Citat:
Ursprungligen postat av
jackedd
Detta är endast tredje gången jag testar sub men tidigare gånger har jag inte haft särskilt svårt att somna (detta är första gången jag tagit tjack samtidigt dock). Fast det blir nog mer vilande än sömn då jag tycks halvsova eller vakna till emellanåt. Jag brukar dock känna mig utvilad dagen efter.
Ska jag kanske ta lite mer sub då? Jag har som sagt tagit 2mg idag utspritt mellan kl 10-14. Ska jag ta 0,5-1mg till kanske?
Jag har nog ganska hög benzo-tolerans. Brukar ta 3 mg xanor för att kunna sova efter tjack. Så det är väl inte aktuellt.
Det var lite den sömnen jag var ute efter faktiskt, bättre än så brukar det tyvärr inte bli när man är "opiatad"... Sen att du behöver 3mg för att somna efter tjack betyder inte att du behöver det nu, buprenorfin har även det en sedderande effekt så jag hade försökt med betydligt mindre även om jag som du kan behöva runt 3mg efter vaket.
Slutsats: sub har en lång halveringstid, om det du inte redan tagit inte hjälper dig att få "ro" behöver inte mer sub nödvändningsvis göra jobbet, men det kan göra det, många älskar att landa på sub efter race osv, men drogen påverkar många väldigt olika. jag ska nog inte uttala mig alldeles för mycket då jag själv bara provat två gånger.
Du har ingen theralen hemma då? Kan verka som en komisk fråga men skiten knockar de flesta i rätt mängd.