2008-08-05, 13:30
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Jag har läst de första 40 sidorna och de bara en grej jag undrar, hur är det egentligen med Subutex och alkohol? Är det en livsfarlig kombination? Lika stort No-No som med alkohol och Dexofen? Låt säga att en person skulle ta 1 mg Sub och sen dricka 4-5 starköl, är det en livsfarlig kombination?
Det är ju aldrig bra att blanda Opi med alkohol men jag vet inte vart på skalan det ligger.... i farlighet.

Det jag vet är att mina två Subvänner dricker till Sub. Men dom tar Sub dagligen och har gjort så väldigt länge. Dom tar också väldigt, väldigt lite Sub... Jag har sett deras linor och det är ca 0,4-0,5 mg bara, ibland 1 mg. Ibland dricker dom väldigt mycket alkohol till det och dom har inte dött... än iaf En till Subbis brukar dricka till Sub & han har överlevt han med.

Jag skulle aldrig rekommendera någon att dricka ens lite på Opi men vissa på FB blir griniga om man är på anti-alkohol med Opioider-sidan Visst kan man dricka lite ihop med Opi, vissa kan iaf. Men för vissa går det illa... därför skulle jag aldrig ens vilja rekommendera lite alkohol. Man kan skriva om sina erfarenheter så får den som undrar bestämma själv om det är värt risken.

Jag brukar skälla på mina vänner när dom dricker till Sub, men dom lyssnar inte Men det ska inte vara lika stort no-no som med Dexo som jag fattat det. Jag skulle dock inte dricka till någon Opi... utom några klunkar Cider eller vin Och då har jag gått ifrån mina principer...

Mina vänner skulle klara 1 mg Sub & 4-5 starköl, men vet inte hur säkert det är för en oerfaren person eller någon som bara tar Sub ibland. Jag skulle inte göra det iaf & jag skulle nog försöka stoppa min vän som gjorde det beroende på Subtolerans.

Jag vet en tjej som blev betydligt fullare än hon borde bli när hon drack på Sub. Det krävdes inte mycket alkohol för att hon skulle bli så gott som packad & somna i soffan. Så jag skulle tänka mig noga för innan... om det är värt risken... som faktiskt finns, även om risken kanske överdrivs ibland.
Citera
2008-08-05, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
När tjacket har anlänt efter 1/2-timmes väntan å pumpen är tömd.....sen e alla pundare otroligt lyckliga. (Dom seeer rent otroligtlyckliga ut)

Jag vill inte använda ordet lycklig i det sammanhanget. Däremot en orehört välmående känsla i början av ruset. Allt blir kristallklart. Sen går det oftast över till en hemsk paranoia. Speciellt om man har gått lång tid på skiten och har beroendet.
Citera
2008-08-06, 15:25
Medlem
Nu har jag tagit suboxone igen som planerat.
Jag väntade en vecka så att ingen tolerans skulle byggas upp samt för att undvika beroende.
Den här gången ökade jag dosen och drog ett par linor på uppskattningsvis 1-1,3 mg sammanlagt.
Första gången jag tog suboxone så låg dosen på 0,5-1mg.
Denna gång gick även den osannolikt svåra processen, att krossa tabb-biten mycket bättre.
Två skedar gjorde sitt jobb utmärkt.

Ruset känns helt klart bättre nu med en större dos.
Effekterna är inte bara starkare utan även mer definierbara.
Nu känner jag några av de klassiska opiat/opioid -effekterna.
Till exempel en känsla som om jag har bomull i huvudet.
En mycket behaglig värme har spridit sig i kroppen.
Det känns som om jag har ett varmt täcke runtomkring mig.
Trots det relativt varma vädret så är det få situationer då kroppen är varm som slår opiat/opioid värmen.
Lite (skön) klåda har jag också men jag får inte de där sköna rysningarna som man kan få då ens hårbottnen blir kliad.
Etylmorfin ger mig dessa känslor...urk....

Jag är helt klart mer sänkt. Att skriva detta har varit lite svårt.
Då lätta noddningar uppkommer då jag kan stirra rakt fram utan någon som helst tanke eller något insupande av stimuli.
Skulle jag lägga mig ner så skulle säkert de effekterna bli starkare.
Lite illamående har känts av trots förebyggande åtgärder, men det är inte jobbigt.

Något som är skönt och som jag vet skrevs av Nemesis1 är att under sub ruset så är hjärnan relativt klar,
medan om man jämför med benso så kan man bli dum som en apa utav det.
Hur ens utgångsläge är kan ju självklart spela in. Men minnet är i alla fall ok vid sub rus.

Helt klart bättre rus denna gång, Jag är nöjd.
Men jag kommer att tänka på risken av att bli beroende.

Må väl allesammans!
Senast redigerad av Dennix 2008-08-06 kl. 15:31.
Citera
2008-08-06, 23:07
Medlem
Eyeopeners avatar
En nybörjar fråga, som säkerligen har besvarats förut i tråden men som jag tydligen har missat.

Eftersom Temgesic och subutex är antagonistiska innebär detta att man då måste vänta minst en dag för att få ett rus igen eller längre?

Tog 1.2mg temgesic igår och fick helt ok effekt, är det någon mening med att ta samma dos dagen efter eller skall man vänta några dagar tills nästa gång?
Citera
2008-08-07, 02:09
Medlem
Eldkvarns avatar
om man har´nhaft en ganska jobbig aóchalldeles för intensiv subdedub (2mg), kan man ´då inte dosera en o.5 och sen känna efter om man vill ta en 0,5 till? eller sabbar detta ruset?
Citera
2008-08-07, 03:48
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
om man har´nhaft en ganska jobbig aóchalldeles för intensiv subdedub (2mg), kan man ´då inte dosera en o.5 och sen känna efter om man vill ta en 0,5 till? eller sabbar detta ruset?
Kanske lite, att ta hela dosen på en gång är väl det optimala om man vill ha så starkt rus som möjligt... Men sub är ju ändå ingen "kickdrog" och dessutom hade du ju problem med att det var för intensivt förra gången och då är det väl bättre med mindre intensiv effekt denna gång??
Citera
2008-08-07, 18:28
Medlem
grappens avatar
Käkade ett par - fyra Morfin meda 10mg igår runt 21.00, lugnt att ta sub idag eller kommer det vara waste i och med den blockerande effekten mot andra opiater?
Citera
2008-08-07, 18:40
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grappen
Käkade ett par - fyra Morfin meda 10mg igår runt 21.00, lugnt att ta sub idag eller kommer det vara waste i och med den blockerande effekten mot andra opiater?
Borde vara lugnt, morfin försvinner snabbt ur kroppen... Jag har för mig att halveringstiden bara är 2-3 timmar eller något sånt...
Citera
2008-08-07, 18:43
Medlem
grappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Borde vara lugnt, morfin försvinner snabbt ur kroppen... Jag har för mig att halveringstiden bara är 2-3 timmar eller något sånt...
Nice nice, jo jag har för mig det jag med men kände att de va lika bra att fråga. Tackar!
Citera
2008-08-07, 19:52
Medlem
Livet är 1 fests avatar
Subade igår, tog väl runt 0,9mg - Lugnt att ta en 6'a whiskey eller två idag?
Citera
2008-08-07, 21:19
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livet är 1 fest
Subade igår, tog väl runt 0,9mg - Lugnt att ta en 6'a whiskey eller två idag?

Lätt.
Citera
2008-08-07, 22:11
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grappen
Och det försvinner helt ur kroppen på 48 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in