2012-11-04, 13:13
  #8569
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Ja det låter troligt , själv gick jag från renodlat amfetaminist under något år (använde inte ens benso till insomning, brass dom dagar de var tjacktorka) till en riktigt bland missbrukare egentligen, huvudsakligen är jag bensotorsk pga ångest nu, men varierar mellan det och GHB, tog morfin och oxikodon vid tilfälle men sen mer sub och nu för tiden är tjacket och cs-droger något som händer sporadiskt och det är faktiskt så när jag väl är igång ett tag när man närmar sig 2 dygn så kan jag bli less och kliva av vilket var omöjligt förut då jag körde skiten ur mig tills pengarna eller tjacket var slut. men det är väl så kanske när man har aspergers så som man som yngre bytte intressen skiftar man nu på droger och intresse för dom sen man blev missbrukare.

Ungefär samma för mig, jag har också diagnoser, men på min tid så uppmärksammades inte det
jag blev hotad att gå i "obsen" som det då kallades med bråkiga elever, men samtidigt hade jag höga betyg och en äldre bror som var toppstudent

Men man hade ju inte idealiska föäldrar direkt, aldrig mina föräldrar visade känslor annat än ilska och kyla (de är såna), så ibärrjam började de med hadch så man blev "väck", sen amfetamin så att definitivt ingen kunde slå en, eller jag var kapabel till vad som helst (de som kunde bjuda motstånd - men de var ju mina vänner f ö). Sen när opiaterna kom in, så var det som att komma hem till (en riktig) mamma, en känsla jag ALDRIG hade haft, för första gången var jag lugn på riktigt, och kunde bara "vara".
Bensos har jag bara sista året för att komma ur missbruket. Det som jag alltid tidigare såg ner på ("piller") är nu min räddare, eller iaf en viktig faktor (annars skulle det inte gå det kan jag säga direkt).

Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
nepp, det är jag inte, kör ihop sig tillslut som det alltid gör..

jo, jag vet
jag har inte ens kommit ner till 0 ännu, ligger dock bara på en bråkdel av en tablett dagligen istället för 2, och öser på med hjälpmedel när abstinensen kommer
hur det ska gå att vara på noll känns rätt skrämmande då det var så länge sen
time will tell..
__________________
Senast redigerad av Movix 2012-11-04 kl. 13:21.
Citera
2012-11-04, 13:42
  #8570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Nej, sub är inget "helvete". Det är liksom självreglerande. Det finns en inre spärr - till skillnad från andra droger. Det är det som är det fina och tråkiga med den här drogen. Ganska snabbt når man en gräns då det inte är värt att fortsätta på - daglig basis. Men att ha den att koppla av med ågon gång i månaden för en vanlig människa är verkligen beskedligt och oförargerligt, och redigt high blir man. Såvida man inte har varit heroinist innan, då tar det "bara" bort suget till 96%.

Så du skulle rekommendera att prova det? Kommer det inte bli så att jag inte kommer tycka tramadol är värt när jag provat sub? Eftersom sub är starkare, hörde från en kompis att det känns 1000 gånger bättre än tramadol.
Citera
2012-11-05, 01:07
  #8571
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Du är ju uppenbart helt okunnig. Det går inte att dö av subutexöverdos....

Var det allt?
Citera
2012-11-05, 01:13
  #8572
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaHosMig
Så du skulle rekommendera att prova det? Kommer det inte bli så att jag inte kommer tycka tramadol är värt när jag provat sub? Eftersom sub är starkare, hörde från en kompis att det känns 1000 gånger bättre än tramadol.

Ja, givet mina erfarenheter. Så är det den bästa drogen att testa alla kategorier. Och det grundar jag på följande faktum:

1.) Den blir tråkig till slut, och då finns en inbyggd spärr att gå över till andra opiater (det är ju så osub funkar), och då lägger man lika bra av. Så är det för mig.

2.) Det fina med sub är att det är en en änd-station för alla droger. Vill du kicka cannabis eller amfetami. Börja med sub, till slut vill du lägga ned den och alla ándra droger.

Sub är väldigt potent, starkare än heroin faktiskt. Så det är ett grymt rus för de som inte är vana vid heroin. Det vet jag. Men säg den glädje som vara. Iofs, många kan ha glädje av sub i år... Men de som verkligen vill bli väck varje dag, de kan inte njuta mer än några månader, sen e det slut med det roliga och man har bara ett beroende att bli kvitt. Men detta är egentligen bra! För det betyder att du har nått änd-stationen (och den är ofarlig så vida du inte börjar supa och köra benso samtidigt i den slutstation). Så många som börjar med andra droger, slutar sen med drog övht med droger med sub.

Ja, vill du prova droger. Så är det den bästa! Blandar du i med 1-2 mg xanor så har du heroinkänsla - dock inte rushen de försa sekunderna. Men det är mycket för pengarna och du riskerar INTE att dö. Men skippa xanoren de första gångerna....

Första dos: 0.5mg. Dvs dela en tablet för 200 kr i 16 delar, och ta en sån 16del nasalt.
Citera
2012-11-05, 02:02
  #8573
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Ja, givet mina erfarenheter. Så är det den bästa drogen att testa alla kategorier. Och det grundar jag på följande faktum:

1.) Den blir tråkig till slut, och då finns en inbyggd spärr att gå över till andra opiater (det är ju så osub funkar), och då lägger man lika bra av. Så är det för mig.

2.) Det fina med sub är att det är en en änd-station för alla droger. Vill du kicka cannabis eller amfetami. Börja med sub, till slut vill du lägga ned den och alla ándra droger.

Sub är väldigt potent, starkare än heroin faktiskt. Så det är ett grymt rus för de som inte är vana vid heroin. Det vet jag. Men säg den glädje som vara. Iofs, många kan ha glädje av sub i år... Men de som verkligen vill bli väck varje dag, de kan inte njuta mer än några månader, sen e det slut med det roliga och man har bara ett beroende att bli kvitt. Men detta är egentligen bra! För det betyder att du har nått änd-stationen (och den är ofarlig så vida du inte börjar supa och köra benso samtidigt i den slutstation). Så många som börjar med andra droger, slutar sen med drog övht med droger med sub.

Ja, vill du prova droger. Så är det den bästa! Blandar du i med 1-2 mg xanor så har du heroinkänsla - dock inte rushen de försa sekunderna. Men det är mycket för pengarna och du riskerar INTE att dö. Men skippa xanoren de första gångerna....

Första dos: 0.5mg. Dvs dela en tablet för 200 kr i 16 delar, och ta en sån 16del nasalt.


Att rekommenderar folk att testa Buprenorfin är jävligt lågt. Folk borde ha vettet att bestämma själva om de ska pröva en stark opioid, med ett förjävligt beroende, som ofta leder till tyngre opioider som ofta tas IV. Otroligt många har dött i förtid på grund av sitt opioidberoende. Att ens ha mage att påstå att det är bästa drogen att testa, otroligt dåligt beteende.

Sen att du påstår att Buprenorfin skulle vara starkare än Heroin bevisar att du egentligen inte har en jävla aning om vad du egentligen säger.

Nästan så jag kommer hålla tummarna för att du tar ett återfall och början suga kuk för att få dig en fix, eller en sub för att bli frisk från abstinensen.
Citera
2012-11-05, 09:39
  #8574
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Att rekommenderar folk att testa Buprenorfin är jävligt lågt. Folk borde ha vettet att bestämma själva om de ska pröva en stark opioid, med ett förjävligt beroende, som ofta leder till tyngre opioider som ofta tas IV. Otroligt många har dött i förtid på grund av sitt opioidberoende. Att ens ha mage att påstå att det är bästa drogen att testa, otroligt dåligt beteende.

Sen att du påstår att Buprenorfin skulle vara starkare än Heroin bevisar att du egentligen inte har en jävla aning om vad du egentligen säger.

Nästan så jag kommer hålla tummarna för att du tar ett återfall och början suga kuk för att få dig en fix, eller en sub för att bli frisk från abstinensen.

Men det ÄR starkare än heroin och oxy. Dessutom, är det en lätt drog att sluta med om du har börjat med den - och inte h/oxy. Men den ärt ändå relativt lätt avsluta sitt heroin-missbruk med - om man trappar ner buppen långsamt. Metadon vet jag inte...tror inte det. Ser ingen försöka ens.
Du vet inte vad du pratar om, och att DU inte fixar endast buppen är faktiskt ovanligt. Alla jag sett börja med det (utan en tidigare h-historia) har slutat inom senast 2 år. Btw. så fick jag ett ett slags litet återfall igår...Men the war goes on... Jag kommer att klara det. Idag tänker jag bara ta 0,75mg. Ner från 16 i vintras.

F ö så leder inte alls buppen till heroin. Tvärtom klingar allt av, och man lägger av. Men det är sant att vissa går över till benso i kombo, men de slutar de sen med oxå.
__________________
Senast redigerad av Movix 2012-11-05 kl. 10:23.
Citera
2012-11-05, 16:13
  #8575
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Men det ÄR starkare än heroin och oxy. Dessutom, är det en lätt drog att sluta med om du har börjat med den - och inte h/oxy. Men den ärt ändå relativt lätt avsluta sitt heroin-missbruk med - om man trappar ner buppen långsamt. Metadon vet jag inte...tror inte det. Ser ingen försöka ens.
Du vet inte vad du pratar om, och att DU inte fixar endast buppen är faktiskt ovanligt. Alla jag sett börja med det (utan en tidigare h-historia) har slutat inom senast 2 år. Btw. så fick jag ett ett slags litet återfall igår...Men the war goes on... Jag kommer att klara det. Idag tänker jag bara ta 0,75mg. Ner från 16 i vintras.

F ö så leder inte alls buppen till heroin. Tvärtom klingar allt av, och man lägger av. Men det är sant att vissa går över till benso i kombo, men de slutar de sen med oxå.
En sub AT är en utdragen pina som Kan vara upp till 2 månader om man brukat hög dos länge.

Buprenorfin får man heller inget rus av efter 4 veckor, oj så stark drog... nä men en bra medicin är det. går inte överdosera enbart sub heller, du kan ta 40 mg och överleva.

Efter någon månad tog jag en hel 8 mg per dag och fick bara en SMÅTT skön känsla i 1 timma om jag körde det IV men när jag höll mig ren 2-3 dagar och tog morfin när jag hade bytt till mig några MEDA så noddade jag som vanligt.

EDIT: jag har 3 kompisar eller bekanta som går på sub-program för att dom missbrukar just SUB, dom har mellan 4 och 6 års bruk av sub från svarta marknaden och det var i princip deras försat opioid missbruk, en av dom tog heroin 3 månader en period men det var långt innan subben. sub köper man för 200 kr eller ännu mindre om man köper ett par stycken, i början räcker det 6-8 dagar, förstår att folk blir lurade i fällan, jag blev också det men jag håller på lägga av nu medan jag kan.

En 4e har tagit det runt 1½ år nu , försökt sluta tre gånger, avgiftning, kodein och tramadol har han testat men fallit tillbaka varje gång.

Jag vet en annan jag brukade träffa när jag var i tjacksvängen som tagit sub 9 år bara för att han inte orkar tända av. han hade däremot tagit heroin före, men är alkis och benso torsk sen 10-12 år tillbaka också så han platsar inte i programmet.
__________________
Senast redigerad av undervattenfisk 2012-11-05 kl. 16:19.
Citera
2012-11-05, 16:22
  #8576
Medlem
undervattenfisks avatar
och ska jag ta mig själv på det du sa att man slutar med andra droger, jag använder fortfarande benso eller GHB dagligen, GHB har fått mig att dricka mer sällan däremot men sub fick mig inte att ta mindre droger, jag slutade med tjack för att jag fick psykos eller inte slutade egentligen, höll igång 6 månader till men låg beväpnad i lägenheten dygnet runt vågade inte ens sova, gick bara ut för att hämta tjack men oftast bad jag någon komma över med den så gav jag dom lite extra för besväret och så fick dom lyssna på mina historier om folk som skulle komma och ta mig tills dom blev less
Citera
2012-11-05, 19:17
  #8577
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
En sub AT är en utdragen pina som Kan vara upp till 2 månader om man brukat hög dos länge.

Buprenorfin får man heller inget rus av efter 4 veckor, oj så stark drog... nä men en bra medicin är det. går inte överdosera enbart sub heller, du kan ta 40 mg och överleva.

Efter någon månad tog jag en hel 8 mg per dag och fick bara en SMÅTT skön känsla i 1 timma om jag körde det IV men när jag höll mig ren 2-3 dagar och tog morfin när jag hade bytt till mig några MEDA så noddade jag som vanligt.

EDIT: jag har 3 kompisar eller bekanta som går på sub-program för att dom missbrukar just SUB, dom har mellan 4 och 6 års bruk av sub från svarta marknaden och det var i princip deras försat opioid missbruk, en av dom tog heroin 3 månader en period men det var långt innan subben. sub köper man för 200 kr eller ännu mindre om man köper ett par stycken, i början räcker det 6-8 dagar, förstår att folk blir lurade i fällan, jag blev också det men jag håller på lägga av nu medan jag kan.

En 4e har tagit det runt 1½ år nu , försökt sluta tre gånger, avgiftning, kodein och tramadol har han testat men fallit tillbaka varje gång.

Jag vet en annan jag brukade träffa när jag var i tjacksvängen som tagit sub 9 år bara för att han inte orkar tända av. han hade däremot tagit heroin före, men är alkis och benso torsk sen 10-12 år tillbaka också så han platsar inte i programmet.

Matematik är tydligen svårt för somliga, och att veta vad "milli" betyder.
Det ni glömmer är att en 8'a sub är 8 milligram, dvs 0.008 gram. Jag kan lova dig att du inte känner något alls på 0.008 gram gatuheroin... Så det gäller att veta vad "milli" betyder... och kunna lite matematik iaf. Men en 8'a sub känner du på va? haha

Sen är ju subutex designad så att de blir en tröskeleffekt vid 24 mg någonstans (0.024g), varje molekyl lägger sig som en lock på receptorerna och låter inte mer molekyler av subutex påverka receptorn. Det är meningen, annars skulle det vara ett av de dödligaste drogerna som finns. Samma gäller metadon.

Subutex är iaf MINST 25 ggr så starkt som gatuheroin fram till tröskeleffekten.
__________________
Senast redigerad av Movix 2012-11-05 kl. 19:20.
Citera
2012-11-05, 19:30
  #8578
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
...
2.) Det fina med sub är att det är en en änd-station för alla droger. Vill du kicka cannabis eller amfetami. Börja med sub, till slut vill du lägga ned den och alla ándra droger.
...
Subutex är iaf MINST 25 ggr så starkt som gatuheroin fram till tröskeleffekten.

Om vi nu ponerar att du har rätt, att Buprenorfin är 25 ggr så starkt som gatuheroin. Är det då särskilt smart att rekommendera det till någon som vill kicka... Cannabis? Tycker det låter som ett riktigt ogenomtänkt resonemang. Du skriver ofta rätt vettiga saker här, men detta var inte vettigt.
__________________
Senast redigerad av populopidus 2012-11-05 kl. 19:33.
Citera
2012-11-05, 19:36
  #8579
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
En sub AT är en utdragen pina som Kan vara upp till 2 månader om man brukat hög dos länge.

Buprenorfin får man heller inget rus av efter 4 veckor, oj så stark drog... nä men en bra medicin är det. går inte överdosera enbart sub heller, du kan ta 40 mg och överleva.

Efter någon månad tog jag en hel 8 mg per dag och fick bara en SMÅTT skön känsla i 1 timma om jag körde det IV men när jag höll mig ren 2-3 dagar och tog morfin när jag hade bytt till mig några MEDA så noddade jag som vanligt.

EDIT: jag har 3 kompisar eller bekanta som går på sub-program för att dom missbrukar just SUB, dom har mellan 4 och 6 års bruk av sub från svarta marknaden och det var i princip deras försat opioid missbruk, en av dom tog heroin 3 månader en period men det var långt innan subben. sub köper man för 200 kr eller ännu mindre om man köper ett par stycken, i början räcker det 6-8 dagar, förstår att folk blir lurade i fällan, jag blev också det men jag håller på lägga av nu medan jag kan.

En 4e har tagit det runt 1½ år nu , försökt sluta tre gånger, avgiftning, kodein och tramadol har han testat men fallit tillbaka varje gång.

Jag vet en annan jag brukade träffa när jag var i tjacksvängen som tagit sub 9 år bara för att han inte orkar tända av. han hade däremot tagit heroin före, men är alkis och benso torsk sen 10-12 år tillbaka också så han platsar inte i programmet.

Undrar vad det är för landsting du tillhör, att de tar in subbare utan opiatmissbruk strider mot socialstyrelsens riktlinjer... Här jag bor är du helt chanslös, du blir utskrattad om du vill komma med i programmet för att du är subbare. Hur kollas det förresten? Knappast överdoser... När jag gick så skulle det vara 2 år dokumenterat heroinmissbruk, nu är det ett år tror jag. Men jag har en kompis som inte kommer in nyligen och det beror på att han är blandmissbrukare. Det räcker alltså inte ens att vara heroinist... Det är helt otroligt, det handlar om liv och död. Men icke.
Så det är verkligen ett märkligt landsting du bor i...som är så generösa, och tursamma kamrater eller otur egentligen faktiskt....

Sen håller jag inte alls med om att ruset försvinner efter 4 veckor.... Jag om någon kan väl se. Men visst försvinner det, om du tar det varje dag iaf i ett år i högre doser. Men många blir kvar på en jämn dos faktiskt utan nämnvärd toleransökning.

Så jag delar verkligen inte din bild, gissar att du är med i NA eller Kris, för de hatar ju subutex. Men sen är det säkert så också att folk har olika upplevelser av droger; det är inte som att käka glass. Det är snarare roulette om hur upplevelsen och beroendet blir.
Citera
2012-11-05, 19:42
  #8580
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Om vi nu ponerar att du har rätt, att Buprenorfin är 25 ggr så starkt som gatuheroin. Är det då särskilt smart att rekommendera det till någon som vill kicka... Cannabis? Tycker det låter som ett riktigt ogenomtänkt resonemang. Du skriver ofta rätt vettiga saker här, men detta var inte vettigt.

Det är diskutabelt. Men jag tycker nog det, om du har ett allvarligt beroende av cannabis. Fan, det är en lömsk drog som förändrar dig utan att du märker det. Men visst, det är inte självklart. Men jag ser hasch som en tung drog, maja som lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in