2008-06-08, 14:44
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Har säkert besvarats, men jag är en otålig jävel.

Hur tycker ni buprenorfin står i jämförelse till andra opioider? Var ligger den på tunghetsskalan?

Observera att jag är van buprenorfinanvändare, dock en nyfiken sådan.
Precis som Nem skrev så är det väldigt olika... Vissa anser att det är en tung Opioid, medan andra tycker att det är en lätt.

Jag tycker definitivt inte den är lätt... Om jag aldrig någonsin hade hört folk prata om den så skulle jag tro att den var tyngre än Morfin när jag testade. Men för mig är det sådan skillnad i rus på Bup och andra Opioider också så det är svårt att jämföra. Jag har aldrig IV:at något heller...

Hur som helst så tycker jag Bup är tyngre än t. ex. Morfin fast jag blir tröttare av Morfin. Lite skumt. Jag känner mig mer påverkad på Sub (tyngre) än Moffe, men blir tröttare av Moffen... men trött klassar jag inte som tung. Om jag inte har byggt upp tolerans så kan man betydligt lättare se på mig att jag tagit något när jag tagit Sub. Men jag får mer energi på Sub också.

Morfin är för mig lite "flygig" i ruset... som en fjäril... lätt. Men jag blir lite trött då. Jag tror aldrig att jag noddat på Morfin heller, men allt detta kan bero på att jag tar mindre av Morfin än Sub kanske. Fast å andra sidan har jag tagit mycket Kodein, så mycket att jag att jag är märkbart påverkad, och jag har aldrig noddat på det heller. Faktum är att jag tycker att Kodein är tyngre än Dolcontin... men Morfin Meda är tyngre än Kodein. Krångligt och invecklat Jag definierar "tung" på lite olika vis, delar upp det i tungt psyke & tung i kroppen.

Hur som helst då... Av dom doser jag tagit så anser jag att Sub är tyngre än Dolcontin iaf. Om jag inte räknar in dåsighet alls så tycker jag Sub är tyngre än Meda också.

Men... de allra flesta anser väl att Sub är en "lättare" drog än Morfin, men tyngre än Tram. Jag anser ju att Kodein är tyngre än Tram också och Sub måste ju iaf vara tyngre än Kodein. Sub liknar Tram betydligt mer när det gäller ruset än vad den liknar Moffe. Jag har gått in mig på Sub nu, så jag blir alltid lite förvirrad när jag tar något annat, som Dolc och Oxy. Och det är då jag känner hur "tung" Suben är... för mig då.

Och jag började dagen med en ganska stor dos Sub... vilket syns på mitt inlägg ovan
Citera
2008-06-08, 15:08
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det skiljer sig väldigt mycket från person till person, jag har hört vissa säga att de tycker buprenorfin är mer euforiserande än heroin, andra har tyckt att tramadol ger mer rus än buprenorfin...

Självfallet, nu var jag mer ute efter var och ens subjektiva åsikter, så jag kan dra en egen slutsats utifrån det samt ställa det i jämförelse till min egen uppfattning

Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Precis som Nem skrev så är det väldigt olika... Vissa anser att det är en tung Opioid, medan andra tycker att det är en lätt.

Jag tycker definitivt inte den är lätt... Om jag aldrig någonsin hade hört folk prata om den så skulle jag tro att den var tyngre än Morfin när jag testade. Men för mig är det sådan skillnad i rus på Bup och andra Opioider också så det är svårt att jämföra. Jag har aldrig IV:at något heller...

Hur som helst så tycker jag Bup är tyngre än t. ex. Morfin fast jag blir tröttare av Morfin. Lite skumt. Jag känner mig mer påverkad på Sub (tyngre) än Moffe, men blir tröttare av Moffen... men trött klassar jag inte som tung. Om jag inte har byggt upp tolerans så kan man betydligt lättare se på mig att jag tagit något när jag tagit Sub. Men jag får mer energi på Sub också.

Morfin är för mig lite "flygig" i ruset... som en fjäril... lätt. Men jag blir lite trött då. Jag tror aldrig att jag noddat på Morfin heller, men allt detta kan bero på att jag tar mindre av Morfin än Sub kanske. Fast å andra sidan har jag tagit mycket Kodein, så mycket att jag att jag är märkbart påverkad, och jag har aldrig noddat på det heller. Faktum är att jag tycker att Kodein är tyngre än Dolcontin... men Morfin Meda är tyngre än Kodein. Krångligt och invecklat Jag definierar "tung" på lite olika vis, delar upp det i tungt psyke & tung i kroppen.

Hur som helst då... Av dom doser jag tagit så anser jag att Sub är tyngre än Dolcontin iaf. Om jag inte räknar in dåsighet alls så tycker jag Sub är tyngre än Meda också.

Men... de allra flesta anser väl att Sub är en "lättare" drog än Morfin, men tyngre än Tram. Jag anser ju att Kodein är tyngre än Tram också och Sub måste ju iaf vara tyngre än Kodein. Sub liknar Tram betydligt mer när det gäller ruset än vad den liknar Moffe. Jag har gått in mig på Sub nu, så jag blir alltid lite förvirrad när jag tar något annat, som Dolc och Oxy. Och det är då jag känner hur "tung" Suben är... för mig då.

Och jag började dagen med en ganska stor dos Sub... vilket syns på mitt inlägg ovan

Tack för ett intressant svar, och jag håller med dig i din tanke om att tunghet kan definieras på många olika vis. Varje "opi" jag testat (tram, sub, opium, morfin) har en alldeles särskild karaktär. Som fint vin
Citera
2008-06-08, 15:20
Medlem
klotys avatar
Citat:

Hur tycker ni buprenorfin står i jämförelse till andra opioider? Var ligger den på tunghetsskalan?

Jag tycker den hamnar ganska högt på tunghetsskalan.

Iallafall min opioid-skala där bara Subutex, Metadon och Tramadol finns med...

Subutex & Metadon sitter ju i längre än Tramadol, men jag tycker alla tre har likvärdiga rus. Iallafall såsom jag använder dom...

Mina ögon ser dock mest fuckade ut när jag är subbad, lätt röda med nästan obefintliga pupiller .
Citera
2008-06-08, 17:17
Medlem
EvelynWaughs avatar
Sitter med en polare och softar. Jag har tagit det lugnt med några tramadol och lite gräs. Kompisen har dock kört på sub två dagar i rad och undrar nu, den tredje dagen, vad en lagom startdos är? 3-4mg?
Ta det lugnt, trevlig söndag på er
Citera
2008-06-08, 17:20
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Självfallet, nu var jag mer ute efter var och ens subjektiva åsikter, så jag kan dra en egen slutsats utifrån det samt ställa det i jämförelse till min egen uppfattning

Tack för ett intressant svar, och jag håller med dig i din tanke om att tunghet kan definieras på många olika vis. Varje "opi" jag testat (tram, sub, opium, morfin) har en alldeles särskild karaktär. Som fint vin
Jupp, precis som vin brukar jag jämföra det också

Det går att hitta en massa olika nyanser i rusen, där vissa är lika och andra skiljer sig åt. Även i doserna på samma Opi och hur man tar dessa doser kan skilja sig åt. Jag får ju t. ex. "olika" rus beroende på hur jag tar Kodein... En massa nyanser som skiljer rusen åt. Olika grader på mjukhet, tyngd och dåsighet och vissa "känningar" uppstår inte ens om jag tar det på ett speciellt vis. Alltså... fastande/icke fastande, ligger/sitter, tar det lugnt/springer omkring m.m.
Citera
2008-06-08, 17:42
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:

Har läst att vissa tycker att Fentanyl ger ett "kallt" rus.
Citera
2008-06-08, 17:45
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Har läst att vissa tycker att Fentanyl ger ett "kallt" rus.

Det låter konstigt i mitt tycke.

Det är ju värmen som kännetecknar opiater/opioider!

Peace 666
Citera
2008-06-08, 17:56
Medlem
Abunais avatar
Jao, men just fentanyl gav faktiskt iallafall mig seghet osv men utan mysigheten/värmen från andra opiater.
Citera
2008-06-08, 18:07
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666FaceBreaker*
Det låter konstigt i mitt tycke.

Det är ju värmen som kännetecknar opiater/opioider!

Peace 666
Jag får inte Opi-värmen av Sub heller Förstår inte varför. Ingen värme i magen... ingen bomull i huvudet
Citera
2008-06-08, 18:13
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag får inte Opi-värmen av Sub heller Förstår inte varför. Ingen värme i magen... ingen bomull i huvudet

Stackare!

iochförsig kan jag inte uttala mig om Buprenorfin då jag inte testat det än men tramadol, morfin och kodein får jag "bomulls-värme" av.

Peace 666
Citera
2008-06-08, 22:43
Medlem
Citat:

En femma på en skala 1-10, ungefär..
Citera
2008-06-10, 18:13
Medlem
666FaceBreaker*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EkorrOrnitolog
En femma på en skala 1-10, ungefär..

Och jag ger Subutex en 7:a...

Mysig och trevlig men inte överväldigande, vilket jag klart gillar!

Peace 666
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in