Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Sköt sub för första gången idag.
Och jävlar vilken skillnad det var!
Jag går vanligtvis på mellan 1-2 stycken sub om dagen och nu räckte det med en halva på morgonen och en 1.5mg på kvällen för att hålla mig frisk!
har hört att det inte ska vara så mycket skillnad på att skjuta sub och snorta?
hur upplever ni andra det?
Den sub du injicerar blir omkring cirka fyra gånger så dospotent om du injicerar. Även om det kanske på det sättet låter bättre och mer ekonomiskt så är det ruskigt skadligt för kroppen att injicera piller. Tabletter är utformade för oralt bruk oftast och sub är designad för att köras sublingualt. Så det är inte bara buprenorfin som du faktiskt injicerar utan också en hel del bindemedel (hjälpämnen) som i princip alltid är skadligt men ibland också väldigt skadligt för din kropp.
Vad jag läst är hjärta och lungor påtagligt utsatta, många som injicerar piller får operera hjärtklaffarna. Vissa förstör sina lungor och en del åker på blodproppar eller liknande och tvingas ibland amputera vissa kroppsdelar. Detta är inget som bara gäller sub utan det gäller som sagt alla piller.
Vill du trots detta kunna injicera piller kan du skaffa dig något som kallas hjulfilter. Jag har skrivit en hel del om detta i tråd som till en början handlade om OxyContin, men detta spelar ingen roll egentligen eftersom det är piller som piller. Om jag inte minns helt fel så finns det faktiskt till och med information om subutex och hur bra hjulfilter funkar på just sub.
Här hittar du tråden.
Som du troligtvis kommer läsa i tråden så är det inte billigt att ordna hem hjulfilter till Sverige, men jag hoppas och tror att trots det att ett filter är lite dyrt så väljer du att köra på det eller helt enkelt slutar upp med det istället för att "leka" rysk roulette med din egen kropp... För tids nog kommer du stöta på fysisk trubbel att injicera piller!