Citat:
Precis som Nem skrev så är det väldigt olika... Vissa anser att det är en tung Opioid, medan andra tycker att det är en lätt.
Ursprungligen postat av Kapillär
Har säkert besvarats, men jag är en otålig jävel.
Hur tycker ni buprenorfin står i jämförelse till andra opioider? Var ligger den på tunghetsskalan?
Observera att jag är van buprenorfinanvändare, dock en nyfiken sådan.
Hur tycker ni buprenorfin står i jämförelse till andra opioider? Var ligger den på tunghetsskalan?
Observera att jag är van buprenorfinanvändare, dock en nyfiken sådan.
Jag tycker definitivt inte den är lätt... Om jag aldrig någonsin hade hört folk prata om den så skulle jag tro att den var tyngre än Morfin när jag testade. Men för mig är det sådan skillnad i rus på Bup och andra Opioider också så det är svårt att jämföra. Jag har aldrig IV:at något heller...
Hur som helst så tycker jag Bup är tyngre än t. ex. Morfin fast jag blir tröttare av Morfin. Lite skumt. Jag känner mig mer påverkad på Sub (tyngre) än Moffe, men blir tröttare av Moffen... men trött klassar jag inte som tung. Om jag inte har byggt upp tolerans så kan man betydligt lättare se på mig att jag tagit något när jag tagit Sub. Men jag får mer energi på Sub också.
Morfin är för mig lite "flygig" i ruset... som en fjäril... lätt. Men jag blir lite trött då. Jag tror aldrig att jag noddat på Morfin heller, men allt detta kan bero på att jag tar mindre av Morfin än Sub kanske. Fast å andra sidan har jag tagit mycket Kodein, så mycket att jag att jag är märkbart påverkad, och jag har aldrig noddat på det heller. Faktum är att jag tycker att Kodein är tyngre än Dolcontin... men Morfin Meda är tyngre än Kodein. Krångligt och invecklat
Jag definierar "tung" på lite olika vis, delar upp det i tungt psyke & tung i kroppen. Hur som helst då... Av dom doser jag tagit så anser jag att Sub är tyngre än Dolcontin iaf. Om jag inte räknar in dåsighet alls så tycker jag Sub är tyngre än Meda också.
Men... de allra flesta anser väl att Sub är en "lättare" drog än Morfin, men tyngre än Tram. Jag anser ju att Kodein är tyngre än Tram också och Sub måste ju iaf vara tyngre än Kodein. Sub liknar Tram betydligt mer när det gäller ruset än vad den liknar Moffe. Jag har gått in mig på Sub nu, så jag blir alltid lite förvirrad när jag tar något annat, som Dolc och Oxy. Och det är då jag känner hur "tung" Suben är... för mig då.
Och jag började dagen med en ganska stor dos Sub... vilket syns på mitt inlägg ovan
Förstår inte varför. Ingen värme i magen... ingen bomull i huvudet