2011-09-07, 02:07
Medlem
Konstigt att inga svar getts.

Men det lilla råd jag kan ge är att subutex-beroendet kommer öka pga den enkla anledningen att din kropps vänjs vid en högre dos.

Men det är du med din erfarenhet givetvis medveten om. Kör på 4mg under tungan/dygn ett tag och känn efter är väll rätt så klokt, eftersom du redan nu vet att ett liv utan subutex inte kommer förekomma.
Många lever med subutex livet ut, no shame.

Har själv börjat gå på subutex då subutexen är så otroligt lätt att få tag på jämfört med benso som tidigare var min lifeguard...
Citera
2011-09-07, 06:47
Medlem
temgisic....pris?

får betala 50 spänn st tycker det är dyrt...0,4mg....tycker ni??
Citera
2011-09-07, 08:17
Medlem
galts avatar
Ja, det är väldigt dyrt. Det är som att betala 1000:- för 8mg sub, alltså 5x så dyrt som "normalpris".
Sen, om du inte använder opioider i övrigt och det är en engångsgrej så är det ju objektivt inte så farligt att lägga 100-200 för ett bra rus.
Citera
2011-09-07, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storfarfar
Konstigt att inga svar getts.

Men det lilla råd jag kan ge är att subutex-beroendet kommer öka pga den enkla anledningen att din kropps vänjs vid en högre dos.

Men det är du med din erfarenhet givetvis medveten om. Kör på 4mg under tungan/dygn ett tag och känn efter är väll rätt så klokt, eftersom du redan nu vet att ett liv utan subutex inte kommer förekomma.
Många lever med subutex livet ut, no shame.

Har själv börjat gå på subutex då subutexen är så otroligt lätt att få tag på jämfört med benso som tidigare var min lifeguard...
Kunde inte kontrollera mitt benzoätande så det urartade rätt kraftigt. Subutexen kan jag hantera på ett annat sätt.
Jag är också förvånad att det knappt är någon respons. Börjar idag och kör på en i en vecka för att testa ehuru det fungerar eller ej.

Tar däremot fortfarande emot svar på mina frågor samt lite tips gällande hur jag behåller den här vidriga sörjan kvar under tungan, utan att den åker ned och försvinner i halsen.
Citera
2011-09-07, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Hur ser dom svenska förpackningarna ut? Tror att jag enbart fått franska, det står ju subutex och ett sådan "R" för registrerat varumärke. Det betyder väl att det bara får finnas en som heter just Subutex?
De franska är vita under och det står subutex med röd text samt lite mer på franska.
De svenska har silverfärgat blister som suger och har lyckats få mig att krossa tabletten både en och 2 gånger. Här står det inte subutex på varje utan över hela blistret.
Finns en liten risk att jag minns fel men den är mycket liten.
Citera
2011-09-07, 13:01
Medlem
Fan vilken död tråd. Så ingen kan alltså svara på hur subutex fungerar i väldigt små doser?
Citera
2011-09-07, 14:10
Medlem
abccbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erase
Hur små doser sub kan man ta egentligen? Kan det fungera liknande Tram? Tänkte punda lite försiktigt på det, första gången och undrar om någon också vill dela sina kunskaper om sub hur det kändes för er första gången

Det varierar från person till person. Har du ingen tolerans kan du mycket väl få ett mysigt rus på under ett halvt milligram. Vet folk som bara spytt och tyckt att ca 0,4mg varit för mycket. Å andra sidan börjar vissa på 1,5mg! Alltså börja med under ett halvt milligram, är det för lite så fyller du bara på. Svårare än så är det inte!
Citera
2011-09-07, 17:07
Medlem
Bullsquids avatar
Det är väl ingen skillnad på suboxone, buprenotex och vanlig subutex eller? alla innehåller ju 8mg buprenorfin eller har jag missat nåt?

har iaf fått suboxone och buprenotex det senaste, känner absolut ingen skillnad på dem och vanliga suben
Citera
2011-09-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Hur ser dom svenska förpackningarna ut? Tror att jag enbart fått franska, det står ju subutex och ett sådan "R" för registrerat varumärke. Det betyder väl att det bara får finnas en som heter just Subutex?
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
De franska är vita under och det står subutex med röd text samt lite mer på franska.
De svenska har silverfärgat blister som suger och har lyckats få mig att krossa tabletten både en och 2 gånger. Här står det inte subutex på varje utan över hela blistret.
Finns en liten risk att jag minns fel men den är mycket liten.
De svemsla jar silverfärgad baksida där det står typ subutex 8 mg sublingual resoriblett RB pharmaceuticals och något med limit, framsidan helt vit. På själva tabletten står det B8 på ena sidan och ett svärd på andra
Citera
2011-09-07, 18:32
Bannlyst
Ja exakt Mr dee.
Bägge är vita på framsidan och tabletterna ser likadana ut...

Ställer frågan här då jag ej får svar i tråden jag skapade.

Har gått på ungefär 2mg per dag, utspridda, nasala intag under dagen och har nu växlat vid att på morgonen ta 4mg under tungan. Kommer jag dippa väldigt mycket och nästan vara abstinent framåt morgonkvisten eller håller det i sig? Har känt behov av konstant påfyllning under dagen då jag tagit det nasalt i vart fall.

Har nämligen blivit sjuk ikväll men kan inte avgöra om det är både suben och influensa eller bara influensa. Så svar från någon vetande skulle verkligen uppskattas!
Det höll i sju timmar innan det dalade och jag blev sängliggandes. Är det suben så får jag väl dela upp den vid två intagstillfällen men hoppas ej på det.

Som sagt, svar uppskattas väldigt mycket.
Må väl!
Citera
2011-09-07, 20:03
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Tar däremot fortfarande emot svar på mina frågor samt lite tips gällande hur jag behåller den här vidriga sörjan kvar under tungan, utan att den åker ned och försvinner i halsen.
När tabletten smälter under tungan ska du andas med munnen, samt undvika att svälja så gott det går. Detta resulterar i mindre salivbildning, och du minimerar således "sörjan" så gott det går.
Citera
2011-09-07, 20:16
Medlem
Jag tycker att det är en bra idé att byta till sublingualt för det bör till viss del lösa problemet du har med att du vill fylla på under dagen och det tar ju bort det pundiga snortandet som jag också tycker ser och känns väldigt pundigt.
Ett problem kan vara att du kan behöva en större dos om du vill bli lika skön som vanligt för att du inte får den där "kicken" du är van vid.

/Melo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in