2008-08-07, 22:20
Medlem
Eyeopeners avatar
Hur länge skall man vänta för att få någon effekt utav opiater och opioder igen efter att ha ta buprenorfin?

Dum som jag var så tog jag en dos till igår kväll dagen efter första dosen och fick ingen som helst effekt alls då. Läste att det inte skulle blockera tramadol effekten, men har tagit det nu och känner endast av speedigheten och inget annat.

En konstig sak kanske, Stilnoct har varit helt verkningslöst dom här dagarna, det enda som har funkat för sömnen har varit Imovane. En jobbig bieffekt för mej då jag har problem med just min sömn, men skall inte klaga då jag har mig själv att skylla och inte buprenorfinet.

En annan fråga är det någon ideé att fylla på sin dos utav tramadol i hopp om att få "opi" känslan eller är det bara meningslöst och slöseri?
Citera
2008-08-08, 00:06
Medlem
grappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Och det försvinner helt ur kroppen på 48 timmar.
Okok, nice. Var inga problem att få ett rus på sub ikväll iaf, mår som en gud på ca 1.8mg sub.

Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
En annan fråga är det någon ideé att fylla på sin dos utav tramadol i hopp om att få "opi" känslan eller är det bara meningslöst och slöseri?
Jag tycker att det låter som en fråga om tollerans, då sub inte ska blockera effekten av tramadol. Om det är värt att fylla på mer är en annan fråga, se upp för ep-anfall. Lätt hänt, de flesta i min omgängeskrets har råkat ut för ett när de tagit för mkt tram i jakt efter ett skönare rus. Inklusive mig själv, vilket slutade i ett 10 minuter långt anfall. Tacka gud för att det var folk i närheten när det hände.

Peace

Mvh grappen
Citera
2008-08-08, 01:36
Medlem
Fuckts avatar
Alltså nu har jag en fråga, hur kommer det sig att nasalt intag har så mycket högre biotillgänglighet än om man stoppar den under tungan som den är till för och vad motsvarar 8mg under tungan med nasalt?
Citera
2008-08-08, 07:18
Bannlyst
Citat:
Alltså nu har jag en fråga, hur kommer det sig att nasalt intag har så mycket högre biotillgänglighet än om man stoppar den under tungan som den är till för och vad motsvarar 8mg under tungan med nasalt?

I näsan så är det väldigt tunna slemhinneväggar som väldigt lätt och snabbt släpper igenom subutexen in i blodomloppet, medans tungan har tjockare hud, och går inte lika snabbt och effektivt in i blodomloppet helt enkelt..
Eller enkelt är det ju inte, man måste nog vara läkare för att verkligen förstå, men så som jag har uppfattat det så är det så det gäller!

Jag tycker att om jag ska motsvara 1mg i näsan, med en dos under tungan, så kanske jag behöver 1,5-2mg!

Gissar på att andra är olika! Vill minnas att pinkape sa att han fick lika bra effekt under tungan!

Jag har dock svårt att ha det under tungan.. Liksom inte svälja på hur länge som helst, och den där gunkiga smaken i minnen konstant..

Ha de bra!
Citera
2008-08-08, 10:56
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Citat:

Jag tror då näsan slemhinnor är mycket känsligare och tas upp fortare än under tungan då det tas upp saktare.

Alltså under tungan så tas det upp under en längre tid och ger inte lika kraftigt rus som nasalt men du blir endå lika "bäng".

Min teori, sedan så tror jag även att föregående talare har korrekt.
Citera
2008-08-08, 12:41
Medlem
Vad är en bra dos att ta när det gäller subutex, har inte tagit detta förut men ätit en del kodein och trammadol och somadril i mina dagar.

Så hur mycket skall man ta för att få ett gott rus men utan att må alltför illa (om man mår illa hur bra funkar postafen mot subbillamående)
Citera
2008-08-08, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Vad är en bra dos att ta när det gäller subutex, har inte tagit detta förut men ätit en del kodein och trammadol och somadril i mina dagar.

Så hur mycket skall man ta för att få ett gott rus men utan att må alltför illa (om man mår illa hur bra funkar postafen mot subbillamående)

Eftersom det är en ny drog för dig och du inte riktigt vet hur din kropp kommer att reagera så kan du köra på en dos runt 0,5-1mg.
Vad som är en bra nybörjar dos kan bero på en mängd olika faktorer, som jag inte kommer gå in på.

Ta 3 postafen en ½ h innan intagande av Sub. Sub känns nog inte lika trevligt utan postafen.

Subben ”maler” du ner till ett pulver som du sedan ”andas” in genom näsan, inte för hårt.
Det ska vara slemhinnorna i näsan som gör jobbet.

OBS! Angående dosstorlek så står det i FAQ:en 1mg. Detta är en bättre dos enligt mig.
Tänk på att de som har förespråkat en mindre dos har varit mindre i kroppen.
Men första gången kan det vara bra med en mindre dos. Du bestämmer.
Citera
2008-08-08, 21:06
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
Eftersom det är en ny drog för dig och du inte riktigt vet hur din kropp kommer att reagera så kan du köra på en dos runt 0,5-1mg.
Vad som är en bra nybörjar dos kan bero på en mängd olika faktorer, som jag inte kommer gå in på.

Ta 3 postafen en ½ h innan intagande av Sub. Sub känns nog inte lika trevligt utan postafen.

Subben ”maler” du ner till ett pulver som du sedan ”andas” in genom näsan, inte för hårt.

OBS! Angående dosstorlek så står det i FAQ:en 1mg. Detta är en bättre dos enligt mig.

Tre Postafen? Räcker det inte med en?
Citera
2008-08-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Tre Postafen? Räcker det inte med en?

Nej inte för mig. Fass rekomenderar dock inte mer än 2 per dygn.
Jag vet inte om 75mg meklozinhydroklorid gör ett bättre jobb än 25mg.
Men för mig så funkar det. Placebo eller effekt. Jag vet inte.

Har du ett svar?

(ändrat om lite)
Senast redigerad av Dennix 2008-08-08 kl. 22:41.
Citera
2008-08-08, 22:44
Medlem
Citat:

Är inte 1mg för mycket??
vissa säger så lite som 0,25mg...
Citera
2008-08-09, 00:53
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Nej inte för mig. Fass rekomenderar dock inte mer än 2 per dygn.
Jag vet inte om 75mg meklozinhydroklorid gör ett bättre jobb än 25mg.
Men för mig så funkar det. Placebo eller effekt. Jag vet inte.

Har du ett svar?

(ändrat om lite)

Nej. Funkar det så kör du självfallet på. Jag var tidigare av uppfattningen att mer än en inte skulle ge någon bättre hjälp, men nu är jag inte lika säker längre. Även om det är placebo, så mår man ju bättre, och det är det som räknas.

Förlåt denna noobiga fråga, kan man blanda sub och LSD?
Senast redigerad av Kapillär 2008-08-09 kl. 01:37.
Citera
2008-08-09, 03:40
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingeling
Är inte 1mg för mycket??
vissa säger så lite som 0,25mg...

Körde 0,6mg med en postafen innan min första gång på Sub, utan opitolerans, gick skitbra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in