2012-09-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HondO
Det kan bara inte vara sant.. . Du menar 2 eller 4mg. Inte 0.2 och 0.4... Det är som att någon har druckit en lättöl varje dag i sex år, och sen klyva sitt hår om man ska "lägga av". Varför sån liten dos? Är du hyperkänslig eller en superfegis? Eller vad?

Tog en gång en karta 1mg (lila) xanor, knaprade alla utom 4 som jag krossade & löste i 40 ml vodka och sköt, drack sedan en halvliter brännvin och åkte ut och gjorde bus...
*edit måste ha menat en ask, 15-16 lila ner i magen, & resten in i hjärtat*
Vräkte i mig tjack(som alla andra Luleå/Bodensare gjorde vid den tiden) i kopiösa mängder, väldigt dåligt renat och upplöst & alltid ofiltrerat, det är inget annat än ett mirakel att man finns kvar än idag...
Kanske är det också vara så att det behövs en motpol till alla "Svenssons" som sköter sig?

Så nej, jag är vare sig hyperkänslig eller superfegis, jag beskrev situationen lite dåligt bara...

Till ämnet: Jag "överlever" på 0.4mg 3 gg/dag om det krisar, har inte behövt pröva det någon längre tid ännu, men jag skulle knappast vara rolig att ha och göra med
Annars brukar jag hålla mig kring en 8mg om dagen, är tyvärr ekonomin som styr, då man bosatt sig så jävla stolligt!
Senast redigerad av Just_A_thieF 2012-09-14 kl. 22:31.
Citera
2012-09-14, 21:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Halveringstiden är 37 timmar?

Så om ja tar 1-2mg, hur länge är det spårbart i piss? Hur länge i blod?

Är ju ca 100kr prisskillnad på subutex/oxone, är det värkligen värt att köpa utan naloxon när man bara ska snorta 1-2mg?
Buprenorfin går faktiskt ur väldigt snabbt, när jag hade LPT så fick jag tag i en halv sub där inne och efter det kollade dom mig varje dag, och det var ute på nån dag bara vill jag minnas. (var för att få börja med concertan jag var tvungen att vara ren)

Jag märkte aldrig skillnad på subuxone eller subutex innan jag började gå in mig nu dom senaste 2 månaderna ungefär, så är man novis så fungerar subuxone lika bra men sen kommer du behöver större dos och tycker även det aktiva ruset dalar fortare.
Citera
2012-09-14, 22:12
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Halveringstiden är 37 timmar?

Så om ja tar 1-2mg, hur länge är det spårbart i piss? Hur länge i blod?

Är ju ca 100kr prisskillnad på subutex/oxone, är det värkligen värt att köpa utan naloxon när man bara ska snorta 1-2mg?
Absolut inte. Sen så är det ju knappast sån prisskillnad överallt.

om det är prisskillnad på tabletter med samma ämne så är det ofta pga att ena är svår att lösa och den andra lätt vilket gör den som är lätt väldigt attraktiv för sprutnarkomaner.
Citera
2012-09-14, 22:17
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Buprenorfin går faktiskt ur väldigt snabbt, när jag hade LPT så fick jag tag i en halv sub där inne och efter det kollade dom mig varje dag, och det var ute på nån dag bara vill jag minnas. (var för att få börja med concertan jag var tvungen att vara ren)

Jag märkte aldrig skillnad på subuxone eller subutex innan jag började gå in mig nu dom senaste 2 månaderna ungefär, så är man novis så fungerar subuxone lika bra men sen kommer du behöver större dos och tycker även det aktiva ruset dalar fortare.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill

om det är prisskillnad på tabletter med samma ämne så är det ofta pga att ena är svår att lösa och den andra lätt vilket gör den som är lätt väldigt attraktiv för sprutnarkomaner.

Tack o tack, inte brukat sub på bra länge. Missbrukade det när krypton blev olagligt till ett bra tag därefter. Sen tog ja igen 1,5mg för ett tag sen.

Får ta o köpa en oxone då.
Citera
2012-09-15, 01:11
Medlem
Kan man fylla på med lika mycket sub som första snorten och bli hög en gång tilll när ruset dalar?
Eller är det en dålig drog att va hög på en längre tid?

Snabba svar uppskattas!
MVH
Citera
2012-09-15, 01:18
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Kan man fylla på med lika mycket sub som första snorten och bli hög en gång tilll när ruset dalar?
Eller är det en dålig drog att va hög på en längre tid?

Snabba svar uppskattas!
MVH

När ja hade min period drog ja 1mg varje dag kl 3, och 0,5mg varje kväll kl 23. Det pågick i 2 veckor innan ja ökade dosen.
Citera
2012-09-15, 01:35
Bannlyst
Citat:

här i gbg 150 för sub, och 100 suboxone

själv tycker jag inte det känns samma iaf om man skjuter, fick ta dubbelt av oxonen, nämen vem vill ha en sån skit där det är riktig skit i? Men det är klart är fattig och lågkonsument, så prova då.
Citera
2012-09-15, 02:08
Medlem
Citat:
När ja hade min period drog ja 1mg varje dag kl 3, och 0,5mg varje kväll kl 23. Det pågick i 2 veckor innan ja ökade dosen.

Tackar! men jag tar det för russyfte och har knappt tollerans, tar 2mg.
Kan jag fylla på efter 2-3 timmar när ruset dalar och få samma mys igen på 2mg tro? eller behovs det mer eller äre bara önödigt?
Citera
2012-09-15, 10:51
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
här i gbg 150 för sub, och 100 suboxone

själv tycker jag inte det känns samma iaf om man skjuter, fick ta dubbelt av oxonen, nämen vem vill ha en sån skit där det är riktig skit i? Men det är klart är fattig och lågkonsument, så prova då.
Han skulle ju snorta, inte skjuta.
Citera
2012-09-15, 12:04
Bannlyst
Citat:
Han skulle ju snorta, inte skjuta.

Men skiten är ju där ändå. Det måste rimligen ha någon negativ effekt. Det avspeglas i priserna och efterfrågan. De flesta vill inte ha oxone, oavsett intagningssätt.
Men nu har vi buprenotex också. Men den är väl svårare att snorta?
Citera
2012-09-15, 14:00
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Men skiten är ju där ändå. Det måste rimligen ha någon negativ effekt. Det avspeglas i priserna och efterfrågan. De flesta vill inte ha oxone, oavsett intagningssätt.
Men nu har vi buprenotex också. Men den är väl svårare att snorta?
Ja även om man snortar kanske man föredrar subutex men det är fan inte värt 100 kr mer. Och det var vad som frågades om.
Citera
2012-09-16, 12:05
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Jag får en jävla huvudvärk av Suboxone när jag tar högre doser. 3-4 mg typ, i näsan. Plus att smaken är äcklig som fan. Men det duger i början om man har låg tolerans.

Förövrigt kommer här ett tips till alla som vill sluta med buprenorfin:

Nedtrappning till riktigt låga doser, 0.5 och under, stanna där nån vecka, hoppa av helt sen. Kör Lyrica och benso, samt Imovane/Stilnoct för sömnen. Detta gör underverk. Jag har kört 5 och en halv månad nu non-stop, har gått runt 50 timmar sen min senaste lina nu och denna AT är mild hittills. För mig brukar det peaka dag 3-4-5 så jag kanske har ett helvete som väntar. Men faktum är att gårdagen var väldigt mycket jobbigare än denna dag har varit änsålänge. Jag har lyckats sova 5-8h per natt med hjälpa av dessa substanser, vanligtvis kan jag inte sova alls dom 3-5 första dagarna, kanske 2-3h totalt, om jag kör CT alltså, utan hjälpmedel.

Var inte rädd för att trycka i dig rejält med Lyrica och benso. Igår tog jag runt 750mg Lyrica totalt, idag har det blivit 900 mg redan, och det kommer nog sluta på 1050 eller 1200. Toleransen ökar fort men Lyrican är en gåva från Gud under dessa omständigheter. Tar bort massa symptom. Myrkrypningar, gåshud, kallsvettningar, frossan, ger energi, lindrar det psykiska. Just gällande det psykiska är det viktigt som fan med benso. Lyran ger mest lindring för det fysiska och en liten lindring för det psykiska, men ihop med benso blir mycket mer effektivt. Jag kör bara xaxnor som benso nu och det blir 2-4mg om dagen.
Senast redigerad av Lurvelpajsaren 2012-09-16 kl. 12:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in