Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Någon som vet om det ligger någon sanning i detta?
MVH
Nej det finns ingen universiell sanning ang din fråga, den som påstår att det gör det förstår sig helt enkelt inte på hur det fungerar...
Det är till 100% helt induviduellt och har således med människan som intar det att göra mera än dosen i sig självt, hur mycket tål just du så att säga. Har du lång erfarenhet att sub intag, etc.. etc..
När jag skjöt i mig sub första gångerna så var 4mg bra för mig, idag blir det 2 st. 8mg per firre, ibland t.o.m någon extra 2mg utöver de ordinarie 16mg och det är perfekt för mig. Mindre och jag ångrar mig alltid och måste ta en till, visst vet jag att jag är väldigt högt i dos med sub samt även att jag själv har pressat mig upp dit med att uttöka dosen hela tiden men så har jag också använt en himla massa år.
Nasalt tycker jag är att kasta bort suben helt och hållet, så visst är vi väldigt olika i denna fråga och vi har även som nämnts tidigare olika förutsättningar för att bli "hög" av sub. Ett annat bra ex är detta, min kompis märker ingen störe skillnad mellan subutex och subuxon vilket jag finner vara extremt skumt, lol.. Jag menar för mig är dom som natt och dag vid samma dos och under tungan, suboxon mår jag rent av dåligt på upp till en timma efter intag innan det släpper (den äckliga naloxonen) medans subutex inte ger någon dålig bieffekt alls.
Med detta sagt så uppmanar jag ingen att skjuta sub överhuvudtaget, speciellt inte dagligen..