2011-09-09, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Det bästa vore om du aldrig testade Subutex men om du prångt måste och ska använda det som "antidepp"... 1mg per dag blir nog lagom men tänk på att du förmodligen kommer ha ENORMA problem att gå tillbaka till Tramadol sedan.
Visserligen är det pest eller kolera. Skulle hellre tända av från Subutex än Tramadol men har du börjat med Subutex är det så mycket lättare att köra mer och mer och mer.
Subutexen påverkar för övrigt inte serotonin så det blir nog inte samma effekt som Tramadolet har för dig tyvärr.

tack för svar! e själv lite rädd för att ta subutex, men tänkte använda de tills jag får tramadol om ca. vecka. å då vill jag ju givetvis att trammen ska funka, dos brukar ligga på 300 till 400 om dan. vill inte behöva gå upp i skyhöga doser för att jag tagit några mg subutex, men tror ni de kommer funka??
Citera
2011-09-09, 13:12
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickblaster
tänte höra hur de e me tolerans ökning me sub? har ladrig tagit de för men får just nu inte tag på tramadol (som jag använder som anti-depp) om jag bara tar 0.5 tlll 1 gram om dan, hur lång tid innan jag bör gå upp i dos? går de o vara någorlunda normal på sub som på tram eller ser man ut som ett hårsh monster? o när jag börjar på tramadolen igen kommer den o funka som den ska? eller e de något med att sub tar bort effekten av tramadol?

jätte tacksam för svar!

Man ökar ju tol på allt det bästa är att hålla samma dos, jag klarade mej för ca 7 år sedan på 2st 0,4mg temgesic, nu så är jag halvsjuk på 16 mg sub per dag, men som sagt man kan "dosera ner sig", då jag varit utan en dag så känner jag av 4 mg lika bra som jag känner av 8 mg.

Får jag inte ta Benzo samtidigt så tycker jag att Buprenorfin är totalt värdelöst......å ändå så vet jag ju hur jäääävla bra man mår då man är "ren" eller inte så innehälvetet uppdosad på skiten.
Ibland så fungerar en karta 100mg tramadol bättre än en 8:a mgare sub på mej, men tramset tar jag bra en dag annars så blir jag sjuk.

NEJ sub tar inte bort effekten av tramadol!!!!
Citera
2011-09-09, 13:17
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
När det gäller temgesic, har det också dålig upptagningsförmåga genom att svälja tabletterna?
har aldrig prövat just temgesic använder bara subutex.
men det skulle vara bra att veta om jag stöter på det i framtiden!
Ja man ska naturligtvis INTE svälja en tabl. som man ska lägga under tungan då fungerar den inte alls, den har nog dålig upptagningsförmåga då, snorta den då får du ca 3ggr stötte effekt än om du lägger den under tungan.
Citera
2011-09-09, 17:59
Medlem
flumtracks avatar
vad är en nybörjar dos på temgesic om man inte har nån tolerans mot opiater?
Citera
2011-09-09, 18:31
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flumtrack
vad är en nybörjar dos på temgesic om man inte har nån tolerans mot opiater?

0,4mg låter bra tycker jag.
Citera
2011-09-09, 20:43
Medlem
Är det korkat att fylla på efter 2-3 timmar om man vill ha ut så mycket rus som möjligt? Alltså att det är mycket bättre att ta hela dosen på en gång?

Tacksam för svar.
Citera
2011-09-10, 10:28
Medlem
whatelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooman
Är det korkat att fylla på efter 2-3 timmar om man vill ha ut så mycket rus som möjligt? Alltså att det är mycket bättre att ta hela dosen på en gång?

Tacksam för svar.

Nej jag tycker det låter smart. Jag hade gjort det om du känner att du vill ha mer.
Citera
2011-09-10, 16:27
Medlem
flumtracks avatar
Lungt att blanda lite temgesic med en öl eller två? handlar bara om ca 0.3mg tem.
Citera
2011-09-10, 17:29
Medlem
1st 8a buprenotex förbrukad på 2 dygn, när har den gått ur kroppen så det inte syns på prov längre?
Citera
2011-09-10, 18:16
Bannlyst
Subutex i Norrköping/Östergötland..Någon här som har insyn på hur det ser ut här ? Har precis kommit hit och letar runt lite,men vet inte vart man ska leta..Någon som har tips ?

Som tex sthlm är ju plattan som gäller, här då finns det något liknande tro ?

//
Citera
2011-09-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingJacob
1st 8a buprenotex förbrukad på 2 dygn, när har den gått ur kroppen så det inte syns på prov längre?

Ingen som vet?
Citera
2011-09-11, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatelse
Nej jag tycker det låter smart. Jag hade gjort det om du känner att du vill ha mer.
Det blev bra! Inte fullt vad jag väntade mig men är nöjd, väldigt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in