Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
HJÄLP!
Klev av suben i måndags (kl 06:00 tror jag men säg kl 22 för säkerhets skull), och idag är det väl lördag om jag inte har helt fel.
Vanligtvis när jag försökt kliva av sub har jag fått mina första AT-känningar efter c:a 2 dagar, max 3.
Just nu däremot mår jag som vem som helst med yttepytte rastlöshet i benen och det är allt.
Kan det vara som så att jag har massa sub som sitter i bihålorna eller något och hela tiden utsöndras och håller mig frisk? (Snortat mellan 8-16mg/dag i flera år).
Eller har någon en vettig förklaring?
Går visserligen på Etizolam och röker mycket potent cannabis för att lindra dom plågor jag trodde jag skulle utsättas för, men så här pass bra ska det väl inte fungera?
Var det länge sedan du klev av det förr? Och tog du mindre då?
Jag vet inte men jag har varit med om liknande när jag legat högt i dos och har legat där länge... Normalt (innan den konstiga gången) så blev jag dålig bra fort, började känna av det redan dagen efter när jag blev utan. Då låg jag på mindre doser. Men så skulle jag frivilligt sluta med Suben för att kliva på Oxy en gång när jag låg mycket högre i dos och då jag blev fan aldrig sjuk.
Jag hade Tram, Kodein och Dexo som jag tog de dagarna jag inte tog Sub men de lättare opioiderna har inte tagit bort abstinensen förr så... jag vet inte varför jag inte blev dålig den gången. Tillslut började jag med Oxyn iaf. Målet var ju egentligen att vara utan Sub så länge att jag blev dålig, och sedan kliva på Oxyn.
Jag misstänker att det berodde på de höga doserna jag hade gått på då, jämfört med de andra gångerna (när jag blev utan Sub, ett par tillfällen var det). Ju högre man ligger, ju längre tid tar det att bli ren liksom.
Så funkar det även när det gäller Oxy för mig. När jag bara tog små doser ett par ggr/dag så blev jag snabbt dålig. Framåt 18-20 började jag bli absig och fyllde då på. På morgonen nästa dag var jag rejält absig igen och behövde ta på en gång. Men... när jag senare tog större doser flera ggr/dag så hann jag ju aldrig bli sjuk. När Oxyn väl tar slut så tar det ganska lång tid innan obehaget börjar. Kan ta den sista lilla dosen på morgonen (en mikrodos jämfört med normalt) och ändå fungera på kvällen. Fungerar t.o.m. på morgonen 1 dygn efter, sedan börjar det bli obehagligt.
Och Sub har ju betydligt längre halveringstid så om man ligger högt där så...
Det är det enda jag kan komma på faktiskt. Det är iaf så jag har tänkt när det gäller mig själv. Märker av det hela tiden, att doserna påverkar hur länge man håller sig (vilket ju är ganska självklart) men man börjar ju fundera när det går nära 1 vecka och man inte ens blivit riktigt sjuk. Så jag vet inte...
Men om det tagit säg 3 dagar förr... och nu har det gått 5... så skulle det ju kunna vara doseringen, att det är därför. I mitt fall gick det ju från 1 dag till 6-7.. ännu mer extremt alltså.