Citat:
Du har flera poänger. Det där med att öva sig på att ta ATs känns det verkligen som jag har gjort, vilket innebär att jag kan rationalisera för mig själv att knarka lite hur som helst. Men samtidigt känns det så jävla meningslöst att tända av och lida, även fast jag klarar det, pga att jag kommer fortsätta igen när min tolerans har gått ner igen, för jag inte har nåt annat att leva för. Den bottenlösa apatin jag känner när jag är ren, som jag alltid känt i livet i långa perioder, även innan jag knarkade, perioder som blivit längre och längre successivt, gör att jag ser knarkandet som mitt enda alternativ.
Ursprungligen postat av Movix
Det finns faror i detta, och många sidor. Jag som inte har tänt av på 5-7 år sen sist, då jag var ren i 7 månader. Men innan dess kunde jag tände av från amfetamin fastän jag halvgalen av ångest och demoner i mig, så jag vande mig, och missbruket fortsatte, för jag trodde jag kunde stoppa.
Nu är det tvärtom, nu vågar jag inte sluta helt för det var så länge sen jag var drogfri +5-7 år, så jag vet inte alls vad som väntar bakom hörnet. Och för första gången i vuxet liv är jag lite rädd. Men jag har ju bestämt mig, in genom skärselden även om djävulen tar mig och plågar mig om och om igen.
Alltså vad jag försöker säger är att man kan "öva upp" sig på att ta AT's, och därmed få ett falskt självförtroende som gör att man tror att man har allt under kontroll. Där har jag varit, men nu är jag i dess motsats, varit drogaf "för länge" - så jag fruktar drogfriheten med alla plågor. Ville bara varna för det förstnämnda.
Kan du inte göra ett schema du unnar dig att drogar 4 ggr i månaden t.ex.?
Nu är det tvärtom, nu vågar jag inte sluta helt för det var så länge sen jag var drogfri +5-7 år, så jag vet inte alls vad som väntar bakom hörnet. Och för första gången i vuxet liv är jag lite rädd. Men jag har ju bestämt mig, in genom skärselden även om djävulen tar mig och plågar mig om och om igen.
Alltså vad jag försöker säger är att man kan "öva upp" sig på att ta AT's, och därmed få ett falskt självförtroende som gör att man tror att man har allt under kontroll. Där har jag varit, men nu är jag i dess motsats, varit drogaf "för länge" - så jag fruktar drogfriheten med alla plågor. Ville bara varna för det förstnämnda.
Kan du inte göra ett schema du unnar dig att drogar 4 ggr i månaden t.ex.?
