Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Är iof inte på "clud nr 9" just nu men jag känner endå av den lilla dosen jag tog.
Kommer förmodligen att öka dosen försiktigt under kvällen, vill bara inte att jag fyller min rus kvot så att jag måste vänta i nån/några dagar tills jag känner nått igen.
Hur gör du när du tar sub varje dag? Får du nått opi rus varje dag?
Tänkte ta temgestic som substitut till Tram under en period.
Jag vill själv kunna få mej en skön opi kännsla under kvällarna varje dag utav temgesic. Men första gången jag provade så fick jag absolut ingen effekt alls dagen efter och då tog jag strax över 1.2mg dagen innan.
Nej, jag får inte ett Opirus varje dag... väldigt sällan jag får det faktiskt. Jag kan kontrollera det där lite om jag sköter mig. Just nu ligger jag på en sådan nivå att jag kan ge mig själv ett rus om jag "vill". Det för att jag nyligen har varit utan i några dagar. Ett ofrivilligt uppehåll där jag iofs hade en del substitut som Oxy och andra saker.
Hur som helst... Jag börjar dagen med att ta en dos på en gång när jag kliver upp. Denna dos ger inget rus alls. 0,5 ligger den på. Varje dag bestämmer jag mig för att bara ta den lilla dosen för att bli normal & sedan ska jag inte ta mer eftersom det inte gör någon nytta iaf. Så blir det ju aldrig... Så runt 11-12 tar jag ytterligare en sådan liten dos bara för det mentala. Har även ett psykiskt beroende som blir stillat om jag får pulver =) Efter några timmar kommer detta behov igen och då kan jag bestämma mig för om jag ska slösa bort lite till på inget eller om jag ska ta en lite större dos & kanske få ett rus. Jag brukar bestämma mig för just det... Men av rädsla för att slösa för mycket så tar jag inte mycket nog & det slutar med ångest över dagens slös.
På morgonen dagen efter börjar allt om igen.
Efter några dagar av detta så brukar förmiddagsdosen bli större, så jag definitivt ska få ett rus. Då brukar jag också lyckas. Då tar jag alltså mer än dom här lite, lite mer-doserna. Det brukar sluta med en pytte 0,5 på kvällen där också för att lugna det psykiska beroendet.
Efter ett tag har dom här lite mer-doserna blivit morgondosen & extra stora-doserna blir lite mer-doserna. Tillslut är jag uppe i kanske 7 mg/dag fördelat på 2-4 doser och här händer absolut ingenting. Sedan tar allt slut, med en massa ångest.. pengarna är slut & jag får abstinens. Så börjar allt om igen.
Men hur det än är så funkar det här systemet bäst för mig. Pga att jag delar upp det i smådoser under dagen så har jag fortfarande möjlighet att ibland få ett rus & jag klarar mig ganska länge på en Sub. Några dagar iaf... Och det håller mig ju iaf frisk. Hade jag kört större doser redan från början så skulle toleransen ökat snabbare och en Sub skulle inte räcka länge alls. Sedan har jag märkt att min näsa inte kan ta upp mer än 1-2 mg, även om jag försöker med mer. Jag får alltså ingen mer effekt. Annars skulle det ju locka betydligt mer att ta kanske 5 mg på en gång, men av erfarenhet vet jag att det inte funkar på mig. Näsan blir full av vitt torkat pulver som senare bara rasar ut

Jag har försökt blöta upp det i näsan utan resultat...
Så jag kör min 0,5 bara för att vakna & sedan ca 2-3 mentala 0,5 under dagen. Ibland 1 mg på en gång och enstaka 2 mg. Har jag gott om Sub så är 2 mg morgondosen tillslut då. Skulle jag kört t. ex. 4 mg varje gång så skulle det ju gå åt 2 st Sub8/dag eftersom jag vill kunna ta flera ggr. Jag har inte råd med det och tolerans bygger man upp vilken dos man än ligger på. Jag har lärt mig leva med att den skönaste känslan får jag njuta av efter en abstinens & resten av tiden är mest för att stilla beroendet & fungera som människa. Orka med saker som man måste göra...
Men att, som du skrev, öka dosen försiktigt under kvällen tror jag inte är en sådan bra idé. Dom flesta verkar tycka att påfyllningar på Sub inte är så jättebra och en kontinuerlig ökning ska man nog akta sig för.
Jag tror påfyllningar ställer till det rejält. När det gäller Kodein så är det alltid påfyllningarna som ställt till det för mig. Nu gör jag ju så själv men jag tycker ju det är värt priset jag får betala.... eftersom jag inte nöjer mig med en gång. Reglerna kring toleransen förändras efter ett tag om man ökar med lite hela tiden. Kroppen verkar ställa in sig på att det ska bli en ökning varje gång så man kan som inte stanna helt plötsligt, trots att man stannar på en dos man bara tagit en gång tidigare. Det är bara en ökning som ger ett rus. Ett rus/ökning alltså. Så funkar det på mig iaf... Tillslut funkar inte ens ökningarna längre.
Vet inte om man ens fattar något av det jag skriver nu för just idag gjorde jag en extrados som gav resultat

Jag tog en chansning och lade på fast jag egentligen inte har råd. Men det funkade. Kroppen har inte lyckas mätta sig på Suben än =) Och nu behövde jag bara 1,5 för att må bra. Men jag kommer alltså att backa till 0,5 igen för att inte sabba allt nu.