2025-01-31, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hade du sexlust på oxy?
Ja de va ändå helt okej.
Har tagit prover, så vi får se hur det ser ut med allt.
När jag tog testoprov med oxy så va de helt okej
Citera
2025-02-01, 05:06
Medlem
GonerStoners avatar
Om man inte gått in sig på oxycontin och tagit 3 dagar i rad, hur länge behöver man vänta innan man vågar ta subutexen?

Låter 24h som en bra plan?
Även läst 12h men det känns på tok för tätt inpå

/G.S
Citera
2025-02-01, 18:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Om man inte gått in sig på oxycontin och tagit 3 dagar i rad, hur länge behöver man vänta innan man vågar ta subutexen?

Låter 24h som en bra plan?
Även läst 12h men det känns på tok för tätt inpå

/G.S

När man känner tydliga tecken på abstinens kan man börja ta Buprenorfin
Citera
2025-02-02, 08:28
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
När man känner tydliga tecken på abstinens kan man börja ta Buprenorfin

Jag tog den imorse vid 05:30.
15h efter sista intag av oxycontin, känner den där giftiga värmen så det fungerade!

Jag vet inte varför men jag får ångest av oxycontin, verkar mest vara tvärtom då det kommer till den substansen.

Skumt.
Senast redigerad av GonerStoner 2025-02-02 kl. 08:34.
Citera
2025-02-02, 13:22
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Upptäckte precis att jag kan äta betydligt starkare mat när jag e subbad. Lifehack
Citera
2025-02-04, 10:12
Medlem
KringExs avatar
All heder åt Nemesis1 (R.I.P) men jag anser att faq'n borde göras om så att den blir mer korrekt och ingående. Det är trots allt många som läser den innan dom tar sub första gången, bland annat jag.
Mitt starkaste minne var att 1 mg rekommenderas som en bra första dos, så jag snortade 1 mg och det blev såklart alldeles för starkt!
En bra förstados nasalt skulle jag säga är 0,2 eller max 0,5 mg!
Senast redigerad av KringEx 2025-02-04 kl. 10:19.
Citera
2025-02-06, 16:25
Medlem
Tänkte kolla en sak, eftersom subutex avtändningen är så pass jobbig, kan man gå över till tramadol från subutex och ta tramadol i kanske 2-3 veckor och sen gå av tramadol som ska va lite lättare om jag har förstått det rätt. Har bara tänt av på sub, aldrig tramadol. Men tramadol ATn sätter väl igång direkt på första dagen va? På sub tar de ju runt 4-5 dagar innan det sätts igång.

Edit: vill tillägga att jag tar ungefär 1mg buprenorfin om dagen, alltså en väldigt liten dos och jag tar det för min ryggsmärta och ångest. Hur många mg tramadol är likvärdigt med 1mg subutex, då jag får gå på en dos som är ekvivalent med 1mg subutex.
Senast redigerad av MisterBear 2025-02-06 kl. 16:32.
Citera
2025-02-17, 19:14
Medlem
Fy hellvete, jag fick serotonergt syndrom som fan för några nätter sedan av o ta 4mg sub samtidigt som jag satte in venlafaxin och buspiron, trodde inte sub var nån fara med ssri, tram vet ju alla är livsfara med ssri men trodde inte sub gick så hårt på serotonin, hade grava hallisar att lägenheten va full med vänner från förr och sjuka drömmar, grov förvirrning också, loopade som fan som man brukar göra på lsd eller svamp, var för förvirrad för o ringa 112. Ringde 1177 på morgonen natten efter då jag bara hade milda hallisar kvar som väggarna svälte osv, tänkte detta inlägget kunde vara en varning för er som ska ta ssri o sub samtidigt, jag tror att jag fick serotonergt syndrom just för att jag höll på sätta in ssri när jag tog subben, tagit blandningen många gånger innan utan att det varit några andra problem än lite förminskad effekt
Citera
2025-02-21, 17:20
Avslutad
Om du inte har använt nålar på snart över ett år, nästaaan lagt ner gabaergiska droger osv..
Är det då värt att IVa en sub? Kommer det finnas någon som helst effekt även fast man fortfarande går på 16mg om dagen.
(Buctalt)

Mvh
Trollet i Värmland
Citera
2025-02-21, 18:32
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Fy hellvete, jag fick serotonergt syndrom som fan för några nätter sedan av o ta 4mg sub samtidigt som jag satte in venlafaxin och buspiron, trodde inte sub var nån fara med ssri, tram vet ju alla är livsfara med ssri men trodde inte sub gick så hårt på serotonin, hade grava hallisar att lägenheten va full med vänner från förr och sjuka drömmar, grov förvirrning också, loopade som fan som man brukar göra på lsd eller svamp, var för förvirrad för o ringa 112. Ringde 1177 på morgonen natten efter då jag bara hade milda hallisar kvar som väggarna svälte osv, tänkte detta inlägget kunde vara en varning för er som ska ta ssri o sub samtidigt, jag tror att jag fick serotonergt syndrom just för att jag höll på sätta in ssri när jag tog subben, tagit blandningen många gånger innan utan att det varit några andra problem än lite förminskad effekt

Usch vad hemskt! Jag går på 75 mg Venlafaxin, 30 mg Mirtazapin och 16mg Buprenorfin och jag har varit oroad för serotinsyndromet, speciellt när vi testade att höja Venlafaxinet upp till 225 mg. Jag var orolig under den tiden men inget hände och läkaren sänkte tillbaka dosen till 75 mg eftersom att jag mår bäst på den dosen.

Det verkar vara väldigt individuellt hur känslig man är för att få det där hemska syndromet
Citera
2025-02-21, 22:07
Medlem
Citat:
Usch vad hemskt! Jag går på 75 mg Venlafaxin, 30 mg Mirtazapin och 16mg Buprenorfin och jag har varit oroad för serotinsyndromet, speciellt när vi testade att höja Venlafaxinet upp till 225 mg. Jag var orolig under den tiden men inget hände och läkaren sänkte tillbaka dosen till 75 mg eftersom att jag mår bäst på den dosen.

Det verkar vara väldigt individuellt hur känslig man är för att få det där hemska syndromet

Ja verkligen, har tagit sub på ssri och snri många gånger innan utan att få serotonergt syndrom men det var la just för jag satte in, annars brukar jag bara få lite sämre effekt av o ta sub på ssri
Citera
2025-02-22, 10:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troendemann
Ja verkligen, har tagit sub på ssri och snri många gånger innan utan att få serotonergt syndrom men det var la just för jag satte in, annars brukar jag bara få lite sämre effekt av o ta sub på ssri

Mhm Okej... Jag märker inte att jag får sämre effekt av snubben pga mina antidepressiva iaf.
Jag har fått serotoninsyndromet en gång, när jag tog en för stor dos 3-MMC och det var hemskt! Men tack och lov kortvarig. Jag kände mig bättre efter en kvart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in