[quote=stadatskrivbord|47100263]Jag har en fråga till personer som går i något av programmen (sub/metadon spelar ingen roll).
Lite längre version:
Kort version:
Ruset försvinner när man går i programmet, men skulle även effekten jag får utan att ha ett rus som gör mig ambitiös och får mig känna mig normal försvinna efter en tid ifall jag skulle komma in?[/QUOTE
Läskigt, du beskrev precis likadant hur jag känner och tänker! PM:a mig om hur du mår om du inte vill ta det här. Det är verkligen på pricken det du skrev som jag känner.
Lite längre version:
Alla hävdar ju att effekten avtar, dvs man inte blir hög när gått en tid och det är ju enkel logik.
Det jag undrar dock är om effekten opioiderna har på en försvinner också?
Oavsett vilken opioid jag tar mår jag väldigt bra dagarna efteråt (förutom om jag tagit så mycket att jag börjar bli sjuk men brukar kunna hålla mig till en okej nivå), jag blir otroligt ambitiös och väldigt hjälpsam, jag blir helt enkelt den människa jag vill vara och också tror att jag i grund och botten bakom alla mina problem är.
Jag har tagit opioider i 7 år och där emellan haft flera uppehåll varav ett åtminstone årslångt uppehåll, jag har kunnat hålla det någorlunda balanserat men samtidigt har jag nog varit hooked väldigt länge och tanken på att aldrig röra någon opioid har gjort mig nästintill gråtfärdig.
Liksom det här är jag, jag har alltid varit såhär, jag hittade hem när jag började med opioider.
När jag är påverkad är jag en tillgång för samhället och när jag inte är det är jag en börda.
Om jag skulle söka till ett program (vilket jag aldrig velat tidigare) i framtiden och komma in, skulle effekten opioiderna har på mig försvinna? Ruset kan jag leva utan, det är just den där känslan av att vara normal som jag skulle vara ute efter.
Det jag undrar dock är om effekten opioiderna har på en försvinner också?
Oavsett vilken opioid jag tar mår jag väldigt bra dagarna efteråt (förutom om jag tagit så mycket att jag börjar bli sjuk men brukar kunna hålla mig till en okej nivå), jag blir otroligt ambitiös och väldigt hjälpsam, jag blir helt enkelt den människa jag vill vara och också tror att jag i grund och botten bakom alla mina problem är.
Jag har tagit opioider i 7 år och där emellan haft flera uppehåll varav ett åtminstone årslångt uppehåll, jag har kunnat hålla det någorlunda balanserat men samtidigt har jag nog varit hooked väldigt länge och tanken på att aldrig röra någon opioid har gjort mig nästintill gråtfärdig.
Liksom det här är jag, jag har alltid varit såhär, jag hittade hem när jag började med opioider.
När jag är påverkad är jag en tillgång för samhället och när jag inte är det är jag en börda.
Om jag skulle söka till ett program (vilket jag aldrig velat tidigare) i framtiden och komma in, skulle effekten opioiderna har på mig försvinna? Ruset kan jag leva utan, det är just den där känslan av att vara normal som jag skulle vara ute efter.
Kort version:
Ruset försvinner när man går i programmet, men skulle även effekten jag får utan att ha ett rus som gör mig ambitiös och får mig känna mig normal försvinna efter en tid ifall jag skulle komma in?[/QUOTE
Läskigt, du beskrev precis likadant hur jag känner och tänker! PM:a mig om hur du mår om du inte vill ta det här. Det är verkligen på pricken det du skrev som jag känner.
