2011-11-12, 03:21
Medlem
Moments avatar
Nej det du beskriver är det jag letar efter. Sen går det att blanda tramadol och sub, så SRNI biten kan man ha samtidigt.
Citera
2011-11-12, 17:55
Medlem
slaeshs avatar
aldrig sett.. prova innan du köper något sånt! finns väl bara buprenotex, subutex och suboxone och alla har märkning.
Citera
2011-11-12, 18:18
Medlem
skulle inte tro att det är subutex ifall någon försöker sälja det. Skulle heldre tro att det är Tramadol då jag flera gånger träfat på schysst tramadol utan någon som helst märkning, dock var det oftast i kartor då...
Citera
2011-11-12, 22:16
Medlem
Japp, dom finns! Ett nytt plagiat som delas ut på programmet, har själv köpt ett par st. Dom är stenhård att krossa och heter kort o gott "Buprenorfin"...
Citera
2011-11-13, 01:30
Medlem
Yes dom finns, jag har också stött på dom och det är buprenorfin.
Citera
2011-11-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Förstår faktiskt inte grejen med sub. Kört ett tiotal ggr (veckors uppehåll), gillar det såklart men tycker tram är härligare faktiskt. Får ni eufori av sub? Jag noddar och det är riktigt häftigt, "drömmer" att jag gör saker och det känns helt verkligt ja ni vet=) men det är inte som på tram att jag känner mig lycklig, nästan Ead. Mest en känsla i kroppen på sub, en sänkt känsla. Måste man gå in sig på det för att verkligen älska det..?

Jag själv håller Sub som ensam favorit om ja får välja fritt sett till helheten!
Tror det är väldigt personligt vad för upplevelse man får av substanserna som med allt annat.

Håller med om att mycket av känslan sitter i kroppen när man tar det nasalt. Däremot när jag röker det så sätter sig mycket i huvudet. Blir väldigt uppåt, lyckligare, mer påhittigt och får mycket mera gjort. Samma typ av känslor som du beskriver på tradden. Fast för mig så överglänser subben trad helt och hållet. Det funkar mycket bättre som smärtlindrande på mig också.
Tar första dosen nasalt sen röker lite när jag ska fylla på om jag vill ha starkare rus känslor. Men oftast tar jag bara nasalt, tycker det ger tillräckligt och behöver inte gå in mig på det eller öka doserna får en väldigt bra känsla i hela mig med att fylla på med en näsa istället för att röka.

Jämfört med trad( som jag också gillar) som känns det lite som en light version av Subutex. Det har allt tradden har och lite mera. Starkare rus både i kroppen och pigg/uppåt delen, starkare glädje känslor och bättre mot fysisk värk. Sen tror jag att det ger mig lite extra placebo effekt genom smärtlindringen, det gäller trad också att jag ofta känner starkare effekt på lägre doser än vänner vad vänner gör som inte har kronisk värk. bara att slippa den ger ett glädjerus i sig

Understryker med fet penna att detta är vad JAG tycker och känner! finns nog många som inte håller med mig alls så bäst att skriva att det är min personliga åsikt.
Ja, jag är ganska starkt påverkad av just Subutex i skrivande stund också.
Citera
2011-11-16, 20:05
Medlem
Tomatpures avatar
Hur länge synns ämnena buprenorfin och norbuprenorfin i blodet?
Citera
2011-11-16, 20:19
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Förstår faktiskt inte grejen med sub. Kört ett tiotal ggr (veckors uppehåll), gillar det såklart men tycker tram är härligare faktiskt. Får ni eufori av sub? Jag noddar och det är riktigt häftigt, "drömmer" att jag gör saker och det känns helt verkligt ja ni vet=) men det är inte som på tram att jag känner mig lycklig, nästan Ead. Mest en känsla i kroppen på sub, en sänkt känsla. Måste man gå in sig på det för att verkligen älska det..?

Tramadol påverkar CNS på ett sät som inte subutex eller de flesta andra opioiderna gör har jag för mig. Därav käkspänningarna, euforin och de andra biverkningarna som man får av centralstimulerande droger. Så det går inte att jämföra tramadol med andra opioider direkt.
Citera
2011-11-18, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
[b]Q: Vad är buprenorfin?
...

tack, för den fina f&q'n!!!

du skriver bra, klart, strukturerat och ändamålsenligt med rikt flöde
men framför allt så har du en fantastisk förmåga att abstrahera
det e manligt och sexigt, indeed
kudos till dig!
Citera
2011-11-18, 21:25
Bannlyst
Nu har kulmen av ruset bedarrat och jag är fruktansvärt trött, men inte så sömnig. Jag har bytt till mig subben för oxy, för att kunna lägga av mig oxy. Jag är faktiskt glad över att subben rent rusmässigt var väldigt usel. För nu kanske jag kan lägga av med oxyn. Jag tycker inte min själ drabbades av något rus som är jämfört det minsta med oxyn. Jag blev inte lycklig helt enkelt, och då var det första gången med subben! Kanske har jag doserat fel eller gjort något annat fel?

Nu spydde jag för andra gången, kan inte gå utan går som jag är aspackad, svettningar. Men inte något sug efter oxy. Kan det bli bättre? Nej, det här är nog det bästa. Hur ska jag kunna fastna i detta?
Jo, förresten. Jag spolade ner mellan runt 100-150 tabletter av olika valörer, 5-40mg, nu sista gången jag spydda. Jag har 3 subbåttor minus 0.125g kvar. Det får räcka för att trappa ner. Jag funderar på spola ner en eller kanske t o m 2 av de subåttor jag har kvar. Nej, det vågar jag inte.
Kanske Gud äntligen har sett mig och bestämt sig för att hjälpa mig. Det ser nästan så ut faktiskt. Och kanske min f d kille snart kommer hem och då tänker jag ringa honom och säga att jag älskar honom och att det inte finns något mer i världen än att jag vill vara tillsammans med honom.
Senast redigerad av LeRebelle 2011-11-18 kl. 21:40.
Citera
2011-11-18, 21:50
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeRebelle
Nu har kulmen av ruset bedarrat och jag är fruktansvärt trött, men inte så sömnig. Jag har bytt till mig subben för oxy, för att kunna lägga av mig oxy. Jag är faktiskt glad över att subben rent rusmässigt var väldigt usel. För nu kanske jag kan lägga av med oxyn. Jag tycker inte min själ drabbades av något rus som är jämfört det minsta med oxyn. Jag blev inte lycklig helt enkelt, och då var det första gången med subben! Kanske har jag doserat fel eller gjort något annat fel?

Nu spydde jag för andra gången, kan inte gå utan går som jag är aspackad, svettningar. Men inte något sug efter oxy. Kan det bli bättre? Nej, det här är nog det bästa. Hur ska jag kunna fastna i detta?
Jo, förresten. Jag spolade ner mellan runt 100-150 tabletter av olika valörer, 5-40mg, nu sista gången jag spydda. Jag har 3 subbåttor minus 0.125g kvar. Det får räcka för att trappa ner. Jag funderar på spola ner en eller kanske t o m 2 av de subåttor jag har kvar. Nej, det vågar jag inte.
Kanske Gud äntligen har sett mig och bestämt sig för att hjälpa mig. Det ser nästan så ut faktiskt. Och kanske min f d kille snart kommer hem och då tänker jag ringa honom och säga att jag älskar honom och att det inte finns något mer i världen än att jag vill vara tillsammans med honom.

Nu behöver ju inte du funka som mig och många andra men ofta så behöver man gå in sig på vissa opioider. Vissa faller på en gång, för andra tar det tid.

För mig tog det lång tid innan jag insåg att jag faktiskt älskade Sub. Det smög sig på mig liksom... Innan Suben hade jag gått på Morfin (Dolcontin mest) och jag blev riktigt besviken på Suben i början. När jag väl fick tag i Dolcontin igen så... "Neh, jag vill ha Sub!"

Sedan började jag lalla med Oxy och nu tycker jag inte om Sub längre =/

Opioider kan vara knepiga ibland...
Citera
2011-11-18, 22:16
Bannlyst
jo, så kan det vara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem