Citat:
Det är ju aldrig bra att blanda Opi med alkohol men jag vet inte vart på skalan det ligger.... i farlighet.
Ursprungligen postat av Santadunk
Jag har läst de första 40 sidorna och de bara en grej jag undrar, hur är det egentligen med Subutex och alkohol? Är det en livsfarlig kombination? Lika stort No-No som med alkohol och Dexofen? Låt säga att en person skulle ta 1 mg Sub och sen dricka 4-5 starköl, är det en livsfarlig kombination?
Det jag vet är att mina två Subvänner dricker till Sub. Men dom tar Sub dagligen och har gjort så väldigt länge. Dom tar också väldigt, väldigt lite Sub... Jag har sett deras linor och det är ca 0,4-0,5 mg bara, ibland 1 mg. Ibland dricker dom väldigt mycket alkohol till det och dom har inte dött... än iaf
En till Subbis brukar dricka till Sub & han har överlevt han med.Jag skulle aldrig rekommendera någon att dricka ens lite på Opi men vissa på FB blir griniga om man är på anti-alkohol med Opioider-sidan
Visst kan man dricka lite ihop med Opi, vissa kan iaf. Men för vissa går det illa... därför skulle jag aldrig ens vilja rekommendera lite alkohol. Man kan skriva om sina erfarenheter så får den som undrar bestämma själv om det är värt risken. Jag brukar skälla på mina vänner när dom dricker till Sub, men dom lyssnar inte
Men det ska inte vara lika stort no-no som med Dexo som jag fattat det. Jag skulle dock inte dricka till någon Opi... utom några klunkar Cider eller vin
Och då har jag gått ifrån mina principer...Mina vänner skulle klara 1 mg Sub & 4-5 starköl, men vet inte hur säkert det är för en oerfaren person eller någon som bara tar Sub ibland. Jag skulle inte göra det iaf & jag skulle nog försöka stoppa min vän som gjorde det beroende på Subtolerans.
Jag vet en tjej som blev betydligt fullare än hon borde bli när hon drack på Sub. Det krävdes inte mycket alkohol för att hon skulle bli så gott som packad & somna i soffan. Så jag skulle tänka mig noga för innan... om det är värt risken... som faktiskt finns, även om risken kanske överdrivs ibland.