2012-09-20, 02:54
Medlem
T-L-Ks avatar
Har blivit mer och mer nyfiken på sub på senaste tiden. Har aldrig varit riktigt sugen då det är rejält dyrt där jag bor. Priser på 500kr+ för en b8a är verkligen standard. Men nu är drogsuget stort och har svårt att få tag på något annat.

Har 50+ erfarenheter utav opiater och opioider, tramadoldoser på 400mg, kodein 250mg och ca 1.5dl cocilliana är vad jag brukar ta om jag ska få ett fint rus.
Hur mycket sub tror ni jag borde dra i mig för att vara inom dom ramarna? 0.3mg? 1mg?

Är lite rädd för att spy okontrollerbart bara, har aldrig haft problem med tramadol. Tror ni jag kan ta sub i mitt rum (bor med föräldrar) utan att börja spy eller verka drogad vid kortare samtal?
Citera
2012-09-20, 05:52
Medlem
Wild Jacks avatar
Undrar om någon vet vad de kostar ungefär på gatan i frankrike om man vill köpa 100st 8mg sub ??
Citera
2012-09-20, 07:31
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Har blivit mer och mer nyfiken på sub på senaste tiden. Har aldrig varit riktigt sugen då det är rejält dyrt där jag bor. Priser på 500kr+ för en b8a är verkligen standard. Men nu är drogsuget stort och har svårt att få tag på något annat.

Har 50+ erfarenheter utav opiater och opioider, tramadoldoser på 400mg, kodein 250mg och ca 1.5dl cocilliana är vad jag brukar ta om jag ska få ett fint rus.
Hur mycket sub tror ni jag borde dra i mig för att vara inom dom ramarna? 0.3mg? 1mg?

Är lite rädd för att spy okontrollerbart bara, har aldrig haft problem med tramadol. Tror ni jag kan ta sub i mitt rum (bor med föräldrar) utan att börja spy eller verka drogad vid kortare samtal?
mellan 0,5 - 1 mg rekomenderar jag,men oroa dig inte för att spy,det kanske du kommer men det är skönt att spy på Subutex. jag tror nog det är lugnt ifall dina päron kommer in,se till att inte vara tvärnoddad bara (lätt hänt att man blir det i början på sub).

mvh
Citera
2012-09-20, 09:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Hej, och... hallå. Jag skådar dina doser och spår i min kula att en Postafen (mot yrseln) en timme innan intag av Subutex och sedan en dos om 2mg skulle sitta förbannat fint. Lite i överkant månne, men ändå inte. Men då kan du inte räkna med att se nykter ut när du pratar med föräldrarna. Du kan dock räkna med att sitta gjuten i soffan och nicka till till Glamour på TV.

Ta ytterligare en Postafen när du tar Subutexet, för säkerhets skull. Vet inte om detta gör nån skillnad, men jag brukade göra så.

PS. Ligg inte på rygg. Om du mot all förmodan skulle spy (Postafen motverkar som sagt yrseln) skulle det kunna leda till komplikationer och då skulle jag få dåligt samvete i några dar. DS.
Citera
2012-09-21, 15:28
Medlem
Hur länge bör jag vänta efter intag av morfinsulfat om jag ska hoppa på subben igen?
Tex. tänkte slänga i mig 150mg dolc nu rektalt och undrar om jag kommer kunna hoppa på subben igen imorgon eftermiddag, det är subuxone vi pratar om.
Tacksam för mycket snabba svar då jag är sugen på att tända på ^^
Citera
2012-09-21, 17:28
Medlem
Towelie.3gss avatar
Är lite bakfull så tog 0.5-1.0 mg för 40 minuter sedan, känner mig bara lite avslappnad och ser lite suddigt.
Borde jag ta mer, eller blir det inte roligare än så här?
Inte bakfull längre i alla fall.
Citera
2012-09-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towelie.3gs
Är lite bakfull så tog 0.5-1.0 mg för 40 minuter sedan, känner mig bara lite avslappnad och ser lite suddigt.
Borde jag ta mer, eller blir det inte roligare än så här?

Det är aldrig en bra idé att blanda opiater/opioider med alkohol även om man är bakfull, du har ju fortfarande spår av alkohol kvar i kroppen och buprenorfin är en av de starkaste opioiderna så ta det lugnt.
Ta inte mer, ta en eller två alvedon och en tablett mot illamående tex. postafen om du har och vila. Subutex är inte till för medicin mot bakfylla, det är till för folk som har opiatmissbruk...
Citera
2012-09-21, 17:34
Medlem
Towelie.3gss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subutech
Det är aldrig en bra idé att blanda opiater/opioider med alkohol även om man är bakfull, du har ju fortfarande spår av alkohol kvar i kroppen och buprenorfin är en av de starkaste opioiderna så ta det lugnt.
Ta inte mer, ta en eller två alvedon och en tablett mot illamående tex. postafen om du har och vila. Subutex är inte till för medicin mot bakfylla, det är till för folk som har opiatmissbruk...
Skulle nog inte ha kallat det för bakfylla men var lite segare än vanligt bara, så tror det är lungt.
Fan är väldigt frestad att pröva lite mer, första gången på sub.
Citera
2012-09-21, 18:02
Medlem
Towelie.3gss avatar
Tog lite mer och satte på pink floyd, får se vart det leder.
Citera
2012-09-21, 19:23
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subutech
buprenorfin är en av de starkaste opioiderna så ta det lugnt.
Det håller jag verkligen inte med om. Jag skulle lägga den i den svaga gruppen med tramadol, citodon osv.
Citera
2012-09-21, 20:21
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Det håller jag verkligen inte med om. Jag skulle lägga den i den svaga gruppen med tramadol, citodon osv.

Då har du en jävla konstig och unik syn på Subutex. Sub är ju hästlängder mer potent än Citodon. Och Tramadol också. Sub har mycket, mycket mer opiat-känsla än Tram, och det är väl just "opiat-känsla" man vill åt när man tar dessa preparat.

F.ö. tycker jag att T-L-K ska höra av sig och berätta hur det gick.

Citat:
X

Hörru, hur mycket tog du och hur gick det?
Citera
2012-09-21, 20:42
Medlem
Towelie.3gss avatar
Läs gärna min rapport https://www.flashback.org/t1968158
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in