2012-09-16, 15:12
  #8365
Medlem
Går det att ta sub även fast man tagit en hög dos Loperamid som tagit bort ATn helt, eller blir det som när man tagit t ex morfin och sedan sub för tätt inpå och får en mega-AT direkt?

tacksam för svar!
Citera
2012-09-16, 18:41
  #8366
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Jag får en jävla huvudvärk av Suboxone när jag tar högre doser. 3-4 mg typ, i näsan. Plus att smaken är äcklig som fan. Men det duger i början om man har låg tolerans.

Förövrigt kommer här ett tips till alla som vill sluta med buprenorfin:

Nedtrappning till riktigt låga doser, 0.5 och under, stanna där nån vecka, hoppa av helt sen. Kör Lyrica och benso, samt Imovane/Stilnoct för sömnen. Detta gör underverk. Jag har kört 5 och en halv månad nu non-stop, har gått runt 50 timmar sen min senaste lina nu och denna AT är mild hittills. För mig brukar det peaka dag 3-4-5 så jag kanske har ett helvete som väntar. Men faktum är att gårdagen var väldigt mycket jobbigare än denna dag har varit änsålänge. Jag har lyckats sova 5-8h per natt med hjälpa av dessa substanser, vanligtvis kan jag inte sova alls dom 3-5 första dagarna, kanske 2-3h totalt, om jag kör CT alltså, utan hjälpmedel.

Var inte rädd för att trycka i dig rejält med Lyrica och benso. Igår tog jag runt 750mg Lyrica totalt, idag har det blivit 900 mg redan, och det kommer nog sluta på 1050 eller 1200. Toleransen ökar fort men Lyrican är en gåva från Gud under dessa omständigheter. Tar bort massa symptom. Myrkrypningar, gåshud, kallsvettningar, frossan, ger energi, lindrar det psykiska. Just gällande det psykiska är det viktigt som fan med benso. Lyran ger mest lindring för det fysiska och en liten lindring för det psykiska, men ihop med benso blir mycket mer effektivt. Jag kör bara xaxnor som benso nu och det blir 2-4mg om dagen.

Det är naloxonet som ger huvudvärken, lyrica är guld mot opiat/opiod at:s men se upp så att du inte torskar på lyrican istället för det ger en jävla at efter en tids användning i höga doser.

Vet många som torskat på Lyrica på detta sätt eftersom man bara byter ut en drog mot en annan.

Behöver inte bli så för dig dock.
Citera
2012-09-17, 17:19
  #8367
Medlem
Towelie.3gss avatar
Funderar på att köpa Suboxone men hur fungerar det här med naloxonet egentligen?
Något som man behöver oroa sig för? Subtuex går ju också att fixa men är dyrare för mig.
Citera
2012-09-18, 16:57
  #8368
Medlem
Slingshots avatar
Kom på en sak, tar inte sub längre pga blivit allergisk mot det men innan dess så varje gång jag intog sub så fick jag alltid ångest o blev lite nervös utav det och var tvungen att ta till benso till, alla andra opiater/opioder får jag inte ångest utav alls, är det vanligt att få ångest utav sub på något sätt?
Citera
2012-09-18, 22:34
  #8369
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Funderar på att köpa Suboxone men hur fungerar det här med naloxonet egentligen?
Något som man behöver oroa sig för? Subtuex går ju också att fixa men är dyrare för mig.

Det är värt att lägga 100kr extra för en B8. Mer biverkningar på oxonet och det tar längre tid innan ruset infinner sig

MVH
Citera
2012-09-19, 09:07
  #8370
Medlem
Indos avatar
Hej!
Vart utan subutex nu i 6 dagar,när fan vänder skiten till det bättre? (avtädningen asså).
Har gått på MAX 2mg per dag i typ 4 månader..


snälla,tar fan livet av mig snaart
Citera
2012-09-19, 12:39
  #8371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hej!
Vart utan subutex nu i 6 dagar,när fan vänder skiten till det bättre? (avtädningen asså).
Har gått på MAX 2mg per dag i typ 4 månader..


snälla,tar fan livet av mig snaart

den har precis börjat antagligen. om några veckor kanske det börjar kännas bättre
Citera
2012-09-19, 14:13
  #8372
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Kom på en sak, tar inte sub längre pga blivit allergisk mot det men innan dess så varje gång jag intog sub så fick jag alltid ångest o blev lite nervös utav det och var tvungen att ta till benso till, alla andra opiater/opioder får jag inte ångest utav alls, är det vanligt att få ångest utav sub på något sätt?
Att man skulle få ångest av opiater låter paradoxalt och inte alls lovande för mitt köp av sub.
Har inte testat det än men har fått ångest efter tramadol, kan det inte vara så att man upplever de negativa effekterna av subb mer eftersom halveringstiden är så lång?
Citera
2012-09-19, 14:38
  #8373
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Kom på en sak, tar inte sub längre pga blivit allergisk mot det men innan dess så varje gång jag intog sub så fick jag alltid ångest o blev lite nervös utav det och var tvungen att ta till benso till, alla andra opiater/opioder får jag inte ångest utav alls, är det vanligt att få ångest utav sub på något sätt?

Samma här, ångest, dödsångest, skakningar, brutala kallsvettningar, mår allmänt kasst bara.
Märkligt

Tar inga opiater osv i övrigt
__________________
Senast redigerad av znor 2012-09-19 kl. 14:43.
Citera
2012-09-19, 17:00
  #8374
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Samma här, ångest, dödsångest, skakningar, brutala kallsvettningar, mår allmänt kasst bara.
Märkligt

Tar inga opiater osv i övrigt
Jasså?
Har nästan aldrig "opiatat", kanske bör överväga att slänga min tabblet då.
Citera
2012-09-19, 17:31
  #8375
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Jasså?
Har nästan aldrig "opiatat", kanske bör överväga att slänga min tabblet då.
Sådana bieffekter är väl 1/100 om inte ovanligare.. Låter mer som överdosering än "allergisk raktion". I och för sig kan det ju finnas bindemedel som man är allergisk mot också. Är man nybörjare behöver man inte ta mer än 0,5mg om ens det.
Subutex är riktigt fint.
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2012-09-19 kl. 17:36.
Citera
2012-09-19, 22:00
  #8376
Medlem
skulle gärna vilja ta upp en fundering kring urintestande av subben. tänkte nämnligen att man kanske kan se skillnad på folks individuella detektionstid beroende på hur de är byggda, ifall kroppen är van vid preparatet, mängden man tagit, hur man ätit mm.

jag själv är 180 lång, 70 kg, och har brukat sub i ett halvår, mest i mängder om 2 mg/dag 4 dagar i veckan. dricker mycket vatten om dagarna och äter ca 2 måltider / dygn. jag lyckades vara ren dagen efter (? bull sticka?) 2 mg. och då hade jag ätit 2 mg vid 2 andra tillfällen 5 dagar innan jag testades.

hoppas ni förstår hur jag menar då jag inte är helt klar i skallen men ville skriva av idén här innan jag glömde den.

MvH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in