hålla ut lite över ett dygn eller mer innan jag tar suboxone.
Citera
2014-12-13, 18:48
  #11643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
De är så sjukt svårt att hålla sig, Jag får med mig alla över helgen och jag klarar fan inte av att hålla i dom själv tar alltid allihopa, Jag tror på något sätt att jag ska känna mer än va ja gör Men man gör ju inte de,
Så nu är man utan till på måndag igen

Om du varvar med lyrica/bensos då? de dagarna du är utan subutexet menar jag då? de brukar ja göra o lyret hjälper som fan i min mening! Testa de, kan köpa 10g för 400kr på nätet, syns inte i piss o är sjukt skönt o tar nästan bort alla at-sympton. Lycka till en än gång!
Citera
2014-12-15, 13:43
  #11644
Medlem
Om man känner att man tagit lite för mycket sub, kan man "kompensera" detta genom att ta en mindre dos tjack, bara för att vakna till liksom. Är det riskfritt?
Citera
2014-12-15, 16:19
  #11645
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Om man känner att man tagit lite för mycket sub, kan man "kompensera" detta genom att ta en mindre dos tjack, bara för att vakna till liksom. Är det riskfritt?

Vissa tycker sig känna av hjärtat, orytm & grejer. Men de kanske bara gäller höga doser.
Citera
2014-12-15, 16:33
  #11646
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Om man känner att man tagit lite för mycket sub, kan man "kompensera" detta genom att ta en mindre dos tjack, bara för att vakna till liksom. Är det riskfritt?

Ja det finkar bra. Sub och tjack är en väldigt trevlig kombo. En av de bästa jag vet. Men se till att inte ha svagt hjärta eller högt blodtryck om du tar ordentliga doser av båda samtidigt. Men en dutt, typ 0.05 till 0.25g tjack skadar inget garanterat.
Citera
2014-12-15, 17:23
  #11647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Ja det finkar bra. Sub och tjack är en väldigt trevlig kombo. En av de bästa jag vet. Men se till att inte ha svagt hjärta eller högt blodtryck om du tar ordentliga doser av båda samtidigt. Men en dutt, typ 0.05 till 0.25g tjack skadar inget garanterat.
Jag tog ca 2g sub kl 10 i morse och ca 0,1g tjack för en timme sen. Känns ganska bra fasktiskt, eventuellt blir det en 0,1g lina till snart

Vore det dumt dricka en 50 cl 5% öl med? Vet att man inte ska kombinera alkohol och opioider men det är väl ganska små mängder jag använt mig av?
Citera
2014-12-15, 21:05
  #11648
Medlem
Måste ändå säga att det blev ett skönt rus att ta tjack en stund in på sub-ruset. Känner mig fortfarande riktigt skön och jag började ca kl 10 idag och det kommer hålla i sig ett bra tag till känner jag.

Dock så kan det nog bli svårt att somna senare pga tjacket. Brukar alltid landa på benzo efter tjack för att kunna sova men jag har hört att man absolut inte ska blanda benzo med sub så det är väl uteslutet denna gången? Jag har Xanor, Valium och Iktorivil om det gör någon skillnad.
Citera
2014-12-15, 21:22
  #11649
Medlem
Zicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Måste ändå säga att det blev ett skönt rus att ta tjack en stund in på sub-ruset. Känner mig fortfarande riktigt skön och jag började ca kl 10 idag och det kommer hålla i sig ett bra tag till känner jag.

Dock så kan det nog bli svårt att somna senare pga tjacket. Brukar alltid landa på benzo efter tjack för att kunna sova men jag har hört att man absolut inte ska blanda benzo med sub så det är väl uteslutet denna gången? Jag har Xanor, Valium och Iktorivil om det gör någon skillnad.
Har du problem att somna på sub annars? Landa på lite mer av det annars. Om dt inte hjälper hade jag kryddat med ytterst lite benzo, utan tolerans dvs ca 0.25mg-0.5mg xanor.
Citera
2014-12-15, 21:32
  #11650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Har du problem att somna på sub annars? Landa på lite mer av det annars. Om dt inte hjälper hade jag kryddat med ytterst lite benzo, utan tolerans dvs ca 0.25mg-0.5mg xanor.
Detta är endast tredje gången jag testar sub men tidigare gånger har jag inte haft särskilt svårt att somna (detta är första gången jag tagit tjack samtidigt dock). Fast det blir nog mer vilande än sömn då jag tycks halvsova eller vakna till emellanåt. Jag brukar dock känna mig utvilad dagen efter.

Ska jag kanske ta lite mer sub då? Jag har som sagt tagit 2mg idag utspritt mellan kl 10-14. Ska jag ta 0,5-1mg till kanske?
Jag har nog ganska hög benzo-tolerans. Brukar ta 3 mg xanor för att kunna sova efter tjack. Så det är väl inte aktuellt.
Citera
2014-12-15, 21:45
  #11651
Medlem
Zicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Detta är endast tredje gången jag testar sub men tidigare gånger har jag inte haft särskilt svårt att somna (detta är första gången jag tagit tjack samtidigt dock). Fast det blir nog mer vilande än sömn då jag tycks halvsova eller vakna till emellanåt. Jag brukar dock känna mig utvilad dagen efter.

Ska jag kanske ta lite mer sub då? Jag har som sagt tagit 2mg idag utspritt mellan kl 10-14. Ska jag ta 0,5-1mg till kanske?
Jag har nog ganska hög benzo-tolerans. Brukar ta 3 mg xanor för att kunna sova efter tjack. Så det är väl inte aktuellt.
Det var lite den sömnen jag var ute efter faktiskt, bättre än så brukar det tyvärr inte bli när man är "opiatad"... Sen att du behöver 3mg för att somna efter tjack betyder inte att du behöver det nu, buprenorfin har även det en sedderande effekt så jag hade försökt med betydligt mindre även om jag som du kan behöva runt 3mg efter vaket.

Slutsats: sub har en lång halveringstid, om det du inte redan tagit inte hjälper dig att få "ro" behöver inte mer sub nödvändningsvis göra jobbet, men det kan göra det, många älskar att landa på sub efter race osv, men drogen påverkar många väldigt olika. jag ska nog inte uttala mig alldeles för mycket då jag själv bara provat två gånger.

Du har ingen theralen hemma då? Kan verka som en komisk fråga men skiten knockar de flesta i rätt mängd.
__________________
Senast redigerad av Zick 2014-12-15 kl. 21:53.
Citera
2014-12-15, 21:59
  #11652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Det var lite den sömnen jag var ute efter faktiskt, bättre än så brukar det tyvärr inte bli när man är "opiatad"... Sen att du behöver 3mg för att somna efter tjack betyder inte att du behöver det nu, buprenorfin har även det en sedderande effekt så jag hade försökt med betydligt mindre även om jag som du kan behöva runt 3mg efter vaket.

Slutsats: sub har en lång halveringstid, om det du inte redan tagit inte hjälper dig att få "ro" behöver inte mer sub nödvändningsvis göra jobbet, men det kan göra det, många älskar att landa på sub efter race osv, men drogen påverkar många väldigt olika. jag ska nog inte uttala mig alldeles för mycket då jag själv bara provat två gånger.

Du har ingen theralen hemma då? Kan verka som en komisk fråga men skiten knockar de flesta i rätt mängd.
Jag har tagit 2 mg sub och ~0,2 g tjack idag. Det jag menade var att jag behöver 3 mg xanor för att kunna somna efter tjack Jo jag vet att vissa landar på sub så det kanske inte vore så dumt att göra det nu, fastän jag började dagen med sub och fortfarande är påverkad? Jag kanske bara tar lite mera sub, max 1 mg tänkte jag. Jag har inget emot att förlänga mitt subrus heller direkt då jag är ledig imorgon.

Nä jag har ingen Theralen hemma, dock har jag Atarax om det hjälper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in