2012-11-06, 22:57
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Det finns faror i detta, och många sidor. Jag som inte har tänt av på 5-7 år sen sist, då jag var ren i 7 månader. Men innan dess kunde jag tände av från amfetamin fastän jag halvgalen av ångest och demoner i mig, så jag vande mig, och missbruket fortsatte, för jag trodde jag kunde stoppa.
Nu är det tvärtom, nu vågar jag inte sluta helt för det var så länge sen jag var drogfri +5-7 år, så jag vet inte alls vad som väntar bakom hörnet. Och för första gången i vuxet liv är jag lite rädd. Men jag har ju bestämt mig, in genom skärselden även om djävulen tar mig och plågar mig om och om igen.

Alltså vad jag försöker säger är att man kan "öva upp" sig på att ta AT's, och därmed få ett falskt självförtroende som gör att man tror att man har allt under kontroll. Där har jag varit, men nu är jag i dess motsats, varit drogaf "för länge" - så jag fruktar drogfriheten med alla plågor. Ville bara varna för det förstnämnda.
Kan du inte göra ett schema du unnar dig att drogar 4 ggr i månaden t.ex.?
Du har flera poänger. Det där med att öva sig på att ta ATs känns det verkligen som jag har gjort, vilket innebär att jag kan rationalisera för mig själv att knarka lite hur som helst. Men samtidigt känns det så jävla meningslöst att tända av och lida, även fast jag klarar det, pga att jag kommer fortsätta igen när min tolerans har gått ner igen, för jag inte har nåt annat att leva för. Den bottenlösa apatin jag känner när jag är ren, som jag alltid känt i livet i långa perioder, även innan jag knarkade, perioder som blivit längre och längre successivt, gör att jag ser knarkandet som mitt enda alternativ.
Citera
2012-11-06, 23:06
Medlem
House76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Till er som svarade på min fråga:

Är inte missbrukare av något i dagsläget, är inte beroende av något heller. Varken nikotin eller cannabis. Men har satt bollen i rullning så om någon vecka får jag förhoppningsvis en sub 8a i brevlådan. Tänkte köpa lite cannabis till det så får jag väl ett par softa kvällar hoppas jag.

Har inga planer på att bli brukare då jag har ett bra liv utanför drogerna som innefattar universitetsstudier, bra socialt liv och stimulerande hobbys. Men är det verkligen så bra? Tramadol, enda opiaten jag har erfarenhet av, kan jag känna ett sug efter när jag har tråkigt. Exempelvis en tråkig söndag skulle ju vara behagligare om jag kunde nodda till en film, annars har jag inget sug efter någonting.

Kan man jämföra ruset med ett tramadolrus fast bättre? Läste om någon som skrev att man blir en aggressiv zombie, vilket inte alls är det jag vill åt utan jag vill nodda och må bra helt enkelt.

Är 500mg en bra startdos? Mindre pupiller antar jag att man får men något annat som kan tyda på att man är subbad? Blir man lätt illamående? Kan man sova på det?

500 mg sub låter jävligt mycket, menar du 500 mg tramadol. Det är INGEN som har planer på att bli brukare, men blir det ändå, så passa dig!
Citera
2012-11-06, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Kan någon förklara för mig varför subutex har börjat komma i nya större förpackningar? Skulle få plats kanske 2 st i förpackningen och den är minst dubbelt så stor som dom vanliga. Är franska b8or jag pratar om förresten.

Har tyvärr ingen bild att visa men jag kan inte vara den enda som har fått dessa nya förpackningar.

De franska ser så här ut:

http://bayimg.com/aAfMaaaEk

hur ser dina ut?
Citera
2012-11-08, 02:04
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet2
en lite sak bara ang. taket för buphrinorfin. Om man tar mer än 2mg så åstakommer man inte högre eufori!

Sen blir det bara blockerade nervändar men ej högre eufori och det är ju det som är själva syftet med subben...

Alltså mer än 2mg åt gången är att "elda för kråkorna"

Detta kommer från en överläkare med licens på subb!

Någon som vet om det ligger någon sanning i detta?

MVH
Citera
2012-11-08, 10:02
Medlem
holymountains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumatheman
Subuxone innehåller naloxon motgift mot opioider samt opiater. Fast det går ändå såklart bli påtänd av det, för det innehåller annars samma som en vanlig Sub

Tack för svar! Slänger in några noob frågor till, om nån nu ids svara.

Jag kommer alltså känna effekt på subuxonet? Hur mycket bör jag ta? Nasalt eller lägga under tungan? Boostar grapefrukt sub som det gör med tramadol?

Tack till den som ids svara
Citera
2012-11-08, 10:52
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holymountain

Jag kommer alltså känna effekt på subuxonet? Hur mycket bör jag ta? Nasalt eller lägga under tungan? Boostar grapefrukt sub som det gör med tramadol?

1-1,5mg nasalt om du bara testat det någon gång. Jag tycker det krävs lite mer suboxone än subutex för att få samma rus, och är inte ensam om att tycka det
grapefrukt vet jag inget om

MVH
Citera
2012-11-08, 12:32
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holymountain

Grapefrukt boostar ja.
Citera
2012-11-08, 13:44
Medlem
läst mycket sida efter sida och tycker att alla skall vara rätt så glada med att de verkar må bra på 2mg och under(många tydligen)själv så måste jag minst ligga på minst 3,2mg temgesic/dag bara för att klara mig genom dagen tilsammans med 30mg nitrazepam!

gick på sub tidigare hade 3st 8mg dagligen,men fick byta till temgesic pågrund av värken och det jag vart mest förvånad över va att jag mår bättre på temmarna än sub=tja temgesic verkar mera potent rejält i jämnförelse med subutexen om man går efter mg för mg,annars skulle/borde jag mått rätt taskigt då jag hade 24mg och gick över till endast 3,2mg temgesic och mår hyffsat på den tem dosen+fick såklart benzo till temmarna=gör nog sitt till oxå!

Är det ngn på forumet som upplever samma sak med temgesic att den skulle vara mera potent??
vet att polare som gjort samma byten/liknande och föredrar tem över subutex,klart att det blir ngn enstaka ggr under sommaren man fixat ngn karta då man skall utomlands för att de sitter i mycket längre o slipper ta 4ggr dagligen,räcker trots allt o ta sub 1-2ggr dagligen i doser från 4-8mg förr mig själv!

MVH
Citera
2012-11-08, 23:55
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
De franska ser så här ut:

http://bayimg.com/aAfMaaaEk

hur ser dina ut?

http://www.ladda-upp.se/bilder/jdjjwclzowjpy/ Som Pumatheman la upp en bild av.
Citera
2012-11-10, 16:55
Medlem
Tropexs avatar
En grapefruktfråga:

Är väck nu på kanske 1 mg sub nasalt. Tänkte injicera 2 mg till snart, och tänkte köpa tropicanas grapefruktjuice. Hur länge innan skottet bör jag druckit upp juicen? Eller spelar det ingen roll, och kommer boosta det nuvarande ruset också?
Citera
2012-11-10, 17:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
En grapefruktfråga:

Är väck nu på kanske 1 mg sub nasalt. Tänkte injicera 2 mg till snart, och tänkte köpa tropicanas grapefruktjuice. Hur länge innan skottet bör jag druckit upp juicen? Eller spelar det ingen roll, och kommer boosta det nuvarande ruset också?

Drick det en halvtimme innan, ja det kommer det.

Lergigan eller Atarax boostar på lite med.

Drick minst 3 dl.
Citera
2012-11-11, 10:16
Medlem
RCs avatar
Edit: Hittade svar på frågan jag tidigare ställde här.
Senast redigerad av RC 2012-11-11 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in