2008-08-27, 11:18
Medlem
henke1984s avatar
kan man bota illamåndet dagen efter sub med sub? ..
Citera
2008-08-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Tog du 1,136mg för 7 dagar sen? Eller hur räknade du ut det där? Halveringstiden är inte någon linjär dalgång riktigt.. För isåfall skulle man aldrig bli ren.

Sen kanske jag räknar tokigt nu.

Njää, inte riktigt, efter att ha varit ren i sju dagar återstår ca 0,1mg i min kropp. Och med den typen av matematik man använder för att beräkna halveringstid så är det omöjligt att komma till 0, eftersom h-->0, så kan koncentrationen isåfall aldrig nå noll; men metoden ger ett resultat som ligger tillräckligt nära sanningen för att duga i det här fallet =)
Citera
2008-08-27, 19:34
Medlem
UZIdoesITs avatar
Mums för denna härliga opiat!

Sitter här och myser.
Ca: 3mg intogs nasalt för 20min sen.

Citera
2008-08-28, 00:24
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Mums för denna härliga opiat!

Sitter här och myser.
Ca: 3mg intogs nasalt för 20min sen.

förstår inte hur ni kan få ut någon som helst njutning av subutex när man upplevt jonk
Citera
2008-08-28, 00:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
förstår inte hur ni kan få ut någon som helst njutning av subutex när man upplevt jonk
Jag märker då ingen skillnad, Subutex är precis lika bra som det alltid har varit...
Citera
2008-08-28, 01:07
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias

Seriöst, jag köper hellre 3 sub än 1 boll.
Vad räcker längst?

Såklart att smacket är bättre (om det är av "okej" kvalite') men jag är ingen miljadär. (tyvärr )
Citera
2008-08-29, 10:02
Medlem
tem04s avatar
Nej ......

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag märker då ingen skillnad, Subutex är precis lika bra som det alltid har varit...
Samma sak här, en ytterst angenäm Opiat, som lindrar smärt!!!
Citera
2008-08-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Min fru ligger just nu kraftigt uppskuren på sjukhuset . Kan säga att jag sköt i henne lite sub först för o dämpa smärtan innan vi var tvugna o åka iväg. Det märktes inget dom sövde henne och sen fick hon ketogan med egen knapp o trycka på ingen krock lr nåt

Subutex kan blockera övriga opiater partiellt

Dvs om du sköt i din fru lite sub och sedan får hon Ketogan så kan det bli så att effekten av Ketoganet försämras...Förstår du?
Subutex är opioidagonist+antagonist

Jag kan säga så här: En gång hade jag subutex i kroppen när jag skulle ta Heroin och jag behövde mer Heroin än vanligt för att uppnå samma ruseffekt......så det blockerar partiellt inte krockar
Citera
2008-08-29, 14:00
Medlem
TomiXIIs avatar
Som jag förstått det så får man absolut inga opioider om man har substitutbehandling.

Det att ketobemidon inte krockar med buprenorfin är nog inte allmänt erkänt inom sjukvården heller.
Citera
2008-08-29, 19:47
Medlem
hur stor skillnad är det i rus (längd, känsla etc) mellan buprenorfin under tungan och nasalt?
Citera
2008-08-29, 20:19
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudemonkey
hur stor skillnad är det i rus (längd, känsla etc) mellan buprenorfin under tungan och nasalt?

Inte stor, men man får vad jag förstått ut mest vid nasalt intag.
Citera
2008-08-30, 00:48
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudemonkey

Biotillgängligheten är högre nasalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in