2008-08-30, 04:56
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Jag tycker i ärlighetens namn att jag får ett i överlag skönare rus och ett snabbare påslag av Subutex kontra Suboxone vid intravenös injektion.

Då fyller alltså, i ditt fall, naloxenet sin tänkta funktion. En del hävdar att det inte gör dem någon skillnad alls. Intressant.
Citera
2008-08-30, 11:16
Medlem
du kan ringa och prata med dom där du ska opereras i förväg och fråga . så du inte blir utan smärtlindring.vet en som blev det vid en akut operation.
Citera
2008-08-30, 13:55
Medlem
Du kommer först få morfin eller nåt liknande i dropp direkt efter. Sen när dom skickar hem dig kommer du få tramadol. Har också opererats i buken. Lycka till det tar fett lång tid innan det läker och du kan röra dej normalt, så se till att fixa en chippad playstation 2 innan du opereras annars kommer du dö.
Senast redigerad av Addi^ 2008-08-30 kl. 13:57.
Citera
2008-08-30, 13:57
Medlem
TomiXIIs avatar
Om du nu kommer få smärtlindring så säg till dem att du gärna isåfall tar ketogan (ketobemidon) pga att subutex inte blockerar den (dvs det istället för morfin direkt efter operationen.
Citera
2008-08-30, 19:26
Medlem
Eyeopeners avatar
Har i stort sett bara tagit mina doseringar rektalt och har tyckt att det har givit mig bäst effekt.

Nasalt funkar iof också, men det blir en del att sniffa upp då jag endast har temgesic 0,2mg:s tabletter

Nån som vet hur biotillgängligheten är vid rektaladministrering eller är det bara en form utav placebo effekt jag fått?

(har givetvis även tagit det sublingnalt och nasalt och inte bara rektalt)
Citera
2008-08-30, 23:56
Medlem
Influmsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
(har givetvis även tagit det sublingnalt och nasalt och inte bara rektalt)
Iiiih!
Samma piller?

Sorry! Kunde inte låta bli att skriva första tanken som dök upp i mitt sjuka sinne.
Citera
2008-08-31, 13:43
Medlem
Har nu chansen att kunna köpa subutex!

Har tidigare kört mycket tramm och speciellt kodein, min absoluta favourit i dagsläget är kodein + somadril (kanoanbra blandning för den som inte provat, PROVA!!).

Men ruset varar fört kort.

Nu till saken, jag har redan fastanat på ovannämda preparat och har ett starkt psyksikt beroende!

Vad tycker ni skall jag prova subutex och iså fall kan Ni beskriva:

-Själva ruset
-Rusets längd
-risken för att må illa och spy (har ibland mått ganska illa vid större intag av kodein)
-Hur länge syns det på pisseprov (mitt prov skickas för labbanalys)
-syns det att man är påverkad

Vore jättebusigt med lite respons!
Citera
2008-08-31, 14:01
Medlem
mqas avatar
Jag hade tagit tramadol i en vecka, och min tolerans hade gått upp litegrann. I går skulle jag ta sub, och tog min vanliga dos på 1 mg. Jag var dock till slut tvungen att ta 4 mg för att få samma effekt jag fick på 1 mg veckan innan. Kan det vara korstolerans mellan tramadol och buprenorfin?
Citera
2008-08-31, 17:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag hade tagit tramadol i en vecka, och min tolerans hade gått upp litegrann. I går skulle jag ta sub, och tog min vanliga dos på 1 mg. Jag var dock till slut tvungen att ta 4 mg för att få samma effekt jag fick på 1 mg veckan innan. Kan det vara korstolerans mellan tramadol och buprenorfin?
Givetvis råder korstolerans, det gör det mellan alla opioider...
Citera
2008-08-31, 19:07
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Givetvis råder korstolerans, det gör det mellan alla opioider...

Självklart, jag trodde dock att tramadol följde lite andra regler - tyvärr inte i det avseendet.
Citera
2008-08-31, 23:53
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Har nu chansen att kunna köpa subutex!

Har tidigare kört mycket tramm och speciellt kodein, min absoluta favourit i dagsläget är kodein + somadril (kanoanbra blandning för den som inte provat, PROVA!!).

Men ruset varar fört kort.

Nu till saken, jag har redan fastanat på ovannämda preparat och har ett starkt psyksikt beroende!

Vad tycker ni skall jag prova subutex och iså fall kan Ni beskriva:

-Själva ruset
-Rusets längd
-risken för att må illa och spy (har ibland mått ganska illa vid större intag av kodein)

Har inga bra svar alls på det där tyvärr... men ingen har ju svarat så kanske ett halvdant är bättre än inget Kan ju bara skriva utifrån mig själv också.

Själva ruset - Börjar med en behaglig känsla. Inte som Kod... en annan typ av rus. Jag blir glad & uppåt samtidigt som ögonen tyngs ned lite. Känner att jag vill aktivera mig... göra saker. Antingen storstäda eller sitta vid datorn och pyssla med bilder eller skriva. Jättemycket energi, mer än på Kod... där jag bara får energi på efterruset. Kodein är "tyngre" på det viset. Segar ned en mer... I slutet av ruset så kommer noddningen och den kan även komma tidigare om man inte aktiverar sig. Då blir jag fruktansvärt dåsig & kan inte hålla ögonen öppna. Tvingar jag upp dom så ser jag bara dubbelt...

Längden på ruset - Svårt... Dom flesta verkar få väldigt långa rus & det verkar som många t.o.m. kan känna av det dagen efter. Jag har korta rus, för att vara Subrus. Men om jag utgår från första gången... då satt det ju i längre. Minns inte hur länge, men det var fortfarande kortare än vad det är för andra. Nån timma? Sedan efterrus på det också då... noddning & sådant. När noddningen kommer så har jag ingen energi & ingen eufori heller. Jag har blivit helt "nykter" också. Då är jag tillbaks i den kalla världen igen. Därför räknar jag inte det till ruset...

Risken för att må illa - Hmm... är ju så olika. Många verkar må illa på Sub iaf & många verkar spy också. Jag mår nästan aldrig illa, bara om jag tagit mycket. Spytt en gång och det var när tolen var nere och jag tog ganska mycket igen. Har en kompis som nästan alltid spydde på Sub... hon kunde ta vilken Opi som helst (även tunga) utan att spy, men Sub... då kom det mycket kräk. Inte var det mycket hon tog heller. Fick spy i buskar eller bakom träd om hon var ute. Men svårt att säga... Jag blir mycket mer illamående på Kod än Sub iaf... Så att du kan må illa på Kod säger egentligen inget. Men går man på % så är väl risken ganska stor för illamående iaf. Men dom säger ju att tabletter funkar mot det.

Om det syns att man är påverkad - Olika väl. Beror på hur mycket du tagit & hur du blir. På mig syns det inte ett skit & inte på mina vänner heller. En som det syns på, men det beror på att det syns på henne om hon tagit Treo typ Säger man "Sub" eller "Tjack" så börjar hon rycka, flaxa & smacka. Men Opi går att kontrollera ganska bra om man inte tagit för mycket. Det gäller ju alla Opi då, inte bara Sub. H kanske är ett undantag, det vet jag inte. Men nog tror jag det också går att dosera så det inte syns. Du kan ju ta en stor dos Kod vs. en liten dos Sub & då syns det ju mer på dig att du tagit Kod. det är alltså mängden som bestämmer om det ska synas eller ej. Det enda det kan synas på är ju att pupillerna blir små, precis som med andra Opi. Så om du tar Sub så syns det bara om du VILL att det ska synas eller om du gör ett misstag & tar för mycket Då kommer det visa sig på samma vis som med Kodein, Morfin & Oxy... du får hängiga ögon & så.

På mig syns det mer att jag tagit Kodein än Sub iaf... just för att Kodeinet är "tyngre" när det gäller mig. Sub är enklare att dölja. Noddningen kan ju vara väldigt svår att dölja på Suben så man bör ju inte ta för mycket om man ska vara bland folk. Visar sig efter några timmar då. Kodeinet ger ju slöhet redan från början. På mig funkar Suben & Tram lite lika när man väl kommit till noddstadiet faktiskt... när ruset är över. Det är väldigt lika noddning tycker jag.
Citera
2008-09-01, 03:48
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
-Själva ruset
-Rusets längd

-Underbart, ångestdämpande, befriande.
-Första gången så kännde jag av ruset i princip hela dagen. Från förmiddag till kväll. Men när du kört ett tag varar väl ett rus 3-4 timmar.
-Tar du för mycket är risken stor.
-Räkna med 3-4 dagar iaf.
-Ja, men vissa "håller ju färgen" bättre än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in