Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Så du delar den först i tu så du får 4 mg-bitar, och sedan bryter du av ungefär en fjärdedel av den varje gång? är det inte rätt lätt att man råkar bryta för mycket/för lite?
Edit: Tog mig en provlina, och blev förvånad när det smakade citron!
Jag brukar skrapa av halva med rakblad. Men som bumbaclot skrev så kan det ju bli lite drygt att ha pulver liggandes, om man inte tar så ofta då. Har man Suboxone så går det ju t.o.m. att först dela taben i två (trycka med ett rakblad t. ex.) och sedan skrapa av bara 2 mg.
Det går dock att ha det liggandes länge utan att det förstörs. När jag tog mindre doser, eller om jag ska spara av annan anledning, så brukar jag kapsla pulvret... Har en annan medicin i kapslar som jag bara tömmer ur och så fyller jag med Sub istället, eller vad jag nu vill ha i dem.
För att få t. ex. 1 eller ½ mg i varje hög så är det enkelt att bara dra/fösa pulverhögen åt ett håll med rakblad, tills man får en halvmåne... då delar man den på mitten och fortsätter fösa högarna tills man är nöjd med hur mycket det är i dem. Det blir ganska exakt när man gör så, istället för att försöka dela högarna när de bara ligger i en klump.