Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
Intressant! Två kvällar med opioider och två kvällar med benso alltså... dricker du t.ex nån av dom andra kvällarna?
Vilka mängder tar du av benzon och opioiderna?
Det beror på. Jag tror det är viktigt att sätta upp gränser, även om det gränsar till ett gay-autistiskt beteende, men jag tror det är viktigare att hitta någonting vid sidan om drogerna; jag klarar inte av att gå runt med ett extremt sug efter den där onsdagen eller torsdagen då jag får ta subutex. Kommer jag till det stadiet gör jag bäst i att ta en paus.
Såhär brukar mitt "schema" för opoider och bensodiazepiner ut:
Gräs / Benso: Högst var tredje dag. Är jag med vänner skippar jag benson vilket gör att det oftast inte blir mer än två dagar i veckan. Benson (xanax) har jag till gräset som back-up eller för att bli väck. Ingen nojja tror jag är rätt viktigt för att inte stressa skallen för mycket.
Opioider: Hyfsat låg dos tramadol (ca 300mg - ingen noddning, men rätt bra ändå). Har jag inte tagit bens dagarna innan kombineras tramadolen med diazepam.
Subutex missbrukar jag högst en gång i veckan, med subben är jag försiktig och försöker att inte uppskatta den för mycket

. Tar jag paus på subben, men kanske har en trist period ersätter jag med kodein.
OBS: Försöker absolut inte snacka ner riskerna med droger eller hur hårt det kan vara att hålla sig i skinnet. ä
Idag är det sub, var nog 1½ vecka sen sist iaf, vilket förklarar mitt virriga inlägg.