2011-09-07, 20:30
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Som sagt, svar uppskattas väldigt mycket.
Må väl!
Skulle tro att det bara är flunsan isf, själv börjar jag absa lite smått c:a 48H efter senaste intag.
Citera
2011-09-07, 21:39
Medlem
FaNirs avatar
går på 1 - 2st sub om dagen nu.
men jag vet inte om jag tycker det ger så mycket skillnad ifall jag tar en halv eller om jag tar 2.
hur ligger det till?
skulle det räcka för mig med en halva om dagen utan att bli sjuk?
mvh
Citera
2011-09-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abccba
Det varierar från person till person. Har du ingen tolerans kan du mycket väl få ett mysigt rus på under ett halvt milligram. Vet folk som bara spytt och tyckt att ca 0,4mg varit för mycket. Å andra sidan börjar vissa på 1,5mg! Alltså börja med under ett halvt milligram, är det för lite så fyller du bara på. Svårare än så är det inte!
Okej. Tack för svaret, jo det är det jag också hört att folk bara spytt första gångerna. Ska pröva sjukt lite första gången. Är det bäst att snorta, bomba? Hur tar man upp det effektivast? Tänker inte köra IV.
Citera
2011-09-08, 02:50
Medlem
pcals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Okej. Tack för svaret, jo det är det jag också hört att folk bara spytt första gångerna. Ska pröva sjukt lite första gången. Är det bäst att snorta, bomba? Hur tar man upp det effektivast? Tänker inte köra IV.

Snorta är det som gäller. Väldigt dålig biotillgänglighet i magen. Antar att rövpanna funkar bra också, men varför liksom.

Antihistaminer hjälper mot illamåendet och klådan. Finns receptfritt på apoteket, t ex Postafen. Dock nyttigt att veta hur de effekterna tar sig form, kan jag känna. Även om du mår illa och spyr så kommer det kännas ganska gött överlag.

Själv har jag fixat Sub för första gången på typ ett halvår. Eller Buprenotex var det jag fick tag på. Inte hunnit köra det än. Väldigt mixade känslor inför drogen, men suget efter opiater blev för stort, framförallt när jag inte har någon sysselsättning på dagarna.
Citera
2011-09-08, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
När tabletten smälter under tungan ska du andas med munnen, samt undvika att svälja så gott det går. Detta resulterar i mindre salivbildning, och du minimerar således "sörjan" så gott det går.
Schysst! Testar det imorgon då jag redan sitter med munnen full av vätska.

Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen001
Jag tycker att det är en bra idé att byta till sublingualt för det bör till viss del lösa problemet du har med att du vill fylla på under dagen och det tar ju bort det pundiga snortandet som jag också tycker ser och känns väldigt pundigt.
Ett problem kan vara att du kan behöva en större dos om du vill bli lika skön som vanligt för att du inte får den där "kicken" du är van vid.

/Melo
Det är kicken jag vill ha bort. Nu framåt slutet har jag bara tagit högre och högre doser nasalt för att få kickarna. Det var inte vad som var tanken när jag började använda Sub så därför blir det sublingualt numer. 4mg per dag blir förmodligen lagom. För att bli skön måste jag blanda med en massa saker. Jag tar det för att bli någorlunda normal. Som en liten skyddssköld mot den bistra verkligheten kanske man kan säga.
Citera
2011-09-08, 11:47
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Schysst! Testar det imorgon då jag redan sitter med munnen full av vätska.

Det är kicken jag vill ha bort. Nu framåt slutet har jag bara tagit högre och högre doser nasalt för att få kickarna. Det var inte vad som var tanken när jag började använda Sub så därför blir det sublingualt numer. 4mg per dag blir förmodligen lagom. För att bli skön måste jag blanda med en massa saker. Jag tar det för att bli någorlunda normal. Som en liten skyddssköld mot den bistra verkligheten kanske man kan säga.

Rensa PM din gamla sköning!

Topic. Jag känner igen det där med att bli "någorlunda normal" på 4mg, jag ska inte sticka under stolen att jag blev hög på det, men allt under var för lite när jag höll på häromsistens... Det är ju en så optimal drog på alla sätt, billigt, kraftfullt bra rus, plus attt man i likhet med tram både kan mysa eller storstäda.

Hade dock den fula ovanan att alltid injicera, men då tog buprenorfinets verkligt underbara egeskaper och verkligen ruskade om en ordentligt, och fort går det! Några öl och en näve piller på det så var jag good to go.
Citera
2011-09-08, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Rensa PM din gamla sköning!

Topic. Jag känner igen det där med att bli "någorlunda normal" på 4mg, jag ska inte sticka under stolen att jag blev hög på det, men allt under var för lite när jag höll på häromsistens... Det är ju en så optimal drog på alla sätt, billigt, kraftfullt bra rus, plus attt man i likhet med tram både kan mysa eller storstäda.

Hade dock den fula ovanan att alltid injicera, men då tog buprenorfinets verkligt underbara egeskaper och verkligen ruskade om en ordentligt, och fort går det! Några öl och en näve piller på det så var jag good to go.
Blir knappt ens hög på det. Har nog förstört alla framtida chanser för att exempelvis nodda på Buprenorfin så länge jag inte blandar med annat. Nu blir jag frisk i kroppen och hela mitt sätt att tänka förändras. Jag kan finna en form av lugn och blir inte helt förstörd om saker inte blir som planerade.

Tror det är enorm skillnad på att injicera 4mg per dag och att smälta det under tungan. Tycker det känns onödigt att injicera Subutex men har man väl fattat tycker för nålar så har man väl.
Rensade min brevlåda
Citera
2011-09-08, 23:42
Medlem
tänte höra hur de e me tolerans ökning me sub? har ladrig tagit de för men får just nu inte tag på tramadol (som jag använder som anti-depp) om jag bara tar 0.5 tlll 1 gram om dan, hur lång tid innan jag bör gå upp i dos? går de o vara någorlunda normal på sub som på tram eller ser man ut som ett hårsh monster? o när jag börjar på tramadolen igen kommer den o funka som den ska? eller e de något med att sub tar bort effekten av tramadol?

jätte tacksam för svar!
Citera
2011-09-09, 01:39
Medlem
FaNirs avatar
Sköt sub för första gången idag.
Och jävlar vilken skillnad det var!
Jag går vanligtvis på mellan 1-2 stycken sub om dagen och nu räckte det med en halva på morgonen och en 1.5mg på kvällen för att hålla mig frisk!
har hört att det inte ska vara så mycket skillnad på att skjuta sub och snorta?
hur upplever ni andra det?
Citera
2011-09-09, 06:19
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Sköt sub för första gången idag.
Och jävlar vilken skillnad det var!
Jag går vanligtvis på mellan 1-2 stycken sub om dagen och nu räckte det med en halva på morgonen och en 1.5mg på kvällen för att hålla mig frisk!
har hört att det inte ska vara så mycket skillnad på att skjuta sub och snorta?
hur upplever ni andra det?

Den sub du injicerar blir omkring cirka fyra gånger så dospotent om du injicerar. Även om det kanske på det sättet låter bättre och mer ekonomiskt så är det ruskigt skadligt för kroppen att injicera piller. Tabletter är utformade för oralt bruk oftast och sub är designad för att köras sublingualt. Så det är inte bara buprenorfin som du faktiskt injicerar utan också en hel del bindemedel (hjälpämnen) som i princip alltid är skadligt men ibland också väldigt skadligt för din kropp.

Vad jag läst är hjärta och lungor påtagligt utsatta, många som injicerar piller får operera hjärtklaffarna. Vissa förstör sina lungor och en del åker på blodproppar eller liknande och tvingas ibland amputera vissa kroppsdelar. Detta är inget som bara gäller sub utan det gäller som sagt alla piller.

Vill du trots detta kunna injicera piller kan du skaffa dig något som kallas hjulfilter. Jag har skrivit en hel del om detta i tråd som till en början handlade om OxyContin, men detta spelar ingen roll egentligen eftersom det är piller som piller. Om jag inte minns helt fel så finns det faktiskt till och med information om subutex och hur bra hjulfilter funkar på just sub. Här hittar du tråden.

Som du troligtvis kommer läsa i tråden så är det inte billigt att ordna hem hjulfilter till Sverige, men jag hoppas och tror att trots det att ett filter är lite dyrt så väljer du att köra på det eller helt enkelt slutar upp med det istället för att "leka" rysk roulette med din egen kropp... För tids nog kommer du stöta på fysisk trubbel att injicera piller!
Citera
2011-09-09, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dickblaster
tänte höra hur de e me tolerans ökning me sub? har ladrig tagit de för men får just nu inte tag på tramadol (som jag använder som anti-depp) om jag bara tar 0.5 tlll 1 gram om dan, hur lång tid innan jag bör gå upp i dos? går de o vara någorlunda normal på sub som på tram eller ser man ut som ett hårsh monster? o när jag börjar på tramadolen igen kommer den o funka som den ska? eller e de något med att sub tar bort effekten av tramadol?

jätte tacksam för svar!
Det bästa vore om du aldrig testade Subutex men om du prångt måste och ska använda det som "antidepp"... 1mg per dag blir nog lagom men tänk på att du förmodligen kommer ha ENORMA problem att gå tillbaka till Tramadol sedan.
Visserligen är det pest eller kolera. Skulle hellre tända av från Subutex än Tramadol men har du börjat med Subutex är det så mycket lättare att köra mer och mer och mer.
Subutexen påverkar för övrigt inte serotonin så det blir nog inte samma effekt som Tramadolet har för dig tyvärr.
Citera
2011-09-09, 12:00
Medlem
på vilket sätt är subutex farligt om man brukar det en gång i veckan? om vi nu bortser ifrån hur beroendeframkallande det är.

Vad skulle ni rekommendera som första dos för en färsking? Går det ens att överdosera?

Mvh // ingenfantasi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in