2008-08-09, 15:27
Medlem
Lite OT.
Det jag har läst om Postafen/ Meklozin är att den ska hjälpa främst innerörat genom att dämpa dess funktioner.
Man blir inte lika känslig mot rörelser.
Men det står även att det verksamma ämnet i Postafen kan dämpa och lugna vissa centra i hjärnan.
Dessa centra styr bland annat funktionerna för illamående och kräkningar. Så en äkta effekt borde Postafen ha.
Men det suger att inte veta om det är placebo eller inte.

Nästa gång så ska jag bara ta en tablett och se om det funkar lika bra.
3 st känns lite overkill. Det finns ju självklart andra sorters tabletter.
Har man en flickvän som blir illamående någon gång i månaden så har hon säkert bättre tabletter mot illamående.
Men det är ju inte alltid man får ta.
Citera
2008-08-10, 11:45
Medlem
tem04s avatar
!!

Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Tre Postafen? Räcker det inte med en?
Jaa man blir trött av den skiten .....faaan på sub blir man ju inte spysjuk......meeen TrallalaTrammset.....som å spela på lotto man ska spy eller få ett ep anfall.
Citera
2008-08-10, 17:10
Bannlyst
Fan vad buprenorfin suger för mig, känns bara som gammalt hispatjack. OMÖJLIGT att nodda om jag inte blandar med shot. Är det fler som förlorat förmågan att njuta av buprenorfin? Jag startade på ett mg, tog oftast 4mg per dag, körde väl två-tre dagar i stöten.
Citera
2008-08-10, 18:24
Medlem
Eyeopeners avatar
Testar Temgesic nu igen efter att hållit upp i några dagar.
Skrev i ett tidigare inlägg att det även tog bort opi effekten utav tramdaol men det funkade visst bra endå, jag som hade tagit mej en för liten dos bara

Så nu så sitter jag här en söndag och har kört med lite ritalin under eftermidagen efter jobbet och nu blandat in lite temgesic.

Känner av det redan nu efter endast 0,25mg. Första gången jag tog var jag uppe i över 1mg och det kändes ju bra för tillfället men dagen efter fick jag som sagt ingen effekt alls på samma dosering. Eftersom vad jag har förstått nu har med den antogonistiska effekten att göra.

Så nu hoppas jag att hittar den ultimata dosen som jag kan bli mysig utav under en betydligt längre tid en förut.

Trodde nämligen att temgesic och Tramadol gav varandra korstollerans och har ganska så hög tollerans nivå på tramadol just nu, så jag tänkte att jag behövde en hel del temgesic för att känna av nått. Men tydligen verkar det inte vara någon större korstollerans vad jag känner nu. För 0,25mg är väl inte någon väldigt stor dos?
Senast redigerad av Eyeopener 2008-08-10 kl. 18:54.
Citera
2008-08-10, 19:10
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeopener
Skrev i ett tidigare inlägg att det även tog bort opi effekten utav tramdaol men det funkade visst bra endå, jag som hade tagit mej en för liten dos bara

Så nu så sitter jag här en söndag och har kört med lite ritalin under eftermidagen efter jobbet och nu blandat in lite temgesic.

Känner av det redan nu efter endast 0,25mg. Första gången jag tog var jag uppe i över 1mg och det kändes ju bra för tillfället men dagen efter fick jag som sagt ingen effekt alls på samma dosering. Eftersom vad jag har förstått nu har med den antogonistiska effekten att göra.

Så nu hoppas jag att hittar den ultimata dosen som jag kan bli mysig utav under en betydligt längre tid en förut.

Trodde nämligen att temgesic och Tramadol gav varandra korstollerans och har ganska så hög tollerans nivå på tramadol just nu, så jag tänkte att jag behövde en hel del temgesic för att känna av nått. Men tydligen verkar det inte vara någon större korstollerans vad jag känner nu. För 0,25mg är väl inte någon väldigt stor dos?
0,25 är ju typ den minsta dosen i universum 1 mg sägs ju vara en bra nybörjardos... om nu Temgesic funkar på samma vis som Sub. Har aldrig testat Temgesic.

0,25 var en lagom nybörjardos för mig men jag är pytteliten osv... Jag klarade mig ganska länge på den pyttedosen. Jag ligger på väldigt små doser jämförelsevis, även när jag tar som mest... tydligen. Jag har som mest tagit 5-6 mg/dag och då 3 mg som högst i en dos. Men då är det Sub då...

Att ta en hel eller två Sub på 8 mg st. ska tydligen inte vara något extremt eller konstigt det heller. Alltså 8-16 mg. Så 0,25 mg är verkligen lite då. Min medelnivå tycker jag är 2 mg/dos... vilket är lite då.
Citera
2008-08-10, 19:21
Medlem
Eyeopeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
0,25 är ju typ den minsta dosen i universum 1 mg sägs ju vara en bra nybörjardos... om nu Temgesic funkar på samma vis som Sub. Har aldrig testat Temgesic.

0,25 var en lagom nybörjardos för mig men jag är pytteliten osv... Jag klarade mig ganska länge på den pyttedosen. Jag ligger på väldigt små doser jämförelsevis, även när jag tar som mest... tydligen. Jag har som mest tagit 5-6 mg/dag och då 3 mg som högst i en dos. Men då är det Sub då...

Att ta en hel eller två Sub på 8 mg st. ska tydligen inte vara något extremt eller konstigt det heller. Alltså 8-16 mg. Så 0,25 mg är verkligen lite då. Min medelnivå tycker jag är 2 mg/dos... vilket är lite då.

Är iof inte på "clud nr 9" just nu men jag känner endå av den lilla dosen jag tog.

Kommer förmodligen att öka dosen försiktigt under kvällen, vill bara inte att jag fyller min rus kvot så att jag måste vänta i nån/några dagar tills jag känner nått igen.

Hur gör du när du tar sub varje dag? Får du nått opi rus varje dag?
Tänkte ta temgestic som substitut till Tram under en period.

Jag vill själv kunna få mej en skön opi kännsla under kvällarna varje dag utav temgesic. Men första gången jag provade så fick jag absolut ingen effekt alls dagen efter och då tog jag strax över 1.2mg dagen innan.
Senast redigerad av Eyeopener 2008-08-10 kl. 19:57.
Citera
2008-08-11, 16:00
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Är iof inte på "clud nr 9" just nu men jag känner endå av den lilla dosen jag tog.

Kommer förmodligen att öka dosen försiktigt under kvällen, vill bara inte att jag fyller min rus kvot så att jag måste vänta i nån/några dagar tills jag känner nått igen.

Hur gör du när du tar sub varje dag? Får du nått opi rus varje dag?
Tänkte ta temgestic som substitut till Tram under en period.

Jag vill själv kunna få mej en skön opi kännsla under kvällarna varje dag utav temgesic. Men första gången jag provade så fick jag absolut ingen effekt alls dagen efter och då tog jag strax över 1.2mg dagen innan.
Nej, jag får inte ett Opirus varje dag... väldigt sällan jag får det faktiskt. Jag kan kontrollera det där lite om jag sköter mig. Just nu ligger jag på en sådan nivå att jag kan ge mig själv ett rus om jag "vill". Det för att jag nyligen har varit utan i några dagar. Ett ofrivilligt uppehåll där jag iofs hade en del substitut som Oxy och andra saker.

Hur som helst... Jag börjar dagen med att ta en dos på en gång när jag kliver upp. Denna dos ger inget rus alls. 0,5 ligger den på. Varje dag bestämmer jag mig för att bara ta den lilla dosen för att bli normal & sedan ska jag inte ta mer eftersom det inte gör någon nytta iaf. Så blir det ju aldrig... Så runt 11-12 tar jag ytterligare en sådan liten dos bara för det mentala. Har även ett psykiskt beroende som blir stillat om jag får pulver =) Efter några timmar kommer detta behov igen och då kan jag bestämma mig för om jag ska slösa bort lite till på inget eller om jag ska ta en lite större dos & kanske få ett rus. Jag brukar bestämma mig för just det... Men av rädsla för att slösa för mycket så tar jag inte mycket nog & det slutar med ångest över dagens slös.

På morgonen dagen efter börjar allt om igen.

Efter några dagar av detta så brukar förmiddagsdosen bli större, så jag definitivt ska få ett rus. Då brukar jag också lyckas. Då tar jag alltså mer än dom här lite, lite mer-doserna. Det brukar sluta med en pytte 0,5 på kvällen där också för att lugna det psykiska beroendet.

Efter ett tag har dom här lite mer-doserna blivit morgondosen & extra stora-doserna blir lite mer-doserna. Tillslut är jag uppe i kanske 7 mg/dag fördelat på 2-4 doser och här händer absolut ingenting. Sedan tar allt slut, med en massa ångest.. pengarna är slut & jag får abstinens. Så börjar allt om igen.

Men hur det än är så funkar det här systemet bäst för mig. Pga att jag delar upp det i smådoser under dagen så har jag fortfarande möjlighet att ibland få ett rus & jag klarar mig ganska länge på en Sub. Några dagar iaf... Och det håller mig ju iaf frisk. Hade jag kört större doser redan från början så skulle toleransen ökat snabbare och en Sub skulle inte räcka länge alls. Sedan har jag märkt att min näsa inte kan ta upp mer än 1-2 mg, även om jag försöker med mer. Jag får alltså ingen mer effekt. Annars skulle det ju locka betydligt mer att ta kanske 5 mg på en gång, men av erfarenhet vet jag att det inte funkar på mig. Näsan blir full av vitt torkat pulver som senare bara rasar ut Jag har försökt blöta upp det i näsan utan resultat...

Så jag kör min 0,5 bara för att vakna & sedan ca 2-3 mentala 0,5 under dagen. Ibland 1 mg på en gång och enstaka 2 mg. Har jag gott om Sub så är 2 mg morgondosen tillslut då. Skulle jag kört t. ex. 4 mg varje gång så skulle det ju gå åt 2 st Sub8/dag eftersom jag vill kunna ta flera ggr. Jag har inte råd med det och tolerans bygger man upp vilken dos man än ligger på. Jag har lärt mig leva med att den skönaste känslan får jag njuta av efter en abstinens & resten av tiden är mest för att stilla beroendet & fungera som människa. Orka med saker som man måste göra...

Men att, som du skrev, öka dosen försiktigt under kvällen tror jag inte är en sådan bra idé. Dom flesta verkar tycka att påfyllningar på Sub inte är så jättebra och en kontinuerlig ökning ska man nog akta sig för.

Jag tror påfyllningar ställer till det rejält. När det gäller Kodein så är det alltid påfyllningarna som ställt till det för mig. Nu gör jag ju så själv men jag tycker ju det är värt priset jag får betala.... eftersom jag inte nöjer mig med en gång. Reglerna kring toleransen förändras efter ett tag om man ökar med lite hela tiden. Kroppen verkar ställa in sig på att det ska bli en ökning varje gång så man kan som inte stanna helt plötsligt, trots att man stannar på en dos man bara tagit en gång tidigare. Det är bara en ökning som ger ett rus. Ett rus/ökning alltså. Så funkar det på mig iaf... Tillslut funkar inte ens ökningarna längre.

Vet inte om man ens fattar något av det jag skriver nu för just idag gjorde jag en extrados som gav resultat Jag tog en chansning och lade på fast jag egentligen inte har råd. Men det funkade. Kroppen har inte lyckas mätta sig på Suben än =) Och nu behövde jag bara 1,5 för att må bra. Men jag kommer alltså att backa till 0,5 igen för att inte sabba allt nu.
Citera
2008-08-12, 16:21
Medlem
tem04s avatar
Temgesic...

Citat:

Nej Temgesic slår inte ut Tramset.....annars så slår den ut de flesta opi. men inte Tramset......nu eftersom jag tar Temmar varje dag så slår dom inte ut opi alls, tar ca 1,6 -2 mg/dagen...Börjar dan med 0,8mg sen fyller jag på efter behov å tillgång, men jag tycker att Temgesig funkar bäst med Benzo.....mår bäst å värken försvinner, skönt att ha dom legalt.....faan en 0,4 mg Temgesic får man betala 100kr för här i denna "håla där jag bor å en sub 8 kostar ca 500....ibland 600, Dolkarna 2kr mg, Tramset 100kr kartan (50mgarna)
Citera
2008-08-13, 20:56
Medlem
Eldkvarns avatar
kranen som sålde till mig sa att jag fick en nolltvåa då jag hade min hemska subupplevele tog, pyttelite och sen sopade i mig allting... ni kan garantera att en nolletta inte är för mycket för en karl som jag käkat en del tram och piller innan?
Citera
2008-08-13, 22:18
Medlem
Eyeopeners avatar
Någon här som vet om Buprenorfin har bra bio-tillgänglighet rektalt och om det till och med är bättre att ta det där nere än sublingnalt och nasalt?
Citera
2008-08-14, 00:15
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Hur som helst... Jag börjar dagen med att ta en dos på en gång när jag kliver upp. Denna dos ger inget rus alls. 0,5 ligger den på. Varje dag bestämmer jag mig för att bara ta den lilla dosen för att bli normal & sedan ska jag inte ta mer eftersom det inte gör någon nytta iaf. Så blir det ju aldrig... Så runt 11-12 tar jag ytterligare en sådan liten dos bara för det mentala. Har även ett psykiskt beroende som blir stillat om jag får pulver =) Efter några timmar kommer detta behov igen och då kan jag bestämma mig för om jag ska slösa bort lite till på inget eller om jag ska ta en lite större dos & kanske få ett rus. Jag brukar bestämma mig för just det... Men av rädsla för att slösa för mycket så tar jag inte mycket nog & det slutar med ångest över dagens slös.

Fan vad man känner igen sig hehe...

Störigt att man måste i princip trippla dosen för att få effekt efter bara 3 dagar i rad. Synd på en annars så trevlig substans
Citera
2008-08-14, 01:40
Medlem
grappens avatar
Planerar en subkväll med ett par polare på fredag, och har lite funderingar ni mer inbitna flashbackare kanske kan ge lite tips och egna erfarenheter om.

Jag tänkte dra i mig 2-3mg sub och en postafen mot eventuellt illamående. Jag har även en mogadon på 5mg (och dessutom ingen större tollerans mot benzo för tillfället? samt ett par-tre 7.5mg imovane.

Hur hade ni lagt upp kvällen? Antar att den skulle börja med en postafen och sub, men sen då? Vore nice med tips så att jag kan få ut så mkt som möjligt av kvällen.

Har käkat både imovane och sub ett par ggr tidigare, dock aldrig i kombination med varandra. Mogadon har jag aldrig prövat alls, men jag är väl inbiten i en massa andra benzo även om det var ett tag sen jag flöddrade till det ordentligt sist.

Tacksam för förslag och synpunkter från flera håll och kanter!
Peace

grappen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in