2012-01-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Jag skulle göra som jag gjorde, gick till BC (Beroendecentrum) och fick en uttrappning och sedan hjälp med avgiftning, för jag antar att du inte tänkt ta sub resten av livet? (Om du tänkte det, så betänk att det kan ge problem om du ska åka utanför EU/EES/Schengen)

Fungerar inte för alla (t ex mig) men värt ett försök.
Fick du trappa ut med sub då eller? Eller fick du Dexofen eller nån sån skit? Själv skulle jag inte ha nåt emot att gå på sub livet ut om det vore så. Även om jag inte får nåt rus längre (då måste jag ta minst en hel åtta) så fungerar jag så mycket bättre med två mg sub än jag någonsin fungerat utan droger. Och är jag utan så fungerar jag inte alls. Eller jag klarar en dag (sub sitter i så pass länge), men sen kommer den där abstinensen. Ont i hela kroppen, uppror i magen etc...

Och jag ska plugga på universitetet hela vår- och höstterminen... Har jag tillgång till sub är det ingen fara men skulle jag inte ha det så är jag körd.
Citera
2012-01-14, 01:36
Medlem
Tog ca 50ml cocillana-etylmorfin runt 19-20 tiden ikväll. Syftet var att bota den AT jag hade då jag inte tagit sub på 4dagar.
Imorgon får jag subuxone, tänkte fråga ungefär när jag kan ta det utan att åka på "akutavtändning" som jag läst mig till att man kan råka ut för om man tar sub för snabbt efter en annan opiat.
Bör även säga att jag är halvtorsk på sub. Tar det ca 3ggr i veckan. 1-2mg/dos, nasalt.

Kommer jag överhuvudtaget åka på en sån där "avtändning"? Hade tänkt ta suben runt 16.00, borde va lugnt va?
Citera
2012-01-14, 01:54
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Tog ca 50ml cocillana-etylmorfin runt 19-20 tiden ikväll. Syftet var att bota den AT jag hade då jag inte tagit sub på 4dagar.
Imorgon får jag subuxone, tänkte fråga ungefär när jag kan ta det utan att åka på "akutavtändning" som jag läst mig till att man kan råka ut för om man tar sub för snabbt efter en annan opiat.
Bör även säga att jag är halvtorsk på sub. Tar det ca 3ggr i veckan. 1-2mg/dos, nasalt.

Kommer jag överhuvudtaget åka på en sån där "avtändning"? Hade tänkt ta suben runt 16.00, borde va lugnt va?

Ja du kan vara lugn.. Kram
Citera
2012-01-14, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lischo
Ja du kan vara lugn.. Kram
Tack för ditt snabba svar!
Kram
Citera
2012-01-14, 17:45
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Fick du trappa ut med sub då eller? Eller fick du Dexofen eller nån sån skit? Själv skulle jag inte ha nåt emot att gå på sub livet ut om det vore så. Även om jag inte får nåt rus längre (då måste jag ta minst en hel åtta) så fungerar jag så mycket bättre med två mg sub än jag någonsin fungerat utan droger. Och är jag utan så fungerar jag inte alls. Eller jag klarar en dag (sub sitter i så pass länge), men sen kommer den där abstinensen. Ont i hela kroppen, uppror i magen etc...

Och jag ska plugga på universitetet hela vår- och höstterminen... Har jag tillgång till sub är det ingen fara men skulle jag inte ha det så är jag körd.
Jo jag trappade ut med sub, 2mg varannan vecka.

Det som gjorde att det sket sig var att när jag skulle klippa helt var det starkaste jag fick Theralen (och Catapresan vilket iofs hjälper en jävla massa), jag har då alltså dessutom dokumenterat att jag är emot medicinering med Benzo i vanliga fall.
Citera
2012-01-15, 01:00
Medlem
Royal-s avatar
Är det vanligt att man får halv dålig balans på subutex? Jag vingla ganska friskt och det är nytt för mig.
känner mig även dåsig och känns som "världen" gungar till ibland.. bör jag vara orolig?
Mvh bert.
Senast redigerad av Royal- 2012-01-15 kl. 01:14.
Citera
2012-01-15, 13:01
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Är det vanligt att man får halv dålig balans på subutex? Jag vingla ganska friskt och det är nytt för mig.
känner mig även dåsig och känns som "världen" gungar till ibland.. bör jag vara orolig?
Mvh bert.

Inget konstigt om du ligger på hyfsade mängder, jag får det iaf och flera andra jag känner.
Citera
2012-01-15, 18:02
Medlem
Royal-s avatar
OKEJ tack.. men att dela ut cirka 5mg subutex på 3 dagar bör väll inte ge någon avtändning? Är ju inga hästmängder och ändå cirka 72 timmar. Vet att det är väldigt olika men någon som suttit/sitter i min sits kanske kan svara..

Mvh bert.
Citera
2012-01-15, 22:13
Medlem
Att folk är gillar temgesic så pass mkt? Har de utskrivet, i 50pack, men jag föredrar hellre b8or :O.. Har väl kanske en 4mg temgesic kvar, funderar på att låta dom ligga om inte nått häftigt erbjudande dyker upp, jag sitter iofs på 0,2orna men jag får dom titt som tätt av min läkare

Men annars tkr jag att dom vanliga Subutex8orna fräser på bäst på mig, subexone, nja de duger lite smaskigt med citron smaken, men annars gillar jag påslaget på sub8or mer, buprenortexen har jag väl provat ett fåtal gånger, men nja jag håller dom vanliga sub8orna varmast om hjärtat, såvida de inte är Dolcontin eller Oxycontin, de går inte av för hackor!
Citera
2012-01-16, 10:44
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
OKEJ tack.. men att dela ut cirka 5mg subutex på 3 dagar bör väll inte ge någon avtändning? Är ju inga hästmängder och ändå cirka 72 timmar. Vet att det är väldigt olika men någon som suttit/sitter i min sits kanske kan svara..

Mvh bert.
Nej, det blir inte mycket till avtändning. Men ju mer du missbrukat innan desto snabbare hinner toleransökningen skjuta i taket.
Citera
2012-01-16, 14:29
Medlem
narutos avatar
Tog 0.8mg Temgesic i fredags.. det var perfekt dos för mig har jag kommit fram till.

Första gången tog jag 1.2mg + lika mycket till en timem senare, då spydde jag som en räv!
Citera
2012-01-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Jo jag trappade ut med sub, 2mg varannan vecka.

Det som gjorde att det sket sig var att när jag skulle klippa helt var det starkaste jag fick Theralen (och Catapresan vilket iofs hjälper en jävla massa), jag har då alltså dessutom dokumenterat att jag är emot medicinering med Benzo i vanliga fall.
Ja, det var det jag undrade också. Låg du inne när du trappade ut sub:en? Det tar ju en himla tid. Själv har jag sysselsättning heltid, så det vore ju bra om man kunde komma och hämta. Fast jag har inte varit fast i sub sen början av sommaren 2011.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in