2011-05-05, 16:17
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Det där med alkohol är intressant..

Jag brukar dricka en 10 starköl 50cl när jag subbar utan att bli riktigt full :s inte så smart kanske men gott äre, dagen efter har det aldrig varit någon fara med det, aldrig känt någon press på bröstkorgen eller liknande.

Dock känner jag igen ditt problem lite, dom 2 första dagarna i mitt race är ganska enkelt, men sen måste jag öka dosen väldigt mycket för att känna något alls
Citera
2011-05-05, 18:21
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Det där med alkohol är intressant..

Jag brukar dricka en 10 starköl 50cl när jag subbar utan att bli riktigt full :s inte så smart kanske men gott äre, dagen efter har det aldrig varit någon fara med det, aldrig känt någon press på bröstkorgen eller liknande.

Dock känner jag igen ditt problem lite, dom 2 första dagarna i mitt race är ganska enkelt, men sen måste jag öka dosen väldigt mycket för att känna något alls

Jag dricker mig nästan alltid innan och efter subbintag för en extra boost. Det är enda sättet för mig att bli lite smått skön nuförtiden.. Jag gjorde även så i början av min opioidkarriär och har aldrig vad jag har upplevt ialf haft problem med andning eller osv, men när man är själv så bryr man sig inte så mycket om det just då ialf.. Men jag skulle absolut aldrig rekomendera att dricka till någon opiat, vissa är känsligare än andra och man vet aldrig vart sin egen gräns går.
Citera
2011-05-05, 19:17
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Nån som vet om det sliter väldigt mkt på levern om man dricker alkohol när man tagit sub? Tar 3-4mg dagligen så blir knappt påverkad längre, och super som jag brukar göra, en gång i veckan kanske. Jag brukar dricka 20-40 stora öl på en kväll. Är mer oroad för att levern tar extra stryk än anddepp. Någon som vet?
Citera
2011-05-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Nån som vet om det sliter väldigt mkt på levern om man dricker alkohol när man tagit sub? Tar 3-4mg dagligen så blir knappt påverkad längre, och super som jag brukar göra, en gång i veckan kanske. Jag brukar dricka 20-40 stora öl på en kväll. Är mer oroad för att levern tar extra stryk än anddepp. Någon som vet?

Klarar du av 20-40 stora öl på en kväll, då tycker jag att du bör fundera på saken.
Citera
2011-05-06, 14:35
Medlem
Endemisks avatar
Hej, kom nyligen över ett par vita, hexagonala tabletter smyckade med trycket "N8" på den ena sidan och något som liknar ett kors eller ett svärd på den andra. Jag utgår från att dessa är Suboxone, och tänkte ställa en par fråga.

Hur gör ni som inte har monstertolerans när ni tar Sub egentligen? Jag vill helst börja med en lina på 0.5 mg, men det är ju en sextondel av en enda liten tablett. Den enda vettiga metoden jag kan komma på är att krossa hela tabletten och sedan dela upp den i åtta lika stora högar och lägga var hög i varsin liten påse, så jag vet att det är 1 mg i var påse.

I morgon ska jag experimentera, hoppas det blir lika skönt som jag förväntar mig!
Citera
2011-05-06, 14:51
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Hej, kom nyligen över ett par vita, hexagonala tabletter smyckade med trycket "N8" på den ena sidan och något som liknar ett kors eller ett svärd på den andra. Jag utgår från att dessa är Suboxone, och tänkte ställa en par fråga.

Hur gör ni som inte har monstertolerans när ni tar Sub egentligen? Jag vill helst börja med en lina på 0.5 mg, men det är ju en sextondel av en enda liten tablett. Den enda vettiga metoden jag kan komma på är att krossa hela tabletten och sedan dela upp den i åtta lika stora högar och lägga var hög i varsin liten påse, så jag vet att det är 1 mg i var påse.

I morgon ska jag experimentera, hoppas det blir lika skönt som jag förväntar mig!

Att dela en suboxone är ju hur enkelt som helst. Dela den på mitten först och utgå sedan efter det. Jag tar alltid minst 1mg så då blir ju det 1/8 av tabben. Känns grymt onödigt att krossa allting och ha massa pulver liggandes istället för en tablett!
Citera
2011-05-06, 14:53
Medlem
Endemisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Att dela en suboxone är ju hur enkelt som helst. Dela den på mitten först och utgå sedan efter det. Jag tar alltid minst 1mg så då blir ju det 1/8 av tabben. Känns grymt onödigt att krossa allting och ha massa pulver liggandes istället för en tablett!
Så du delar den först i tu så du får 4 mg-bitar, och sedan bryter du av ungefär en fjärdedel av den varje gång? är det inte rätt lätt att man råkar bryta för mycket/för lite?

Edit: Tog mig en provlina, och blev förvånad när det smakade citron!
Senast redigerad av Endemisk 2011-05-06 kl. 15:27.
Citera
2011-05-08, 14:45
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Så du delar den först i tu så du får 4 mg-bitar, och sedan bryter du av ungefär en fjärdedel av den varje gång? är det inte rätt lätt att man råkar bryta för mycket/för lite?

Jag brukar skrapa av halva med rakblad. Men som bumbaclot skrev så kan det ju bli lite drygt att ha pulver liggandes, om man inte tar så ofta då. Har man Suboxone så går det ju t.o.m. att först dela taben i två (trycka med ett rakblad t. ex.) och sedan skrapa av bara 2 mg.

Det går dock att ha det liggandes länge utan att det förstörs. När jag tog mindre doser, eller om jag ska spara av annan anledning, så brukar jag kapsla pulvret... Har en annan medicin i kapslar som jag bara tömmer ur och så fyller jag med Sub istället, eller vad jag nu vill ha i dem.

För att få t. ex. 1 eller ½ mg i varje hög så är det enkelt att bara dra/fösa pulverhögen åt ett håll med rakblad, tills man får en halvmåne... då delar man den på mitten och fortsätter fösa högarna tills man är nöjd med hur mycket det är i dem. Det blir ganska exakt när man gör så, istället för att försöka dela högarna när de bara ligger i en klump.
Citera
2011-05-08, 22:26
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:

Japp så gör jag. Nej jag tycker inte alls att det är svårt att dela på det viset, men det är ju mycket en vanesak också! Självklart är det svårt att få exakta bitar men någon smula hit eller dit spelar ju ingen roll, det är bara att ögonmåtta så blir det bra! Ett betydligt bättre sätt än att krossa allting, då blir det ju att man får lov att sitta och dra ut allt i lika stora högar varje gång man ska ta sig en dos. Och så får man lov att komma ihåg hur stor mängd man har kvar. Tar man av bitar från tabben ser man ju hur mycket som finns kvar, så jag ser bara fördelar med att dela den på det sättet!

Hehe, ja suboxone har ju den där citronsmaken. Många tycker att det är vidrigt men det är inget jag stör mig på, tycker det finns flera andra droger och läkemedel som smakar betydligt värre!
Senast redigerad av bumbaclot. 2011-05-08 kl. 22:30.
Citera
2011-05-09, 21:07
Medlem
Endemisks avatar
Tack för svaren Bumbaclot och Dolcontina!

Ska prova blanda 1 mg Sub, 200 mg tramadol (snart löpande recept) och 10 mg nitrazepam (recept) till helgen, vad tror ni om den blandningen? Har ett strikt opi-schema, 2 dagar i veckan. Fungerar bra, blir inte tolerant eller beroende och det förgyller veckorna!
Citera
2011-05-10, 10:47
Medlem
har hört att man kan köpa subtex recept fritt i thailand.
någon som vet ifall det stämmer?
Senast redigerad av D-D-R 2011-05-10 kl. 10:52.
Citera
2011-05-10, 16:39
Medlem
Citat:
Tack för svaren Bumbaclot och Dolcontina!

Ska prova blanda 1 mg Sub, 200 mg tramadol (snart löpande recept) och 10 mg nitrazepam (recept) till helgen, vad tror ni om den blandningen? Har ett strikt opi-schema, 2 dagar i veckan. Fungerar bra, blir inte tolerant eller beroende och det förgyller veckorna!

Ta tramadolet någon timme innan suben. Tycker själv om man har kört sub innan trad så blir effekt mycket sämre. Nästan illamående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in