2011-09-05, 07:21
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Har alltid köpt originalet subutex. Aldrig blivit erbjuden suboxone så vet inte hur stor skillnad det är men jag tycker det känns som att sub är den bästa.

Tycker subuxone känns snäppet svagare men största skillnaden är smaken. Är vidrigt att dra upp det i snoken. Får uppstötningar och nästan spytt ett par gånger pga smaken men är det allt som finns tillgängligt och det är kris så har man inte inte mycket till val..
Citera
2011-09-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Tycker subuxone känns snäppet svagare men största skillnaden är smaken. Är vidrigt att dra upp det i snoken. Får uppstötningar och nästan spytt ett par gånger pga smaken men är det allt som finns tillgängligt och det är kris så har man inte inte mycket till val..

Nej sant, nu har jag aldrig upplevt sån torka att jag behövt köpa suboxone men av en anledning skulle jag aldrig göra det. Känns lite som bortkastade pengar jämfört med vanligt sub.
Citera
2011-09-05, 15:54
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Får Temegesik mot kronisk huvudvärk och jag måste ta avbränningen och en paus på ett par månader efter att man kommit upp i 10 om dan doser för att överhuvud taget märka nått. Jag hoppas jag slipper behöva komma i vägen för Fentanyl, skulle va svårt att nobba en dålig dag
Tol. är som en kåt slyna då det gäller alla opi. Temg.så är man snabbt uppi 15/dagen om man tagit Sub.
Fattar inte alls att du får dessa för din huvudvärk eftersom många kan få det just av tem.
själv har jag dessa men tar dock bara 4st dagen......äääää ja liiite ljug men har iaf 4st per dag utskrivet.
Citera
2011-09-06, 02:49
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Buprenotex gillade jag av nån anledning. Hade lätt bytt nåra B8or mot dom små texen. Men mena inte att byta här som en annons kanske jag ska påpeka..
Citera
2011-09-06, 06:30
Medlem
Det var mkt länge sedan jag träffade någon som hade Subuxone, har bara hänt vid ngt enstaka tillfälle och då har jag ändå gått på Sub sedan 2005. Vet inte en enda som har Subuxone från min mottagning, men bristen på koll kan ju ha att göra med att jag har ganska långa intervaller mellan mina läkarbesök och alltså inte träffar de som springer där dagligen och hämtar.

Jag har funderat på att byta till Buprenotex. De gånger jag prövat dom så har jag inte märkt någon större skillnad gentemot Subutex, ingen negativ skillnad iaf. Vad har ni andra för erfarenheter/åsikter av Subuntex vs. Buprenotex? Fördelar/nackdelar?
Citera
2011-09-06, 18:16
Bannlyst
Gå från nasalt till sublingualt (subutex)

Hej!

Jag är väl medveten om att det finns en samlingstråd gällande Buprenorfin men för att få fler åsikter och svar startar jag nu en egen tråd.

Det är nämligen så att jag i stora drag har slutat att råknarka och istället håller mig till en dos av 2mg Subutex dagligen.
Jag tar denna dos nasalt för tillfället men är ej speciellt förtjust i den lilla "kick" som det ger samt behovet av att fylla på under dagens lopp. Dessutom känns det rätt pundigt att ta det i näsan och jag är fruktansvärt trött på hela knarkarlivet.
Har därför tänkt på att börja ta det som man ska, det vill säga under tungan. Jag har provat det ett fåtal gånger och har ej upplevt denna "kick" som det nasala intagningssättet ger. Dessutom verkar det hålla i sig betydligt längre.
Nackdelen är då att dosen behöver höjas. Jag har tänkt att gå från 2mg nasalt till 4mg sublingualt.

Ni med erfarenhet kring detta. Tror ni att dosen kan räcka under hela dagen och vad blir skillnaden? Tror ni att dosen är lagom?
Har gått på subutex till och från i snart 2 år. Har varit nykter periodvis samt avgiftats ett antal gånger. Detta är dessutom ett test inför ett möte med en läkare inom beroendevården.
Då ingen annan medicin har fungerat som den ska på mig är chansen stor att jag kan få det utskrivet så rekommendationer angående dosering vore jag mycket tacksam för.

Har för tre år sedan hamnat på akuten pga en överdos med morfin och xanor, det borde väl räcka som bevis på att jag behöver Subutexen för att överleva. Har även gått på Heroin under en period så jag är inte opiatnaiv. Jag vill helt enkelt överleva och ha ett drägligt liv och det kan jag ha tack vare Subutexen.

Tacksam för svar på mina frågor. Texten blev dock lite lång men jag fick med det mesta. Har knarkat rätt hårt under några år nu och är fruktansvärt trött på det helt enkelt men att leva ett liv utan Subutex fungerar helt enkelt inte.

Kram på er!
Citera
2011-09-06, 18:58
Medlem
Indos avatar
Halloj!!
Har intagit kanske 1-2mg Bupre nu,Och min fråga är : Jag ska upp och jobba imorgon,Kommer det märkas på jobbet? Jag har opiatvana på iallafall tramadol,Oxynorm osv..

PS: Varför är fivegramsaday avstängd för? någon som vet?
Citera
2011-09-06, 19:08
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Halloj!!

PS: Varför är fivegramsaday avstängd för? någon som vet?

Det uppenbara tipset är att det beror på droghandel/scamming
Citera
2011-09-06, 19:29
Bannlyst
Det verkar råda lite brist på svenska Subutex. Får enkom tag i franska nu för tiden.

Tycker dock att dessa är snäppet bättre då förpackningen nästan går att återsluta
Citera
2011-09-06, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Det verkar råda lite brist på svenska Subutex. Får enkom tag i franska nu för tiden.

Tycker dock att dessa är snäppet bättre då förpackningen nästan går att återsluta

Hur ser dom svenska förpackningarna ut? Tror att jag enbart fått franska, det står ju subutex och ett sådan "R" för registrerat varumärke. Det betyder väl att det bara får finnas en som heter just Subutex?
Citera
2011-09-07, 00:10
Bannlyst
En fråga. Är inte Subuxone lite billigare än Subutex?

Har fått pris på 2 st Subutex 8mg för 500kr och av en annan 2 st Subuxone för 450kr.

Vilken ska jag välja?
Citera
2011-09-07, 00:44
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
En fråga. Är inte Subuxone lite billigare än Subutex?

Har fått pris på 2 st Subutex 8mg för 500kr och av en annan 2 st Subuxone för 450kr.

Vilken ska jag välja?

När priset bara skiljer 50 kr så hade jag valt subutexen. Men jag får ofta köpa suboxonen för 100kr och subutexen för 150-200kr då väljer jag alltid suboxonen. Så helst subutex men inte mer än 50kr + per tablett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in