Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Förstår faktiskt inte grejen med sub. Kört ett tiotal ggr (veckors uppehåll), gillar det såklart men tycker tram är härligare faktiskt. Får ni eufori av sub? Jag noddar och det är riktigt häftigt, "drömmer" att jag gör saker och det känns helt verkligt ja ni vet=) men det är inte som på tram att jag känner mig lycklig, nästan Ead. Mest en känsla i kroppen på sub, en sänkt känsla. Måste man gå in sig på det för att verkligen älska det..?
Jag själv håller Sub som ensam favorit om ja får välja fritt sett till helheten!
Tror det är väldigt personligt vad för upplevelse man får av substanserna som med allt annat.
Håller med om att mycket av känslan sitter i kroppen när man tar det nasalt. Däremot när jag röker det så sätter sig mycket i huvudet. Blir väldigt uppåt, lyckligare, mer påhittigt och får mycket mera gjort. Samma typ av känslor som du beskriver på tradden. Fast för mig så överglänser subben trad helt och hållet. Det funkar mycket bättre som smärtlindrande på mig också.
Tar första dosen nasalt sen röker lite när jag ska fylla på om jag vill ha starkare rus känslor. Men oftast tar jag bara nasalt, tycker det ger tillräckligt och behöver inte gå in mig på det eller öka doserna får en väldigt bra känsla i hela mig med att fylla på med en näsa istället för att röka.
Jämfört med trad( som jag också gillar) som känns det lite som en light version av Subutex. Det har allt tradden har och lite mera. Starkare rus både i kroppen och pigg/uppåt delen, starkare glädje känslor och bättre mot fysisk värk. Sen tror jag att det ger mig lite extra placebo effekt genom smärtlindringen, det gäller trad också att jag ofta känner starkare effekt på lägre doser än vänner vad vänner gör som inte har kronisk värk. bara att slippa den ger ett glädjerus i sig
Understryker med fet penna att detta är vad
JAG tycker och känner! finns nog många som inte håller med mig alls så bäst att skriva att det är min personliga åsikt.
Ja, jag är ganska starkt påverkad av just Subutex i skrivande stund också.