2009-04-13, 00:46
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Alltså jag KAN verkligen inte bli beroende utav sub! Nu efter några dagar så måste jag verkligen TVINGA i mig linorna! Illamåendet utav dem står mig upp i halsen annars! Har endå kört sen i.. Oj då.. Onsdags tror jag!

Jodå du måste bara tvinga i dig lite mera frekvent. Jag antar att du skämtar.
Citera
2009-04-13, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Jodå du måste bara tvinga i dig lite mera frekvent. Jag antar att du skämtar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Om du vill bli beroende får du nog se till att ta det i mer än fem dagar, när det är så pass lång halveringstid som på exempelvis buprenorfin. Det är inget roligt beroende dock. Ett tag kunde jag behöva över 40-50 mg per dag. Toleransen höll sig låg bra länge, sedan sköt det iväg och förstörde min ekonomi helt och totalt, på väldigt kort tid.

Alltså ni missförstog mig!

Jag kan inte bli beroende för jag kan inte ta sub så många dagar i rad, för att jag mår så illa utav det efter runt 5 dagar så jag lägger ner pga det!
Citera
2009-04-13, 01:06
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Alltså ni missförstog mig!

Jag kan inte bli beroende för jag kan inte ta sub så många dagar i rad, för att jag mår så illa utav det efter runt 5 dagar så jag lägger ner pga det!

Okej nu är jag med. Hur länge dröjer det tills du kör ett race igen då?
Något måste ju driva dig till att göra det igen?
Citera
2009-04-13, 01:15
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cipher
Om du vill bli beroende får du nog se till att ta det i mer än fem dagar, när det är så pass lång halveringstid som på exempelvis buprenorfin. Det är inget roligt beroende dock. Ett tag kunde jag behöva över 40-50 mg per dag. Toleransen höll sig låg bra länge, sedan sköt det iväg och förstörde min ekonomi helt och totalt, på väldigt kort tid.

Klart man inte vill bli beroende. Taket för buprenorfin är väl lägre än dom groteska mängderna. Hur gjorde du när du tände av? Du funderade inte på och köra IV för och kunna dra ner på mängden och komma mycket billigare undan?
Citera
2009-04-13, 01:31
Bannlyst
Citat:
Okej nu är jag med. Hur länge dröjer det tills du kör ett race igen då?
Något måste ju driva dig till att göra det igen?

När jag väl köper på mig så jag har hemma så kör jag kanske 5 dagar i rad. Sen uppehåll i kanske 3 dagar, sen på det igen. Men ofta så brukar jag strunta i att köpa så jag bara har lite, då brukar det blir ca torsdag till söndag, sen sluta. Kan bli uppehåll på veckor och månader med beroende på hur sugen jag är! Innan det här racet så var det kanske ett halvår sen (med reservation för grova missbedömningar utav tid ).

Det som driver mig nu är att jag mår bättre, blir mysigare, mer motiverad och orkar ta tag i saker som jag annars bara skjuter upp!

Jag älskar att kunna "vara som andra", och må bra, kunna uppskatta småsaker, som en promenad. Och sen att kunna plocka in disken för att man vet att man mår bättre efteråt, och för att det är skönt att få det gjort, istället för att skjuta upp det tills kl 4 innan man lägger sig för att sabba dygnsrythmen.

Vad driver dig? Hur fungerar din vardag på sub gentemot vardagen utan sub?

Ha det fint!
Citera
2009-04-13, 01:47
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
När jag väl köper på mig så jag har hemma så kör jag kanske 5 dagar i rad. Sen uppehåll i kanske 3 dagar, sen på det igen. Men ofta så brukar jag strunta i att köpa så jag bara har lite, då brukar det blir ca torsdag till söndag, sen sluta. Kan bli uppehåll på veckor och månader med beroende på hur sugen jag är! Innan det här racet så var det kanske ett halvår sen (med reservation för grova missbedömningar utav tid ).

Det som driver mig nu är att jag mår bättre, blir mysigare, mer motiverad och orkar ta tag i saker som jag annars bara skjuter upp!

Jag älskar att kunna "vara som andra", och må bra, kunna uppskatta småsaker, som en promenad. Och sen att kunna plocka in disken för att man vet att man mår bättre efteråt, och för att det är skönt att få det gjort, istället för att skjuta upp det tills kl 4 innan man lägger sig för att sabba dygnsrythmen.

Vad driver dig? Hur fungerar din vardag på sub gentemot vardagen utan sub?

Ha det fint!

Känner så väl igen mig i det du skriver. Jag kan gå från sjuk(depression, Ångest) Till frisk på en timma.

Jag tror dock inte detta är hållbart för mig utan att känna tryggheten av att ha det på recept, kanske inte ens då heller. Mitt psykiska beroende tar över direkt och jag blir olycklig utan så därför har jag nu valt att hålla mig ifrån buprenorfin.

Ju längre tiden går desto lättare blir det. Ha det gott du med!
Citera
2009-04-13, 02:15
Medlem
Ciphers avatar
Citat:
Klart man inte vill bli beroende. Taket för buprenorfin är väl lägre än dom groteska mängderna. Hur gjorde du när du tände av? Du funderade inte på och köra IV för och kunna dra ner på mängden och komma mycket billigare undan?
Jag tog det intravenöst varje gång, från start. Ja, taket är 32 mg, men jag tog det flera gånger utspritt över hela dagen.

Jag trappade ner i ungefär en vecka, och sedan slutade jag tvärt. Slutade även med Iktrovil och Temesta som jag var beroende av, på samma gång. Det var den värsta avtändningen jag varit med om, värre än heroin, morfin, fentanyl, och allt annat jag gått på. Det här var för ett par månader sedan nu, och jag är inte återställd ännu. Långt ifrån. Nu är jag dock beroende utav GBL, röka och kratom i stället.
Citera
2009-04-13, 21:59
Medlem
Sobes avatar
Tjena alla Subälskare

Nu är saken såhär att jag har tagit sub sedan julas dagligen och innan dess flera dagar i veckan i ca: tre år.
Men är bara så trött på hela skiten nu så jag bestämde mig för att försöka hålla upp fem dagar och sen ta en dos på 0,8 mg och sedan försöka hålla mig till att ta det en gång i veckan som jag har gjort en gång i tiden.

Det konstiga var att under de fem dagarna som jag höll upp så fick jag ingen avtändning överhuvudtaget, visst jag var väl inte på topp men fungerade normalt på jobb och psyket var väl inte sämre än normalt.
Nu är min fråga om detta är normalt, borde jag inte fått någon slags avtändning?

Ska försöka hålla mig till ta en gång i veckan nu och jag har gett suben till morsan så hon kan ge dom till mig var Lördag (Subdagen)
Citera
2009-04-13, 22:48
Medlem
sunfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobe
Tjena alla Subälskare

Nu är saken såhär att jag har tagit sub sedan julas dagligen och innan dess flera dagar i veckan i ca: tre år.
Men är bara så trött på hela skiten nu så jag bestämde mig för att försöka hålla upp fem dagar och sen ta en dos på 0,8 mg och sedan försöka hålla mig till att ta det en gång i veckan som jag har gjort en gång i tiden.

Det konstiga var att under de fem dagarna som jag höll upp så fick jag ingen avtändning överhuvudtaget, visst jag var väl inte på topp men fungerade normalt på jobb och psyket var väl inte sämre än normalt.
Nu är min fråga om detta är normalt, borde jag inte fått någon slags avtändning?

Ska försöka hålla mig till ta en gång i veckan nu och jag har gett suben till morsan så hon kan ge dom till mig var Lördag (Subdagen)

Subavtändningen brukar ta ca en vecka på sig att visa sitt fula tryne så det kan komma nu snart då men du har ju inte tagit så jättelänge dagligen så det behöver inte bli värre än såhär heller. Det e så väldigt individuellt oxå när avtändningssymptomen kommer, hur starka dom e o hur länge dom sitter i så för dig kanske det inte blir värre än så som det e nu. Grattis isf....hehe.

Bra att du kommit på att du vill ta det mer sällan iaf, jag hoppas du fixar det.
Citera
2009-04-13, 23:09
Medlem
Sobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunfighter
Subavtändningen brukar ta ca en vecka på sig att visa sitt fula tryne så det kan komma nu snart då men du har ju inte tagit så jättelänge dagligen så det behöver inte bli värre än såhär heller. Det e så väldigt individuellt oxå när avtändningssymptomen kommer, hur starka dom e o hur länge dom sitter i så för dig kanske det inte blir värre än så som det e nu. Grattis isf....hehe.

Bra att du kommit på att du vill ta det mer sällan iaf, jag hoppas du fixar det.

Ja man får verkligen hoppas det inte blir värre, blir ju väldigt jobbigt att sköta jobbet m.m isf. Lyckade faktiskt hålla mig till att ta det en gång i veckan i några års tid men sen började man ta oftare och oftare och till sist varje dag. Man måste ha en stor respekt för det.
Sen är det ingen hit att ta det varje dag iheller för man känner ju knappt av det. Nä ska verkligen försöka hålla mig till en gång i veckan nu i fortsättningen.
Dessutom har jag stöd av morsan och hon fick all min sub så hon kan ge det till mig istället.
Har mist min självdisciplin helt. Förr kunde jag ha det hemma utan att ta av det varje dag.
Nä nu ska jag lägga mig, jobb imorgon
Men tack för ditt svar.
Citera
2009-04-14, 13:35
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunfighter
Subavtändningen brukar ta ca en vecka på sig att visa sitt fula tryne (...)

Nja, det är lite överdrivet. Men du kan räkna med att känna de första abstinenssymptomen ungefär 24-48 timmar efter din sista dos (om du har gått på sub en längre tid, vill säga). Jag genomled en fyra veckor lång avtändning från sub, efter att ha tagit det ungefär i 6-7 månader dagligen. Det var verkligen en av de värre upplevelserna jag har haft. Den första veckan var värst, med 41 graders feber, kallsvett, kräkningar, och en total brist på energi. Men efter ungefär 4 veckor var de fysiska symptomen över.
Citera
2009-04-14, 17:21
Medlem
Sobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Nja, det är lite överdrivet. Men du kan räkna med att känna de första abstinenssymptomen ungefär 24-48 timmar efter din sista dos (om du har gått på sub en längre tid, vill säga). Jag genomled en fyra veckor lång avtändning från sub, efter att ha tagit det ungefär i 6-7 månader dagligen. Det var verkligen en av de värre upplevelserna jag har haft. Den första veckan var värst, med 41 graders feber, kallsvett, kräkningar, och en total brist på energi. Men efter ungefär 4 veckor var de fysiska symptomen över.

Det låter verkligen inte trevligt
Är själv väldigt förvånad att jag slapp så lindrigt undan, tog trots allt varje dag i över fyra månader. Tror det kan bero på att jag i princip aldrig ökade dosen (0,8-1.6 mg per dag).
De jävligaste just nu är rastlösheten, inget är kul...
Nåväl ha det fint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in