Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Ja det låter troligt , själv gick jag från renodlat amfetaminist under något år (använde inte ens benso till insomning, brass dom dagar de var tjacktorka) till en riktigt bland missbrukare egentligen, huvudsakligen är jag bensotorsk pga ångest nu, men varierar mellan det och GHB, tog morfin och oxikodon vid tilfälle men sen mer sub och nu för tiden är tjacket och cs-droger något som händer sporadiskt och det är faktiskt så när jag väl är igång ett tag när man närmar sig 2 dygn så kan jag bli less och kliva av vilket var omöjligt förut då jag körde skiten ur mig tills pengarna eller tjacket var slut. men det är väl så kanske när man har aspergers så som man som yngre bytte intressen skiftar man nu på droger och intresse för dom sen man blev missbrukare. 

Ungefär samma för mig, jag har också diagnoser, men på min tid så uppmärksammades inte det
jag blev hotad att gå i "obsen" som det då kallades med bråkiga elever, men samtidigt hade jag höga betyg och en äldre bror som var toppstudent
Men man hade ju inte idealiska föäldrar direkt, aldrig mina föräldrar visade känslor annat än ilska och kyla (de är såna), så ibärrjam började de med hadch så man blev "väck", sen amfetamin så att definitivt ingen kunde slå en, eller jag var kapabel till vad som helst (de som kunde bjuda motstånd - men de var ju mina vänner f ö). Sen när opiaterna kom in, så var det som att komma hem till (en riktig) mamma, en känsla jag ALDRIG hade haft, för första gången var jag lugn på riktigt, och kunde bara "vara".
Bensos har jag bara sista året för att komma ur missbruket. Det som jag alltid tidigare såg ner på ("piller") är nu min räddare, eller iaf en viktig faktor (annars skulle det inte gå det kan jag säga direkt).
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
nepp, det är jag inte, kör ihop sig tillslut som det alltid gör..
jo, jag vet
jag har inte ens kommit ner till 0 ännu, ligger dock bara på en bråkdel av en tablett dagligen istället för 2, och öser på med hjälpmedel när abstinensen kommer
hur det ska gå att vara på noll känns rätt skrämmande då det var så länge sen
time will tell..
Senast redigerad av Movix 2012-11-04 kl. 13:21.
Senast redigerad av Movix 2012-11-04 kl. 13:21.