2012-01-08, 14:36
Medlem
rochsteins avatar
tack för tipsen ja drar dit sen
Citera
2012-01-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Svenska Subutex ser ut så här: https://members.kaiserpermanente.org/kpweb/image/feature/026drugency/drugphotos/RBK13100.JPG

Svenska Suboxone (jag har bara sett vita svenska, vet ej om de andra är det): http://www.steroider.net/bildegalleri/albums/userpics/normal_Suboxone8mgBuprenorphine2mgNaloxone28stkRec kittBenckiserHealthcareUk3.jpg

Svenska Buprenotex: http://d2d665fk1gw9oe.cloudfront.net/d3/95/i34903507._szw425h320_.jpg

Det finns ju 2 mg också. Och Suboxone (den 6-kantiga) brukar vara billigare än de andra. Subutex brukar vara dyrast, sedan Buprenotex och billigast Suboxone. Men ibland kostar Buprenotex lika mycket som Subutex.

Edit: chaoswithin var några sekunder snabbare än mig =)

2mg subutex är ju dom bästa=) Bara krossa en så har man en perfekt dos
Citera
2012-01-12, 01:37
Bannlyst
Jag har nu testat Subutex 8mg, Temgesic 0.4mg & Buprenotex 8mg.

Temgesic toppar listan, då den var riktigt bra, räckte med typ en tabbe, eller 1½, alltså 0.6mg. Subutexen 8mg som var från Schering-Plough, som jag vet är ett bra läkemedelsföretag, var inte långt efter och den var lite mer svårdoserad förstås, men fungerade skitbra!

Buprenotex 8mg däremot.. Vilken besvikelse!

Tog nästan 4mg och kände inte ett skit, och ja, det var riktiga Buprenotex, för jag vet hur det ser ut.

Någon annan som har åsikter om det?

Polaren sa också att Buprenotex var skit i jämförelse med Subutex och Temgesic.
Citera
2012-01-12, 02:38
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Buprenotex 8mg däremot.. Vilken besvikelse!

Någon annan som har åsikter om det?

Tycker precis likadant, fast har inte provat temgesic.
Men håller absolut med om att buprenotexen SUGER!
Citera
2012-01-12, 18:21
Medlem
Först och främst - jag tycker Buprenotex funkar utmärkt. Men får jag välja så tar jag Subutex eller -oxone.Det är väl det att det känns som det är mer. Och delar man Buprenotex i fyra delar känns det ju som man inte fått i sig nånting. Men det har man ju...

Skulle egentligen fråga om programmet. Jag har missbrukat lite allt möjligt tidigare (sub i kortare perioder). Så la jag ner allt för nästan två år sedan. Började ta sub i kontrollerade former för ett år sedan. I somras märkte jag att jag var fast igen. Jag funkar inte alls utan sub, efter en dag kommer abstinensen och den står jag inte ut med. Jag har aldrig varit fast i heroin (bara provat några gånger). Men efter vad jag hört så kan man få gå sub-programmet även om man "bara" varit fast i sub. Men så har jag hört att man måste ha det dokumenterat i TVÅ år. Jag känner inte för att gå till soc eller läkaren och säga att jag tagit sub i ett år när jag sagt att jag varit drogfri...

Hur skulle ni göra???
Citera
2012-01-12, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Tycker precis likadant, fast har inte provat temgesic.
Men håller absolut med om att buprenotexen SUGER!

Temgesicen är den mest potenta, helt klart. Tycker du ska prova den.

Får 15 0.4'or imorgon och mysa med

Dock ligger inte de ovala B8'orna långt efter, men du behöver en mindre dos av Temgesicen.

Hur är det med biotillgängligheten?

Jag har endast snortat min sub, men funderar på att IV'a, eller dra rövpanna. IV är ju biotillgängligheten 100%, men håller ruset i längre? Känns lite waste att köra det IV ifalll det inte ger mer. Givetvis behöver man en lägre dos iofs. Rövpanna vet jag inte hur biotillgängligheten är.

Jag har kollat FAQen, och där hittade jag inte biotillgängligheten.

Samt vilken av admininstrationssätten ger det längsta ruset? Det borde väl vara oralt, men då behövs det så mycket så det är inte värt det.

Tack på förhand.
Citera
2012-01-12, 20:41
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Först och främst - jag tycker Buprenotex funkar utmärkt. Men får jag välja så tar jag Subutex eller -oxone.Det är väl det att det känns som det är mer. Och delar man Buprenotex i fyra delar känns det ju som man inte fått i sig nånting. Men det har man ju...

Skulle egentligen fråga om programmet. Jag har missbrukat lite allt möjligt tidigare (sub i kortare perioder). Så la jag ner allt för nästan två år sedan. Började ta sub i kontrollerade former för ett år sedan. I somras märkte jag att jag var fast igen. Jag funkar inte alls utan sub, efter en dag kommer abstinensen och den står jag inte ut med. Jag har aldrig varit fast i heroin (bara provat några gånger). Men efter vad jag hört så kan man få gå sub-programmet även om man "bara" varit fast i sub. Men så har jag hört att man måste ha det dokumenterat i TVÅ år. Jag känner inte för att gå till soc eller läkaren och säga att jag tagit sub i ett år när jag sagt att jag varit drogfri...

Hur skulle ni göra???
Jag skulle göra som jag gjorde, gick till BC (Beroendecentrum) och fick en uttrappning och sedan hjälp med avgiftning, för jag antar att du inte tänkt ta sub resten av livet? (Om du tänkte det, så betänk att det kan ge problem om du ska åka utanför EU/EES/Schengen)

Fungerar inte för alla (t ex mig) men värt ett försök.
Citera
2012-01-12, 20:42
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Temgesicen är den mest potenta, helt klart. Tycker du ska prova den.

Får 15 0.4'or imorgon och mysa med

Dock ligger inte de ovala B8'orna långt efter, men du behöver en mindre dos av Temgesicen.

Hur är det med biotillgängligheten?

Jag har endast snortat min sub, men funderar på att IV'a, eller dra rövpanna. IV är ju biotillgängligheten 100%, men håller ruset i längre? Känns lite waste att köra det IV ifalll det inte ger mer. Givetvis behöver man en lägre dos iofs. Rövpanna vet jag inte hur biotillgängligheten är.

Jag har kollat FAQen, och där hittade jag inte biotillgängligheten.

Samt vilken av admininstrationssätten ger det längsta ruset? Det borde väl vara oralt, men då behövs det så mycket så det är inte värt det.

Tack på förhand.

Jag personligen tycker det är värt att prova IV´a iaf, ger inte någon kick men ruset kommer ju inom 1-2min.

Vill gärna prova temgesic, men får aldrig tag på dem
Citera
2012-01-12, 20:48
Bannlyst
Citat:
Jag personligen tycker det är värt att prova IV´a iaf, ger inte någon kick men ruset kommer ju inom 1-2min.

Vill gärna prova temgesic, men får aldrig tag på dem

Och vilket av oralt/nasalt/iv/rektalt ger längst rus?
Citera
2012-01-12, 21:16
Medlem
DhaStoners avatar
Citat:
Och vilket av oralt/nasalt/iv/rektalt ger längst rus?

har inte provat rektalt, kör nästan alltid på nasalt och IV...
Tycker det ger lika långt rus faktiskt, men du behöver mycket mindre IV
Citera
2012-01-13, 13:03
Bannlyst
Citat:
har inte provat rektalt, kör nästan alltid på nasalt och IV...
Tycker det ger lika långt rus faktiskt, men du behöver mycket mindre IV

Vad skulle du säga att du behöver uppskattningsvis IV vs Nasalt?
Citera
2012-01-13, 14:03
Medlem
DhaStoners avatar
1mg IV eller 1,5mg Nasalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in